AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hei! Jeg og mannen mes reisefølge drar til Miami denne julen. Første gang! Gleder meg kjempemasse, og lurer på noen ting nå som det nærmer seg såpass at jeg skal planlegge pakking og aktiviteter: Er det noen som har vært i Miami i Des-Jan? Som kan si noe om temperaturer osv. Synes jeg leser gjennomsnitt på 25 grader ett sted og 18 grader et annet. Hvordan kan jeg forvente å måtte kle meg på dagtid og kveldstid? Fryser lett.. Hvordan er båtturene til Bahamas? Er det dagsturer eller lengre turer? Ca pris? Snakker majoriteten engelsk? Her også får jeg høre veldig forskjellige historier. Beste sted å shoppe etter designer-klær og tilbehør? Beste sted å shoppe i kjede-butikker (ikke kjente fra Europa)? Beste sted for vintage-kupp? Hvordan er det å komme gjennom sikkerhetskontrollen for oss nordmenn egentlig? Enkelt? Noen som har vært i julen før? Noe spesiellt som skjer, noe å se/gjøre som dere anbefaler? PÅ forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Snakker majoriteten engelsk? Eh, er ikke det opplagt? Miami ligger jo i USA. Ikke noe problem å komme gjennom sikkerhetskontrollen 1
antibac Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Snakker majoriteten engelsk? Eh, er ikke det opplagt? Miami ligger jo i USA. Ikke noe problem å komme gjennom sikkerhetskontrollen Tror TS snakker om Bahamas i akkurat den delen av innlegget... 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Snakker majoriteten engelsk? Eh, er ikke det opplagt? Miami ligger jo i USA. Ikke noe problem å komme gjennom sikkerhetskontrollen Jeg snakket om Miami her ja. Grunnen til at jeg spør er fordi Gard (bruker her inne, husker ikke brukernavn) har skrevet i sitt reisebrev fra Miami: "It was not always easy to communicate with people in Miami because many only speak Spanish. Or as Nikki put it: we heard more English spoken on our vacation to Mexico last year then in Miami." TS
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Ingen andre som har noen andre tips? TS
reiselyst72 Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Hei, Miami er er flott sted, har feriert der mange ganger. Shopping: Lincoln Road som ligger rett ved South Beach har en del butikker. Ellers vil jeg anbefale å ta en tur til kjøpesenteret Aventura Mall (cirka 20 minutter i bil nord for Miami Beach). Vil dere opplevere Outlet med både billige merkebutikker og spesialbutikker så er en tur til Sawgrass Mills et must. Bahamas: Dagsturer er i mine øyne bare dritt i gamle båter. Vil dere oppleve litt Karibien så går det 3 og 4 dagers cruise. Som regel ganske rimelig spesielt i midtuke, man kanskje litt dyrere rundt juletider. Immigration: Går stort sett greit, kun et par spørsmål om hvor lenge dere blir og om det er business eller pleasure. Men belag dere på at køene kan være lange på Miami International, har stått i over 2 timer. Leiebil: Hvis dere trenger leiebil les noen tips om billig leiebil Og folk snakker Engelsk med mindre dere beveger dere i Little Havanna og andre spanskinspirerte områder. God Tur! 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Hei, Miami er er flott sted, har feriert der mange ganger. Shopping: Lincoln Road som ligger rett ved South Beach har en del butikker. Ellers vil jeg anbefale å ta en tur til kjøpesenteret Aventura Mall (cirka 20 minutter i bil nord for Miami Beach). Vil dere opplevere Outlet med både billige merkebutikker og spesialbutikker så er en tur til Sawgrass Mills et must. Bahamas: Dagsturer er i mine øyne bare dritt i gamle båter. Vil dere oppleve litt Karibien så går det 3 og 4 dagers cruise. Som regel ganske rimelig spesielt i midtuke, man kanskje litt dyrere rundt juletider. Immigration: Går stort sett greit, kun et par spørsmål om hvor lenge dere blir og om det er business eller pleasure. Men belag dere på at køene kan være lange på Miami International, har stått i over 2 timer. Leiebil: Hvis dere trenger leiebil les noen tips om billig leiebil Og folk snakker Engelsk med mindre dere beveger dere i Little Havanna og andre spanskinspirerte områder. God Tur! Tusen takk!! TS
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Vil bare legge til at det absolutt er en egen stemning over de latinamerikanske områdene som Little Havanna, og det er absolutt verdt en titt selv om det går i spansk mer enn amerikansk
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Vil bare legge til at det absolutt er en egen stemning over de latinamerikanske områdene som Little Havanna, og det er absolutt verdt en titt selv om det går i spansk mer enn amerikansk Har hørt det, men har også hørt at det ikke nødvendigvis er helt trygt der? Vi skal ha leiebil, så mulig vi kan ta turen på dagtid TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå