AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Har det siste året hatt problemer med å huske ord, i en samtale kan jeg plutselig stoppe opp for jeg må lete etter ordet. Har ingen problem med å huske enkle dagligdagse ord som katt, hus, bok osv. Det er heller ord en kanskje ikke bruker daglig men som er ganske relevant i samtalen. Noen andre som erfarer lignende? Jeg har ellers vært ganske sterk kommunikasjonsmessig og har ofte fått tilbakemelding om at jeg er flink å ordlegge meg både skriftlig og muntlig. Kan legge til at jeg i det siste året har levd under et relativt sterk psykisk press, hvor jeg har kjent på håpløshet og gått på sparebluss. Er også litt sjenert og redd for det ukjente. Men jeg var ikke slik før, det er noe som har kommet nå det siste året.
Lusitano Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 (endret) Du burde oppsøke fastlegen. Har du et godt og variert kosthold? Hvor gammel er du? Har du noen gang gjennomgått et hodetraume? Er det andre i familien du vet som har opplevd noe lignende? Endret 27. november 2011 av Lusitano
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Takk for svar. Mener å ha et godt og variert kosthold. Spiser lite fisk men ellers spiser jeg variert. Er 25år. Har ikke opplevd noe som kan indikere hodetraumer. Fått et slag mot hodet men det har vært etter at jeg begynte å registrere at eg glemmer ord. Ingen lignende opplevelser i familien som jeg vet om.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Har du lært et nytt språk i det siste, eller brukt et språk du ikke har brukt mye før? Jeg har alltid hatt dette problemet, men etter jeg begynte å bruke engelsk mer og mer så ble det mer "ordleting" på norsk.
rastløs_89 Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Jeg slet med alvorlig depresjon i en periode på 2-3 mnd i fjor. Da mistet jeg hele vokabularet mitt, noe som ga meg sosialangst, og førte til at jeg bare ble enda mer deprimert. Hadde ikke sjangs til å ha en vanlig samtale uten å måtte stoppe opp flere ganger for å lete etter de riktige ordene og formuleringene. Ekstremt frustrerende. Og jeg har også alltid vært en av de som har formulert seg godt. Jeg kom meg heldigvis ut av depresjonen, og da kom ordene dettende tilbake i hodet Men jeg merker fortsatt at om jeg blir stressa og har mye å tenke på en periode, så blir jeg mye dårligere på å formulere meg. Har du hatt mye bekymringer i det siste?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå