Gå til innhold

Ubehagelig med tampong

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :)

Hver gang jeg har mensen, bruker jeg bind. Men vil heller gjerne bruke tampong. Har prøvd tampong flere ganger, men synes det er så ubehagelig! Jeg tror jeg setter den langt nok inn, for viss jeg skulle satt den enda lengre inn måtte jeg brukt en stang eller noe, fordi fingeren min ikke er lengre. Uansett så "kjenner" jeg liksom tampongen når jeg går, og så blir jeg veldig kvalm. Kjenner på en måte at jeg har noe inni meg. Så jeg har bare prøvd det når jeg har vært hjemme, og så har jeg tatt den ut etter noen minutter.

Noen tips? Har jeg kanskje ikke satt den inn riktig? Man skal vel ikke bli kvalm av den, eller er det en "vanesak"? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest Applestore
Skrevet

Det virker på meg som at du ikke får den langt nok inn. Om den er satt riktig vil du ikke kjenne den. Har du prøvd tampax? De har innføringshylse som gjør det lettere for det å plassere den riktig og langt nok inn :)

Gjest fireflies
Skrevet

Det kan hende du setter den inn feil. Hvis jeg setter den inn for langt opp, så gjør det vondt. Den skal jo settes inn helt nederst. Hvis du skjønner hva jeg mener :fnise:

Skrevet (endret)

Det kan også hende at den er for "stor" for deg.

(sugeevne, ikke størrelse)

Jeg har iallfall selv erfart det samme med for stor tampong, slik at tampongen har havnet litt på skrå også, og vanskelig å sette inn også.

Glir den fint/lett inn?

Kommer den rett ut når du drar den ut, eller kjennes det ut som den må "vris" ut?

Noen synes rett og slett det bare er ubehagelig med tampong, selv om den passer og sitter rett, kanskje du er en av dem...?

Endret av spinnwild
Skrevet

Det kan også hende at den er for "stor" for deg.

(sugeevne, ikke størrelse)

Jeg har iallfall selv erfart det samme med for stor tampong, slik at tampongen har havnet litt på skrå også, og vanskelig å sette inn også.

Glir den fint/lett inn?

Kommer den rett ut når du drar den ut, eller kjennes det ut som den må "vris" ut?

Noen synes rett og slett det bare er ubehagelig med tampong, selv om den passer og sitter rett, kanskje du er en av dem...?

Tror ikke den er for stor. Går lett ut når jeg drar i tråden.

Men kanskje jeg er en av dem ja..

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...