AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Det har vært mye frem og tilbake med kjæresten det siste året. Siden vi har vært av og på hele tiden, så har jeg droppet p-pillene og tenkt at "vi kan jo bare bruke kondom". Men neida, kondom har vi aldri brukt.. Og ja, jeg er dum. De første månedene gikk jeg og "bekymret" meg for om jeg var gravid, men mensen kom hver måned. I det siste har vi snakket om fremtiden, og at vi ønsker oss barn om noen år. Vi har fått ett veldig bra forhold nå og funnet ut av ting, så det hadde ikke vært krise om jeg ble gravid, fordi begge har fast inntekt og vi eier hver vår leilighet. Nå har det nesten gått ett år siden jeg sluttet på pillene, og vi har hatt sex jevnt og trutt. Så nå lurer jeg veldig på om jeg er steril. Fordi det kan da ikke være mulig å ikke bli gravid etter så mange ganger? VIl bare legge til at jeg er 26 år, så jeg er jo egentlig "fruktbar"?
Athene Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Så nå lurer jeg veldig på om jeg er steril. Fordi det kan da ikke være mulig å ikke bli gravid etter så mange ganger? VIl bare legge til at jeg er 26 år, så jeg er jo egentlig "fruktbar"? Ett år med sex uten prevansjon kan tyde på at det kan være enkelte utfordringer. Men det kan være alt fra uflaks, til at det er forhold som enkelt kan korrigeres. Det eneste som kan gi dere svar på det er videre utredning hos lege. Ta kontakt når dere etterhvert ønsker å bli gravide, så får dere hjelp. Jeg ville bare kommentere de påstandene du kommer med over. Det at man ikke blir gravid skyldes kvinnen i 1/3 av tilfellene, i 1/3 av tilfellene er mannen problemet. Så ikke legg skylden på deg, eller tenk at du er steril, før dere er utredet. Videre har alderen din ingenting å si. Det er like vanlig å slite med å bli gravid i 20 årene som tidlig i 30 årene. Det at du er 26 år er ikke ensbetydende med at du er fruktbar. Mine fruktbarhetsproblemer har vært der fra jeg var tenåring, selv om de ble avdekket da jeg var 28.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Ett år med sex uten prevansjon kan tyde på at det kan være enkelte utfordringer. Men det kan være alt fra uflaks, til at det er forhold som enkelt kan korrigeres. Det eneste som kan gi dere svar på det er videre utredning hos lege. Ta kontakt når dere etterhvert ønsker å bli gravide, så får dere hjelp. Jeg ville bare kommentere de påstandene du kommer med over. Det at man ikke blir gravid skyldes kvinnen i 1/3 av tilfellene, i 1/3 av tilfellene er mannen problemet. Så ikke legg skylden på deg, eller tenk at du er steril, før dere er utredet. Videre har alderen din ingenting å si. Det er like vanlig å slite med å bli gravid i 20 årene som tidlig i 30 årene. Det at du er 26 år er ikke ensbetydende med at du er fruktbar. Mine fruktbarhetsproblemer har vært der fra jeg var tenåring, selv om de ble avdekket da jeg var 28. Tusen takk for at du tokk deg til til å svare meg Ja, det skal vi gjøre når den tid kommer. Hvis jeg ikke plutselig blir gravid nå da (noe jeg ikke tror kommer til å skje) Har faktisk ikke tenkt på før nå at det kan "skyldes" min bedre halvdel.
snø1 Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 (endret) Men hva skyldes den andre dele da? Siden du skrev at 1/3 skyldes dama, 1/3 skyldes mannen. Ble nyskjerrig her ! hehe Endret 27. november 2011 av snø1
Athene Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Men hva skyldes den andre dele da? Siden du skrev at 1/3 skyldes dama, 1/3 skyldes mannen. Ble nyskjerrig her ! hehe Den siste 1/3 er kategorien "forhold hos begge". De fleste av disse er uforklarlige barnløse, noe som er en overraskende vanlig diagnose. Innimellom er det også kombinasjonen av han og henne som gjør at man ikke kan bli gravide (skjeldent).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå