AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Håper noen har erfaringer og kan hjelpe meg. Begynte på Mercilon28 i mai, og gikk på de frem til oktober. Har alltid hatt regelmessig syklus og vet når mensen kommer, noe jeg også hadde denne perioden. Sluttet så på pillen i oktober, men begynte igjen første mensdag 15. okt. Etter det har mensen vær veldig ustabil, med utflog og det hele. Har nå hatt mensen i 14 dager i strekk. Torsdag treffer jeg min kjæreste etter flere måneder borte, og vil selvsagt gjerne slippe mensen da. Noen tips? Får jo ikke stoppetden når den har begynt. Hva med å slutte på pillen og bruke annen prevensjon? Noen erfaringer med det samme?
Gjest pepsimaxpower Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Håper noen har erfaringer og kan hjelpe meg. Begynte på Mercilon28 i mai, og gikk på de frem til oktober. Har alltid hatt regelmessig syklus og vet når mensen kommer, noe jeg også hadde denne perioden. Sluttet så på pillen i oktober, men begynte igjen første mensdag 15. okt. Etter det har mensen vær veldig ustabil, med utflog og det hele. Har nå hatt mensen i 14 dager i strekk. Torsdag treffer jeg min kjæreste etter flere måneder borte, og vil selvsagt gjerne slippe mensen da. Noen tips? Får jo ikke stoppetden når den har begynt. Hva med å slutte på pillen og bruke annen prevensjon? Noen erfaringer med det samme? Når man starter og stopper med p piller ødelegger det for syklusen din. Kroppen trenger tid. Det eneste jeg gjorde da jeg gikk på p piller og det var mercilon, så tok jeg å hoppet over sukker pillene vist jeg ville ha fri, og det sa legen var greit, så lenge man haddde minst fire blødninger i året. Men ellers ved jeg ikke mer.
heal Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Når man starter og stopper med p piller ødelegger det for syklusen din. Kroppen trenger tid. Det eneste jeg gjorde da jeg gikk på p piller og det var mercilon, så tok jeg å hoppet over sukker pillene vist jeg ville ha fri, og det sa legen var greit, så lenge man haddde minst fire blødninger i året. Men ellers ved jeg ikke mer. takk for svar. har siden oktober hoppet over sukkerpillene og kun brukt ''de store'' pillene. Mulig det har noe å si, men er ganske desperat, hehe. Burde kanskje stoppe totalt med piller nå, og håpe mensen gir seg?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Dette er ikke mens, men generell blødningsforstyrrelse. Ta pause fra hormonpillene nå, og håp at du "blør fra deg" før han kommer.
heal Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Hvis jeg slutter på hormonpillene nå, får jeg antakeligvis en vanlig mens, som jo pleier å komme 2-3dager inne på sukkerpillene. Altså får jeg kanskje mensen tirsdag, og den er neppe over til torsdag. Men det er kanskje det lureste alternativet, da de blødningene jeg har nå antaligvis ikke gir seg med det første? Tusen takk for svar.
heal Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 Blør du mye? Normalt før jeg begynte på pillene blødde jeg middels. Det gjorde jeg også etter jeg begynte på dem. De siste 14 dagene har jeg blødd mindre enn jeg pleide, men nok til at tampongen er halvfull når jeg skifter. Erfaringsmessig blør jeg alltid kraftigst de to første dagene under mensen, disse 14 dagene har blødningene vært ca. lik alle dager, noen dager blør jeg veldig lite.
heal Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Normalt før jeg begynte på pillene blødde jeg middels. Det gjorde jeg også etter jeg begynte på dem. De siste 14 dagene har jeg blødd mindre enn jeg pleide, men nok til at tampongen er halvfull når jeg skifter. Erfaringsmessig blør jeg alltid kraftigst de to første dagene under mensen, disse 14 dagene har blødningene vært ca. lik alle dager, noen dager blør jeg veldig lite. Kan legge til at det er friskt blod, ikke utflodaktig.
Gjest Cuntzilla Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 Jeg har skiftet en del merker og hopper over mensen her og der og har opplevd flere ganger å få slike forstyrrelser. Fortsetter jeg på pillene så gir det seg "aldri", så det beste for meg er å ta en pause og la kroppen blø fra seg so to speak. I mitt tilfelle ville det nok ikke vært over til torsdag da. 1
heal Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 takk til alle som deler erfaringer. Noen som har prøvd å ta to p piller daglig en kort periode for å gi kroppen overskudd av hormoner og dermed ikke blødning? Vet det sikkert fucker opp systemet, men etter lørdag kan jeg slutte/sukkerpiller evnt. det som bør gjøres. Kjenner jeg kroppen min rett kommer mensen til å bli temmelig kraftig hvis jeg slutter på hormonpillene nå. Likevel er det jo en mulighet for at mye av menstruasjonsblødningen er ute pga jeg har blødd i 14 dager...? Blir glad for alle som deler sine erfaringer om å begynne og slutte på p piller.
heal Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 Kan også nevne at jeg de to siste dagene har fått tilbake bivirkningene jeg merket av mercilon, humørendringer, ømme bryster osv. Kanskje dette betyr at kroppen er i ferd med å ''tilpassse'' seg pillen igjen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå