AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 skal ut å fly og er ikke akkurat begeistrert for det...Er det slik at med større fly så merker man ristninger og slikt mindre enn ved de vanlige charterflyene?
Gjest MorAase Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 skal ut å fly og er ikke akkurat begeistrert for det...Er det slik at med større fly så merker man ristninger og slikt mindre enn ved de vanlige charterflyene? Ja. Men en er alltid avhengig av de atmosfæriske forhold der en flyr.
Gjest Badabing Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Ja, man merker som regel mye mindre. Jeg fikk flyskrekk først etter å ha humpet rundt i et småfly. Med de virkelig store flyene synes jeg det er veldig behagelig å fly.
minienthe Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 deinitivt ja og jeg er flyskrekkens opphav har jeg følelsen av (kan spise opp til ti 5 mg vival i en smekk uten effekt og nei, jeg tuller ikke). airbusen til thomas cook, mener det er 330utgaven er et digert beist av et fly og denne kommer jeg meg inn på sånn tålelig greit. litt mer bevegelse i setene foran vingen men der virker det som det er mindre uro fra småbarnsfamilier etc (færrest barnevennlige seter), noe som er viktig for meg.
antibac Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 skal ut å fly og er ikke akkurat begeistrert for det...Er det slik at med større fly så merker man ristninger og slikt mindre enn ved de vanlige charterflyene? Ja, men du vil merke det om det er en del turbulens uansett hvilket fly du er i. Selvsagt vil det være mindre dramatisk i et stort fly enn en liten Cessna. Ikke alle chartrete fly er små.
reiseglad Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Turbulens kan godt være heftig i store fly også, bare så det er sagt. Synes ikke alltid det er like gøy nei, men jeg lar ikke være å fly av den grunn. På en måte liker jeg nesten Widerøe best i uvær, føler nesten jeg har det bedre og føler meg tryggere der enn i et stort fly som flyr veeeeldig høyt. Merkelig ide, det der.....
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Turbulens kan godt være heftig i store fly også, bare så det er sagt. Synes ikke alltid det er like gøy nei, men jeg lar ikke være å fly av den grunn. På en måte liker jeg nesten Widerøe best i uvær, føler nesten jeg har det bedre og føler meg tryggere der enn i et stort fly som flyr veeeeldig høyt. Merkelig ide, det der..... Igjen så skal det mindre vind til for å slenge rundt på et Widerøe-fly enn en svær Airbus f.eks. :gjeiper: Men jeg skjønner hva du mener. Jeg er fallskjermhopper, og jeg foretrekker de små flyene vi flyr, er ofte mye mer nervøs når jeg flyr i store passasjerfly.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå