Gå til innhold

Datalagringsdirektivet,


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DLD kommer.

Dette har de også begynt å forberede oss på, i det små;

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7559205

Det er bare å jobbe hardt for å motarbeide seg dette politisk og gjennom lobbyister. Et problem jeg umiddelbart ser er følgende. Jeg har en kjæreste med et handicap, og hun har folk som handler for seg ( med kontanter ). Både hun og jeg gir aldri fra oss kort og kode. Hvordan skal dette foregå da ?

Og hva med barn, hvem vil utstyre 10-åringen sin med visakort for at poden skal få lommepenger til diverse småtteri ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å jobbe hardt for å motarbeide seg dette politisk og gjennom lobbyister. Et problem jeg umiddelbart ser er følgende. Jeg har en kjæreste med et handicap, og hun har folk som handler for seg ( med kontanter ). Både hun og jeg gir aldri fra oss kort og kode. Hvordan skal dette foregå da ?

Og hva med barn, hvem vil utstyre 10-åringen sin med visakort for at poden skal få lommepenger til diverse småtteri ?

De finner nok en løsning på alt, det kalles sysselsetting i offentlig sektor :D Man får sikkert kjøpt noe lignende kontantkort med visse summer på, bare det betales med kort.. Men igjen, da kan man hamstre slike og slippe å bli overvåket når man kjøper en øl eller stratos for mange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner nok en løsning på alt, det kalles sysselsetting i offentlig sektor :D Man får sikkert kjøpt noe lignende kontantkort med visse summer på, bare det betales med kort.. Men igjen, da kan man hamstre slike og slippe å bli overvåket når man kjøper en øl eller stratos for mange..

Du skal nok se at det blir en ekstra avgift på slike "kontantkort", samt at de ikke kan benyttes til alkohol og tobakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok se at det blir en ekstra avgift på slike "kontantkort", samt at de ikke kan benyttes til alkohol og tobakk...

Herlig verden, Kjell.. I USA har de jo begynt med å overvåke kjøp av tobakk og alkohol, for å kunne nekte folk helseforsikring i ettertid. Men her i Norge skal vi ikke protestere på noe, det må være verdens letteste folkeslag å hanskes med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å jobbe hardt for å motarbeide seg dette politisk og gjennom lobbyister. Et problem jeg umiddelbart ser er følgende. Jeg har en kjæreste med et handicap, og hun har folk som handler for seg ( med kontanter ). Både hun og jeg gir aldri fra oss kort og kode. Hvordan skal dette foregå da ?

Og hva med barn, hvem vil utstyre 10-åringen sin med visakort for at poden skal få lommepenger til diverse småtteri ?

Det er ikke noe større problem å opprette konoter for småbeløp og uten kreditt, så dette er ikke i seg selv noe hinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...