rachel who Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Når lar dere barna åpne den. Jeg sliter litt akkurat med det. Det lå langt inne å kjøpe en sjokoladekalender, men jeg må innse at jeg ikke rekker å kjøpe inn alle gavene og pakke den. Så nå har jeg resignert bla. på grunn av noe masing. Har kjøpt to sjokoladekalendere. Aller mest har jeg lyst til å vente til etter middag til at de skal åpene den. Ikke har jeg lyst at de skal åpne den på morgene, for da spiser de ikke ordentlig frokost og hvis de får åpne den etter bhg, så vil de ikke spise godt nok med middag. Så til "problemet". Kan jeg la dem vente til etter middag med å åpne adventskalenderen?
Fanteria Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Hva med å la de åpne den når det er barne tv? 2
Sequax Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Tror du det kommer til å gå utover frokostmatlysta? Hva med å tillate dem å åpne på morgenen (husker jeg syns dette var veeeeldig stas selv!)hvis de lover å spise opp frokosten sin etterpå? 1
Violetsky Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Eller rett og slett la de åpne etter at de har spist frokost? 4
rachel who Skrevet 27. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2011 Heluen. Takk for engasjementet. Disse røverbarna lar seg ikke presse. HVis jeg sier at de skal spise frokost, så åpen kalender, så dropper de frokost, eller spiser bare to tygger. Men jeg kan prøve. Hadde litt sansen for dem med barnetv. For da kan se på julekalender og spise adventskaldergodt. Muligens det blir det. Tusen takk for svar. Av og til blir små problemer store, og man klarer ikke se de enkle løsningene selv. Da er dere gode å ha.
CalidumCor Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Kan de ikke få åpne den HVIS de spiser opp frokosten sin da? 1
*Frida* Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Ville opna kalenderen til barnetv. Her bad skulen foreldra om å vente med kalender til etter skuletid i fjor. Nokon av barna fekk så stort 'kick' av sjokoladen om morgonen, i tillegg til konkurranse-momentet i kva som var i kalenderen den dagen. 1
Furstina Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Jag hade nog valt Barne-TV jag också - om nu barnen absolut måste få en choklad varje dag när det verkar vara mer styr och problem än glädje 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Her i huset skal vi ka kalenderåpning etter middag. Så da blir det nesten en kobinasjon av dessert og banetvgodt:) 1
Jens Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Vi har også fått beskjed av skolen å vente til etter skoletid. Hos oss blir det etter middag. 1
Gjest Anne Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Hvis det er snakk om en liten sjokolade fra en ordinær sjokoladekalender så ser jeg ikke problemet med å la dem spise den før skolen. En sånn skokoladebit er jo omtrent halvparten av en melkerull-sjokolade så den er langt mindre skadelig enn de fleste frokostene dere gir barna. Jeg husker tilbake til mine barns kalendertider - det var jo drømmemåneden - desember. Da var det aldri problem å få ungene opp om morgenen, de skvatt opp og rett til kalenderen .. Årets beste måned når det kom til vekking om morgenen. 5
Gjest Jytte Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Ville opna kalenderen til barnetv. Her bad skulen foreldra om å vente med kalender til etter skuletid i fjor. Nokon av barna fekk så stort 'kick' av sjokoladen om morgonen, i tillegg til konkurranse-momentet i kva som var i kalenderen den dagen. Fikk barna virkelig store "kick" av kalender-sjokolade?? 5
Jodi Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Her i huset løste vi det med at det ikke ble noe sjokoladekalender i år, men en "littlest pet shop" kalender i stedet. 1
BeaSti Skrevet 28. november 2011 #14 Skrevet 28. november 2011 Hva slags kalender har du egentlig kjøpt, med tanke på at du er redd for at det skal gå utover frokosten til barna? I en vanlig adventskalender, så er det ikke store sjokoladen man får... Og den lille biten tror jeg neppe vil gi barna noe "kick"!! Hvis det er så mye om og men pga en liten sjokoladebit, så skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper en slik kalender i det hele tatt. Da får man klare seg med barne-tv kalenderen da. Der er det bilder og gåter... 4
Phaedra Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Å åpne sjokoladekalenderen var alltid det første jeg gjorde om morgenene. Jeg gledet meg til det når jeg la meg og syntes det var helt fantastisk hvor godt sjokoladen smakte fordi det bare var i desember at jeg fikk lov til å starte dagen med denne lille sjokoladebiten Slik kommer det alltid til å være hos oss. Inntil nå hadde det aldri falt meg inn å vurdere å regulere når barna skal kunne spise den lille biten sjokolade i løpet av dagen... 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #16 Skrevet 29. november 2011 Hos oss vil Haribo-kalenderen bli brukt som lokkemiddel for å få dem til å stå opp om morran. Det er et slit å få dem opp, så jeg ser virkelig fram til det. Det blir ikke åpning før de har spist frokost, blir det et problem må jeg nå bare si at jeg gjemmer kalenderen dersom de ikke hører etter.
Neala Skrevet 29. november 2011 #17 Skrevet 29. november 2011 Vi åpnet alltid kalenderen til barnetv. 1
rachel who Skrevet 29. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 29. november 2011 Vi åpnet alltid kalenderen til barnetv. Helt genialt forslag. Ser den med skolen, er så enig :-) Fint med svar fra fornuftige og rasjonelle mennesker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå