Gå til innhold

Sen psykisk reaksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mistet mange 22.7, og har slitt litt etter det. Har ikke hatt noen å snakke med, kombinert med null tilbud fra kommunen. Uansett, jeg synes jeg har taklet det bra. Men i går fikk jeg beskjed om at jeg har strøket på en eksamen. Dette var et fag jeg syntes jeg hadde greid bra, men tydeligvis ikke. Jeg møtte veggen fullstendig.

Det siste døgnet har jeg fått voldsomme reaksjoner på det som skjedde på Utøya, både sorg, sinne og sjokk. Jeg har rett og slett møtt veggen noe så inni h*lvete.

Er det vanlig å få en "reaksjon" så lenge etterpå? Og at noe ganske uskyldig utløser det? Hva kan jeg gjre nå? Har snakket med fastlegen, men de har ikke ledig time før i midten av desember, og studenthelsetjenesten har heller ikke ledige timer før da. Jeg har eksamen snart, og skulle så gjerne ha fungert litt innen den tid, så ligger jeg bare i senga og skjelver :( Ingen selvsmordstanker eller så alvorlige greier, men angstanfall, er totalt utslitt og ser ikke noe som helt lys i enden av tunnelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen andre å snakke med? Jeg tror det er fullt mulig med en sen reaksjon som dette. Jeg opplevde selv å gå gjennom masse kjipt en periode, men klarte å holde meg "oppe" og prøvde å leve som vanlig. Hadde heller ingen å snakke noe særlig med og holdt det inni meg. Ca et år senere så kom liksom alt til overflaten mens jeg satt med en oppgave hjemme, følte at jeg ikke klarte det og "klikka" litt eller hva man skal si. Endte med innleggelse for psykisk overvåkning og mange mange timer med psykolog i året som fulgte. Jeg har det bra nå da, bare så det er sagt :)

Jeg vil absolutt anbefale deg å finne noen å. Hvilken by bor du i? De fleste studenthelsetjenester har jo en åpen drop-in dag i uken. Og det finnes mange frivillig-baserte tilbud osv. Søk litt på nettet og titt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...