Gå til innhold

War Dog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært mye i afghanistan og er fortsatt en såkalt yrkessoldat. Har amerikansk pass siden jeg ble født der og jobber for dem. Lang historie kort. Det skjedde så mye de siste 10 mnd jeg var der, men det som i etterkant sitter sterkest er bildene av Sally. En sjæfer på 5 som døde i mai. Hun ble oppkalt etter en legende fra den amerikanske borgerkrigen. Jeg var ikke treneren hennes, men jeg våknet ofte av at hun sto over med meg et flirende og lekende ansikt:)

Vi fikk et utrolig sterkt bånd. Vi var i tre skarpe trefninger sammen og jeg fikk muligheten til å se et "kosedyr" endre seg til soldat og overleve hver gang.

Hun døde av en streifkule fra fjellene i Kunar. vi prøvde alt og jeg hadde henne inntil meg den natten for at hun skulle få varme. Kulen var operert bort og jeg sovnet med håp om at hun skulle kvikne til om morgenen. Men jeg våknet med en veldig kald Sally. Vi begravde henne med kors midt i muslim-land.

Så mange inntrykk fra siste tur. Aldri skulle jeg tro at Sally var det som ga det viktigste. Men det var det. En fem år gammel sjæfer, som også tilfeldigvis var en krigshelt, skal aldri glemmes;)

Skål for Sally.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skål for Sally og alle tjenestehundene som hver dag setter livet på spill for oss :tommelsmil:

Skrevet

Tusen takk;)

De er noe rart med hunder. Uansett hvor beklemt situasjon - hvis du får en hund i nærheten - og den ikke klarer å mykne ditt hjerte, så er du ikke lenger menneske.

Gjest fireflies
Skrevet

Tusen takk;)

De er noe rart med hunder. Uansett hvor beklemt situasjon - hvis du får en hund i nærheten - og den ikke klarer å mykne ditt hjerte, så er du ikke lenger menneske.

Helt sant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...