Redbull Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Hei! Jeg holder meg på 1500 per dag. Planen er å holde seg til det på Lørdager også, spise sunt sele dagen og snop for de gjennværende kaloriene. Mer trening = mer snop Hvordan gjør dere andre lavkaloriere det? spennende å høre andres synspunkt og erfaringer
Envy Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Jeg for min del teller ikke kcal i det hele tatt på lørdager Lørdag er spisedagen min, kosedagen min. Tenker ikke på hva jeg dytter i meg da, spiser hva jeg vil, i så store mengder jeg vil Tror det er viktig når man har et strengt kosthold at man har en dag i uken hvor man kan skli ut og kose seg, ellers vil ofte hele dietten skli ut, og man ender med å miste grepet over hele fjøla.
Honeydew Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 På lørdager sover jeg gjerne lenger, så da kan jeg fint kutte et måltid og bare spise "brunch" og middag. Da ligger jeg som oftest under 1000 etter middag, så da slipper jeg den dårlige samvittigheten for det jeg putter i meg på kvelden. Men lørdagen er helt klart den dagen jeg oftest har høyest kaloriinntak i løpet av uken. Julebord i går - 3100 kcal veldig kjipt å tenke på, så jeg prøver å fokusere på at jeg hadde det kjempegøy, og så får jeg heller bare være ekstra flink denne uken for å "kompensere".
Redbull Skrevet 28. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2011 Jeg for min del teller ikke kcal i det hele tatt på lørdager Lørdag er spisedagen min, kosedagen min. Tenker ikke på hva jeg dytter i meg da, spiser hva jeg vil, i så store mengder jeg vil Tror det er viktig når man har et strengt kosthold at man har en dag i uken hvor man kan skli ut og kose seg, ellers vil ofte hele dietten skli ut, og man ender med å miste grepet over hele fjøla. Hva ligger du på i kalorier resten av uka da? Sidu spiser (ortdriver nå...) 4-5000 kalorier på lørdagen da, må spare veldig inn resten av uka da?
Envy Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Hva ligger du på i kalorier resten av uka da? Sidu spiser (ortdriver nå...) 4-5000 kalorier på lørdagen da, må spare veldig inn resten av uka da? Jeg har generelt ikke fryktelig stor matlyst, så når jeg skeier ut på lørdager ligger jeg vel opp imot 3000 kcal. Resten av uka ligger jeg på rundt 1500-1700 pr. dag Men så lenge du trener og er aktiv skal ikke den lørdagsutskeielsen ha noe å si i det store bildet, tror tvert imot det er sunt. Jeg har ihvertfall aldri sett på det som at jeg må spare inn på kcalene resten av uken pga lørdagskosen.
Yme Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 (endret) Hei! Jeg holder meg på 1500 per dag. Planen er å holde seg til det på Lørdager også, spise sunt sele dagen og snop for de gjennværende kaloriene. Mer trening = mer snop Hvordan gjør dere andre lavkaloriere det? spennende å høre andres synspunkt og erfaringer Det er en ganske dårlig idé, da det har mye å si hva kaloriene du spiser, inneholder. Hvis du vil spise godteri på lørdager, burde du gjøre det i tillegg til det du allerede skal spise. Jeg har generelt ikke fryktelig stor matlyst, så når jeg skeier ut på lørdager ligger jeg vel opp imot 3000 kcal. Resten av uka ligger jeg på rundt 1500-1700 pr. dag Men så lenge du trener og er aktiv skal ikke den lørdagsutskeielsen ha noe å si i det store bildet, tror tvert imot det er sunt. Jeg har ihvertfall aldri sett på det som at jeg må spare inn på kcalene resten av uken pga lørdagskosen. Man kan vel egentlig aldri si at utskeielser med sukker og kliss er sunt. Det går ann å ha en dag i uka hvor man gjør det, og det kan holde motivasjonen oppe for folk som ikke har nok selvdisiplin, men utskeielser med godteri og usunne ting, er aldri sunt, selv om det skjer 1 gang i året eller mindre. Skeier man ut ved å spise ekstra mye sunn mat, kan man si det er sunt. Endret 30. november 2011 av Yme 1
Envy Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 (endret) Man kan vel egentlig aldri si at utskeielser med sukker og kliss er sunt. Det går ann å ha en dag i uka hvor man gjør det, og det kan holde motivasjonen oppe for folk som ikke har nok selvdisiplin, men utskeielser med godteri og usunne ting, er aldri sunt, selv om det skjer 1 gang i året eller mindre. Skeier man ut ved å spise ekstra mye sunn mat, kan man si det er sunt. Jeg holder en knapp på at det blir fanatisme om man aldri skal få lov til å unne seg noe godt. Ja, en sjokolade hver dag er usunt, men en sjokolade i uka bør ikke ha noe å si i den store sammenhengen, forutsett at man ellers har et sunt kosthold. Endret 30. november 2011 av Envy
Yme Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Jeg holder en knapp på at det blir fanatisme om man aldri skal få lov til å unne seg noe godt. Ja, en sjokolade hver dag er usunt, men en sjokolade i uka bør ikke ha noe å si i den store sammenhengen. Enig, men det er fortsatt feil å si at den sjokoladen er sunn, bare fordi den spises 1 dag i uka. Det er aldri positivt for kroppen å få i seg rafinert sukker, palmeoljer og lignende.
Envy Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Enig, men det er fortsatt feil å si at den sjokoladen er sunn, bare fordi den spises 1 dag i uka. Det er aldri positivt for kroppen å få i seg rafinert sukker, palmeoljer og lignende. Om man skal tenke sånn skal man måtte leve et svært begrenset liv. Det kom jo frem i avisen senest i går at palmeolje ligger skjult under "vegetabilsk fett/olje" på overraskende mange matvarer, som de alle fleste dytter i seg fra tid til annen. Dessuten har jeg en følelse av at du kverulerer for å kverulere nå
Yme Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Om man skal tenke sånn skal man måtte leve et svært begrenset liv. Det kom jo frem i avisen senest i går at palmeolje ligger skjult under "vegetabilsk fett/olje" på overraskende mange matvarer, som de alle fleste dytter i seg fra tid til annen. Jeg syns det var veldig overraskende at det der blei sett på som en nyhet, da det er noe som har vært kjent i mange år. Det er greit at de tar det opp fra tid til annen, for at fler folk skal få det med seg, men det har aldri vært noen hemmelighet at vegetabilsk olje/fett er det samme som palmeolje. I produkter som det ikke brukes palmeolje i, passer produsentene på å skrive det, fordi de "skryter" av at de har brukt en dyrere å bedre ingrediens. Til og med Makrell i tomat inneholder "vegetabilsk olje" Dessuten har jeg en følelse av at du kverulerer for å kverulere nå Jeg kverulerer ikke. Folk tror ofte jeg gjør det, men jeg tenker det har noe med at jeg bare tar ting veldig bokstavelig, fordi jeg er autist.
Envy Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 *Jeg syns det var veldig overraskende at det der blei sett på som en nyhet, da det er noe som har vært kjent i mange år. Det er greit at de tar det opp fra tid til annen, for at fler folk skal få det med seg, men det har aldri vært noen hemmelighet at vegetabilsk olje/fett er det samme som palmeolje. I produkter som det ikke brukes palmeolje i, passer produsentene på å skrive det, fordi de "skryter" av at de har brukt en dyrere å bedre ingrediens. *Til og med Makrell i tomat inneholder "vegetabilsk olje" *Jeg kverulerer ikke. Folk tror ofte jeg gjør det, men jeg tenker det har noe med at jeg bare tar ting veldig bokstavelig, fordi jeg er autist. * Det er nok fler enn meg som ikke hadde fått med seg dette. Kjekt å vite at det står på om det ikke inneholder palmeolje, da skal jeg begynne å se etter denne merkingen *Ja, nettopp. *Jøss, det visste jeg ikke. Man lærer noe nytt hver dag
Redbull Skrevet 30. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2011 Så det vil si at jeg kan spise så mye jeg vil på lørdager, uten å tenke kalorier, så lenge jeg holder meg på 1500 i hverdagen?
Yme Skrevet 30. november 2011 #14 Skrevet 30. november 2011 * Det er nok fler enn meg som ikke hadde fått med seg dette. Kjekt å vite at det står på om det ikke inneholder palmeolje, da skal jeg begynne å se etter denne merkingen *Ja, nettopp. *Jøss, det visste jeg ikke. Man lærer noe nytt hver dag Det er ikke noe jeg prøver å holde hemmelig akkurat, men det er fortsatt mange som ikke veit det, så veldig mye av det jeg skriver, blir missforstått. Det er ganske flott å være autist da, for da blir man driiiiitgod i visse ting... Feks er jeg utrolig flink til å tegne penis. Så det vil si at jeg kan spise så mye jeg vil på lørdager, uten å tenke kalorier, så lenge jeg holder meg på 1500 i hverdagen? Hvis du syns det blir for vanskelig å kutte usunn mat helt, er det bra for motivasjonen din å ha en dag i uka hvor du kan spise hva du vil.
Envy Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Det er ikke noe jeg prøver å holde hemmelig akkurat, men det er fortsatt mange som ikke veit det, så veldig mye av det jeg skriver, blir missforstått. Det er ganske flott å være autist da, for da blir man driiiiitgod i visse ting... Feks er jeg utrolig flink til å tegne penis. Trenger ikke holde det hemmelig, for at ikke alle 40 000 brukerne skal ha fått det med seg Ja, de ryktene har jeg fått med meg, men jeg har fremdeles til gode å se en av disse fremragende penistegningene dine
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #16 Skrevet 1. desember 2011 Å ikke telle alle dager fører fort til at du negererer det underskuddet du har bygget opp i begynnelsen av uka. Good job!!!
Gjest Iah Skrevet 1. desember 2011 #17 Skrevet 1. desember 2011 Hvis man ønsker å gå ned i vekt så må man ligge i kaloriunderskudd, over tid. Derfor finnes det en mulighet for at du kan komme i overskudd hvis du tar helt av på lørdager, selv om du holder deg på 1500 i hverdagen. Hva med å heller tenke på uken som en helhet? Regne deg frem til hvor mange kalorier du skal ha i deg i løpet av en 7-dagersperiode, for deretter å fordele de utover ukedagene?
Yme Skrevet 1. desember 2011 #18 Skrevet 1. desember 2011 Man greier ikke å komme i overskudd for en hel uke, på 1 dag. Spisedager er en ganske normal greie for mennesker som vil kvitte seg med fett, og det ødelegger ikke, pluss at det er bra for motivasjonen. Det er ikke bra for kroppen å være i konstant underskudd heller. 1
OPIgirl Skrevet 1. desember 2011 #19 Skrevet 1. desember 2011 Det er ikke noe jeg prøver å holde hemmelig akkurat, men det er fortsatt mange som ikke veit det, så veldig mye av det jeg skriver, blir missforstått. Det er ganske flott å være autist da, for da blir man driiiiitgod i visse ting... Feks er jeg utrolig flink til å tegne penis. Hvis du syns det blir for vanskelig å kutte usunn mat helt, er det bra for motivasjonen din å ha en dag i uka hvor du kan spise hva du vil. Hahahaaa... jeg lo av at du sa du var utrolig flink til å tegne penis :-))
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #20 Skrevet 1. desember 2011 Sjokolade i seg selv er ikke sunt (bortsett fra veldig mørk sjokolade, som inneholder antioksidanter ), men det er sunt å unne seg noe en gang i blant synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå