Gå til innhold

Imponerende dessert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tips til imponerende dessert, skal lage maten til nyttårsaften. Vi skal være 7 stykker på en hytte i hemsedal og trenger noe som imponerer! tips mootaes med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har tips til imponerende dessert, skal lage maten til nyttårsaften. Vi skal være 7 stykker på en hytte i hemsedal og trenger noe som imponerer! tips mootaes med takk

Sjokoladefondant er alltid imponerende. Prøv å lage det hjemme først slik at du behersker det.

Servér med sitrus, eller annen syrlig sorbet.

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding eller panna cotta? Jeg blir ihvertfall veldig imponert når jeg får ordentlig hjemmelaget karamellpudding, siden det tar lang tid og kan oppfattes som litt tricky å få til ordentlig. Og panna cotta er jo bare så sinnsykt godt, spesielt med kremost slik at den blir litt friskere :sikle:

Forøvring syns jeg ofte at presentasjonen spiller en stor rolle i hvor imponerende jeg oppfatter maten. Dessert i serveringsporsjoner som er litt gjennomtenkt pyntet virker ofte automatisk mer imponerende!

• Liker 1
Skrevet

Blir nok jokoladefondant siden vi er noen sjokolade elskende jenter :) får stikke innom cacas i oslo og finne noe fiffig pynt

Skrevet

Hjemmelaget vaniljeiskrem + varme sukrede bjørnebær (frossenpose på kiwi), eggelikør og mynteblad på toppen. Kan bruke kjøpeis også, men kjøp en litt ekslusiv variant :)

Skrevet

Pavlova er veldig enkelt og imponerer de fleste :gjeiper:

Skrevet

noe jeg synes er godt, vet ikke om det passer men :P kan kjøpe noen fajita lefser eller hva det heter, og bananer og rulle dem i dem med kanel og sukker inni og fritere dem i en gryte. Evt kan man bake små eplepaier/kaker i muffinsform (eller vanlig)å ha ved siden av, så har man iskrem ved siden av der igjen(kan evt lage selv for å være extra fancy), lage en skikkelig nammenam sjokolade saus å ha over og drysse over med daimkuler og "karamellisert" mandelstrø.

hehehe, jeg bare husker jeg lagde det engang og folk fråtser som regel over det....Nå er jeg litt sånn at jeg lager ikke så veldig lite omfattende da :P men tar litt forskjellig her og der som komplimnterer hverandre i smak.

Det er ihvertfall farlig godt. Nå er ikke jeg så glad i karamellpudding og riskrem osv som jeg syns jeg blir litt for "vanlig".

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn skikkelig god sjokolademousse. Mektig, deilig og syndig godt...

• Liker 2
Skrevet

- Hvit sjokoladepudding med jordbærsaus og marengs (og litt blåbærsorbet hvis du har fryser)

- Noe godt under "Lians vaniljesaus med hvit sjokolade" (Bær, nøttebunn med bærlokk, smuldrepai...) Veldig mektig saus!!!

Begge disse variantene får mine gjester til å bli helt henførte og stille mens de nyter og nyter...

Skrevet

Disse fudgy browniesene kan også bli ganske fancy om du har litt forskjellig tilbehør,

http://tasteofslow.com/2011/10/23/brownies/

Server med litt forskjellig tilbehør, f ex ferske jordbær med en dæsj balsamico (den tykke typen), mangosorbet og pynter tallerken med sjokoladesaus og mynteblader. Dersom du er usikker på hvordan du skal dandere tallerken, søk litt rundt på matbilder på nett - så får du mange gode tips :)

Kanskje du skulle lagt til en bit hjemmelaget marsipankonfekt på tallerken også?

Oppskrift her: http://tasteofslow.com/2011/12/02/edible-gifts-chocolate-marzipan-candies/

Lykke til :)

Skrevet

Takk for tipsene folkens! Men har funnet ut hva jeg skal lage :) Skal lage fondant, og lage små snøkrystaller med melis og glitter på toppen (bruker stensiler), vedsidenav skal jeg ha en stripe bringebær purre og ett marengshjerte av seig marengs :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...