mil Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Hei dere! jeg har lyst og prøve tamponger nå! jeg har mensen nå er det noen som kan hjele med og fortelle meg hvordan jeg kan få stappa den inn! og så lurer jeg på om jeg kan starte med de rosa? jeg har før stappa en finger eller to oppi der, så jeg lurer på om jeg med en gang kan starte med den rosa? og skal jeg sitte eller stå? tusen takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Det kommer jo an på hvor mye det blør.......
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 jeg ville begynt med de aller minste, og heller hatt bind som ekstrabeskyttelse. Jeg strevde noe enormt, og fikk ikke til vanlig OB. Så jeg forsøkte med Tampax, den har en hylse som gjør at den kommer helt på riktig plass. Det står en veldig fin guide inni esken - som forklarer at man ikke bør ta den rett opp, men heller mot ryggen i vinkel. Slapp helt av. Stå gjerne med ett ben på toalettskålen. Jeg vil igrunnen anbefale å starte med tampax først - og så heller etterhvert forsøke med OB - fordi det er ganske vondt å måtte dra den ut igjen om den ikke er satt riktig inn. Jeg var ganske nervøs for å gjøre noe med jomfruhinnen(smerter) - så jeg klarte ikke helt slappe av, men med Tampax var det litt lettere å få til. 2
mil Skrevet 27. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2011 ja men jeg tenker på om det er dumt at jeg starter altså første gang jeg skla ha en tampong oppi der. at jeg da starter med den rosa?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Det kommer jo an på hvor mye det blør....... Ikke de aller første gangene. Da anbefaler de den minste størrelsen. Så etter et par vellykkede forsøk justerer man etter mengde. 2
mil Skrevet 27. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2011 men jeg tror jeg prøver nå med rosa OB og får se hvordan det går øsnk meg lykke til :D
spinnwild Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Det anbefales vel å starte med den minste og gå opp i størrelse. Hvilken størrelse man trenger er avhengig av hvor mye man blør. Det går jo an å starte med den størrelsen man vil, men da kan man risikere å tørke ut skjeden... Hvordan du setter inn tampongen står i vedlegget i tampongpakken Men dette er også en prøve-seg-fram-til-metode, for å finne ut hva som passer best for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 ja men jeg tenker på om det er dumt at jeg starter altså første gang jeg skla ha en tampong oppi der. at jeg da starter med den rosa? Hvorfor skal du starte med den store? Kan du ikke ta den gule eller blå? Du må ha større til mer du blør.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 Jeg ga opp tamponger fordi det gjorde så inni helvetes vondt å ta dem ut igjen... Betyr det at jeg satte den inn feil?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 Du kan godt ta det mens du sitter på toalettet. Enten det, eller stå med ett ben på toalettet. Slapp helt av, og sikt på korsryggen når du dytter inn tampongen. Begynn med gul OB
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #12 Skrevet 27. november 2011 Jeg ga opp tamponger fordi det gjorde så inni helvetes vondt å ta dem ut igjen... Betyr det at jeg satte den inn feil? Sannsynligvis. Det kan være litt ubehagelig å ta dem ut, men det skal ikke gjøre vondt.
spinnwild Skrevet 27. november 2011 #13 Skrevet 27. november 2011 Hvis du ser på ob sin produktside (ob.no - produkter), så står det at den minst er for de som er nybegynnere på tamponger. OB har nok god peiling på dette, så jeg ville fulgt dette rådet
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #14 Skrevet 27. november 2011 men jeg tror jeg prøver nå med rosa OB og får se hvordan det går øsnk meg lykke til :D Gjør som du vil Jeg tror ikke det går. Har brukt tamponger i 10-12 år, og får fortsatt ikke inn den rosa 1
Athene Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 Start med den minste Tampaxen. Det er få som får til OB eller Libresse på første forsøk. Den rosa bruker jeg kun om natta, og jeg begynte først med denne da jeg var oppe i 20 årene og hadde brukt tamponger noen år. Før det holdt det fint med den blå. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #16 Skrevet 27. november 2011 Blir det ikke mye søl når dere tar ut tampongen? Tisser dere ikke på tråden som henger ned? Syns det virker veldig urenslig... Hilsen Bindus
Athene Skrevet 27. november 2011 #17 Skrevet 27. november 2011 Blir det ikke mye søl når dere tar ut tampongen? Tisser dere ikke på tråden som henger ned? Syns det virker veldig urenslig... Hilsen Bindus Nå håper jeg du er ganske ung og uerfaren her... Tampongen suger til seg all væske, det er ingen propp, så det er ikke noe søl når den trekkes ut. Og når man er på do holder man tråden opp forran. Som oftest bytter man også tampong når man er innom toalettet, da denne må byttes hver 3-4 time.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #18 Skrevet 27. november 2011 Nå håper jeg du er ganske ung og uerfaren her... Tampongen suger til seg all væske, det er ingen propp, så det er ikke noe søl når den trekkes ut. Og når man er på do holder man tråden opp forran. Som oftest bytter man også tampong når man er innom toalettet, da denne må byttes hver 3-4 time. Jeg er ikke ung, men uerfaren i tampongverden! Takk som svarer. Men, du tar vel på den blodige tampisen når du drarn ut?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #19 Skrevet 27. november 2011 Jeg ga opp tamponger fordi det gjorde så inni helvetes vondt å ta dem ut igjen... Betyr det at jeg satte den inn feil? Kanskje du tar dem ut for tidlig? Hvis tampongen her tørr er det ikke akkurat behagelig å dra den ut. Blir det ikke mye søl når dere tar ut tampongen? Tisser dere ikke på tråden som henger ned? Syns det virker veldig urenslig... Hilsen Bindus Når jeg skal tisse tar jeg bare tak i tråden og holder den opp foran mens jeg tisser. Når tampongen skal ut holder jeg bare toalettpapir under og jeg gjør dette mens jeg sitter på toalettet. Det er lurest å starte med de aller minste tampongene. Jeg husker jeg startet med den gule OBen, men greide ikke å sette den inn riktig likevel. Man må greie å slappe helt av når man skal føre den inn. Prøv å slapp og slipp slik at du kjenner forskjellen. Et lurt triks når man er nybegynner er å ta litt vaselin på tuppen av tampongen, da blir den mye lettere inn.
Athene Skrevet 27. november 2011 #20 Skrevet 27. november 2011 Jeg er ikke ung, men uerfaren i tampongverden! Takk som svarer. Men, du tar vel på den blodige tampisen når du drarn ut? Nei. Har et papir klart i andre handen, og drar den rett ut på det. Deretter legger jeg papir+tampong opp i en sanitetspose, som går i søppeldunken på badet. Null søl. Bind har jeg ikke brukt på nesten ti år, det synes jeg er søl. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå