Gjest Sia80 Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Min første gang her på forumet, så litt usikker på om jeg poster på riktig plass, men jeg prøver Jeg skal starte opp med NuvaRing nå, eller jeg har rettere sagt allerede startet. Og jeg tror nå at jeg startet for tidlig. Jeg har vanligvis 2-3 dager med spotting før mensen starter skikkelig, men denne gangen gikk det rett på. Man skal helst sette NuvaRing på plass på dag en, så etter at jeg hadde forsikret meg om at jeg blødde jevnt utover hele dagen satte jeg den inn ganske sent på kvelden. Neste morgen (igår) var det selvsagt helt tørt igjen, og det er det enda. Da har jeg vel satt inn ringen for tidlig? Hva skjer nå da, er jeg sikker eller ikke? Har jeg rotet til alt nå? :-S
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Min første gang her på forumet, så litt usikker på om jeg poster på riktig plass, men jeg prøver Jeg skal starte opp med NuvaRing nå, eller jeg har rettere sagt allerede startet. Og jeg tror nå at jeg startet for tidlig. Jeg har vanligvis 2-3 dager med spotting før mensen starter skikkelig, men denne gangen gikk det rett på. Man skal helst sette NuvaRing på plass på dag en, så etter at jeg hadde forsikret meg om at jeg blødde jevnt utover hele dagen satte jeg den inn ganske sent på kvelden. Neste morgen (igår) var det selvsagt helt tørt igjen, og det er det enda. Da har jeg vel satt inn ringen for tidlig? Hva skjer nå da, er jeg sikker eller ikke? Har jeg rotet til alt nå? :-S Det kan være at hormonene er tatt så raskt opp at blødningen er stoppet, det har skjedd meg flere ganger når jeg har byttet mellom p-pillemerker. Jeg ville brukt tilleggsprevensjon en uke for å være på den sikre siden.
Gjest Sia80 Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Jeg tar opp tråden min igjen jeg, for nå skjønner jeg fint lite... Som sagt fikk jeg mensen på lørdag, og satte inn ringen på kvelden da jeg var relativt sikker på at blødningen kom til å fortsette. Den stoppet da iløpet av et par timer, og har ikke vist seg siden... Dette er veldig uvanlig til meg å være, for som sagt spotter jeg alltid 2-3 dager før "syndefloden" kommer. Da blør jeg ikke mer enn at det holder med et truseinnlegg for sikkerhets skyld, men nå er det ikke antydning til litt lyserosa på papiret etter toalettbesøk engang, det er fullstendig tørke! Er det hormonene som gjør dette? Fire dager siden jeg satte inn ringen...
Gjest Sia80 Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Må bare legge til at jeg har menssmerter, det klarer tydeligvis bare ikke å hoste seg igang her.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Det er jo ikke meningen du skal ha mensen når du har ringen inni. Du får nok ikke mensen igjen før du tar ut ringen om nesten 3 uker.
Gjest Sia80 Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Det er jo ikke meningen du skal ha mensen når du har ringen inni. Du får nok ikke mensen igjen før du tar ut ringen om nesten 3 uker. Så rart at ikke det står noe om det noe sted? Ringen skal jo settes inn på dag en av mensen, men skal den da stoppe opp altså? Jeg vet mensen skal komme i den ringfrie uken etterhvert. Legen sa til meg at jeg fint kunne bruke tampong sammen med ringen denne første gangen der både ring og mens var der samtidig. Jeg blør vanligvis kraftig i 5-6 dager. Blødningen stanset etter bare noen timer med ringen. Satser på at det er som du sier jeg - tusen takk for hjelpen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå