Gå til innhold

Ble kalt ignorant.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på et universitet i England hvor jeg har en lærer med en litt rar aksent. Hun er hvit, så jeg trodde at hun kom fra et land i Europa, men så sa hun til meg at hun var fra Sør Amerika. Jeg pratet med vennen min om det, og jeg sa at jeg lurte på hvor i Sør Amerika hun var fra, og om hun vokste opp i en rik familie. Da kalte han meg ignorant.

Hvorfor? Jeg mente ikke noe stygt med det. Jeg bare mente at det er mye mer fattigdom, og dårlige engelsk kunnskaper der. Jeg har en venninne fra Brasil som ikke lærte engelsk på skolen. Hennes foreldre måtte betale for private timer med en engelsk lærer for at hun skulle lære språket. De var altså rike. Og det er ikke bare bare å reise til Europa for å studere heller.

Er det ignorant av meg å tro at en fra Sør Amerika muligens har vokst opp i en rik familie, hvis de har en doktorgrad fra et engelsk universitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig engelsk? Engelsk er vel et offisielt språk i Sør Afrika?

Skrevet

Engelsk og afrikaans er de offisielle språkene i Sør-Afrika såvidt jeg vet.

Skrevet

Dårlig engelsk? Engelsk er vel et offisielt språk i Sør Afrika?

Sør-AMERIKA.

• Liker 5
Skrevet

Sør-AMERIKA.

Haha, my bad! ;) Får skylde på at det er sent på natta og at jeg har lest til eksamen i hele dag! :fnise:

Skrevet

Haha, my bad! ;) Får skylde på at det er sent på natta og at jeg har lest til eksamen i hele dag! :fnise:

Desto større grunn til å vite at Brasil ligger i Sør-Amerika og ikke Afrika.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Desto større grunn til å vite at Brasil ligger i Sør-Amerika og ikke Afrika.

Eh, DET vet jeg faktisk. Men det skrives ikke noe nærmere om hvor læreren var fra. Det var henne jeg fokuserte på, ikke venninna fra Brasil.

Og forresten, hvorfor "desto større grunn"?

Endret av Vampen
Skrevet

Alle fra Sør-Amerika som jeg har møtt som studenter i England og Frankrike har vært bortskjemte barn av steinrike foreldre, det samme gjelder asiatere. Dette ville jeg trodd også gjaldt lærere, da man trenger en viss økonomisk frihet hvis man kommer seg til utlandet for å studere og undervise. Det er jo dyrt for nordmenn med vanlig inntekt, og når en vanlig inntekt i Sør-Amerika er særdeles mye lavere enn i Norge, så er det jo garantert at man må være stille i en enda høyere klasse der enn man må i Norge for å ha råd til dette. De har ikke akkurat velutviklede universelle studielånsordninger heller.

• Liker 1
Skrevet

Eh, DET vet jeg faktisk. Men det skrives ikke noe nærmere om hvor læreren var fra. Det var henne jeg fokuserte på, ikke venninna fra Brasil.

TS her. Jeg kan jo nevne at jeg hørte læreren min si til en spansk elev at hun snakket portugisisk hvis hun kanskje forsto det litt bedre enn engelsk. Jeg mener da at alle Sør Amerikanske land snakker spansk bortsett fra Brasil.

Så jeg antar at det er der hun kommer fra. Dessuten mamman min har et fond hvor hun samler penger til gatebarn i Brasil, så jeg kan litt om landet fra før. Jeg har dessuten en venninne som bodde der i tre måneder, og hun har fortalt meg litt om det.

Jeg mente jo ikke å si noe stygt, men Brasil er litt korrupt og det er utrolig mange som har det vanskelig der. Dessuten tjener vanlige brasilianere mye mye mindre enn oss, og skole pengene i England ligger på rundt 10000£ i året.

Skrevet

Hehe... Litt mange "dessuten" der. :fnise:

Skrevet

Jeg synes ikke du skal "take it to heart", synes det var en ganske naturlig ting å lure på egentlig. Men måten du stilte spørsmålet har jo litt å si for hvordan man tolker det.

Skrevet

Kan hende kommentaren henspeilet på at du synes det var ok å spekulere i økonomien til en fremmed, som til og med er lærer. Ikke spesielt classy.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...