Gå til innhold

bebyggelsen i norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

altfor lite "maktsymboler"!!

jeg vil ha store bygg, og blokker både bolig blokker og næringsbygg og kulturhus som er moderne og store.

Jeg liker ikke bebyggelsen i Norge slik den er idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig uenig med deg. Hvorfor dette ønsket om maktsymboler?

Jeg tenker helt motsatt, at vi for all del IKKE må bygge slike gedigne betongklosser og byggverk. Hvorfor må vi på død og liv ape etter amerikanerne? Jeg synes det er viktig at vi tar vare på tradisjonene rundt vår egen byggeskikk.

Dessverre ser det ut til at vi får flere og flere gedigne byggverk i betong her i landet også, men heldigvis har det ikke blitt like ille som i en del andre land. Synes i grunnen at mange ting har blitt kalde og upersonlige nok som det er, om vi ikke i tillegg skal måtte se blokker og andre enorme byggverk overalt. Huff, nei takk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også helt uenig!

Store boligblokker finner du blant annet i Oslo, f.eks på Romsås. Disse blokkene er omstridt og lite attraktive, og blant annet Oslo FRP ønsker å rive dem for å bygge lavere og mindre blokker eller rekkehus. Det er ganske åpenbart at nordmenn ikke ønsker å bo i slike massive (østblokk) boligblokker. Av kulturhus har vi jo allerede Operaen, det kommende Nasjonalmuseet på vestbanetomten, og sikkert flere. Store næringsbygg finnes også, for eksempel Telenorbygget.

Jeg mener Norge er mye bedre tjent ved å beholde og styrke den særegne byggeskikken vi har. Småhus, lave boligblokker, næringsbygg på maks 6-7 etasjer, osv. Vi trenger ikke skyskrapere for å vise makt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...