Gå til innhold

Aldri 100% på topp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! :) Vet dette innlegget kanskje er litt langt, men stay with me :)

Jeg er en jente på 20 år, har samboer og en sønn på 15 mnd. Jeg går skole, vg3 påbygging til generell studiekompetanse, og har planer om å gå økonomi og administrasjon etter dette. Jeg jobber annenhver helg på prix.

Jeg husker ikke helt når dette begynte, men begynte i rundt tennårene. Jeg føler jeg aldri er på topp. Jeg har veldig lite energi, gleder meg veldig sjelden til noe. Jeg er fornøyd med samboeren min(selv om vi har småproblemer) og er kjempeglad for å ha fått en nydelig sønn. For ca. et halvt år siden gikk jeg til psykolog for angst mot oppkast(ja jeg vet det høres tåpelig ut), dårlig selvtillit og depresjon. Jeg følte jeg fikk mye ut av å gå til psykolog og ble "frisk meldt" etter 5-6 timer.

Jeg føler angsten er forbedret, men selvtillitten og depresjonen er er enda. Den kom tilbake et par mnd etter avsluttet timer hos psykolog.

Jeg er ikke verdens sunneste person, og vil veldig gjerne spise sunt, men synes det er vanskelig å sette sammen fulle og hele måltider.

Jeg trener heller ikke stort mye lengre, før trente jeg 2-3 ganger på treningssenter hver uke. Har nå avsluttet medlemsskapet pga jobb, skole, hus og familie.

Jeg får også nokk søvn.

Jeg er desperat etter å få hjelp til å få mer overskudd. Jeg trenger virkelig mer energi. Jeg orker ikke noe lengre. Og er helt utslitt etter skole/jobb. Jeg orker ikke være sammen med venner og føler det er et stort ork å treffe folk.

Noen som har tips/råd å gi meg? setter veldig stor pris på det :)

hilsen en sliten husmor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos legen og tatt blodprøver? Og hva med å ta kontakt med den psykologen du hadde sist og som hjalp deg? Det er ikke rart du er sliten hvis du er 20 år, tar 3. klasse på videregående, jobber annen hver helg og har et lite barn. Jeg var også sliten i 3. klasse på videregående, og jeg hadde hverken barn eller jobb..:)

Ikke press deg så hardt. Kos deg med samboer og det lille barnet ditt og ikke ha så altfor store krav til at alt annet skal gå så bra. Har du forresten noen gode venner? Det kan jo være det er litt ensomt å ha barn når du er 20 hvis ingen av vennene dine er i samme modus, ikke vet jeg. Bare en tanke.

Håper det vil gå bedre med deg, ta vare på deg selv:)

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har tatt blodprøver, og alt så greit ut. Jeg får liksom ikke gjort noe av det jeg skal, fordi det blir for mye for meg, så det blir at jeg ikke gjør noe av det jeg egentlig må gjøre.

Takk for svar, flere tips? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...