Gå til innhold

Kyssesyken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ! :-)

Jeg har mest sansynlig fått det som kalles kyssesyken, og jeg er 14 år.

Jeg lurer på hvor lenge jeg må vente med å kysse kjæresten min utn at han blir smittet. Det står mange steder at du ikke er smittefri før det er gått 18 måndter.Men er det oen som har erfaring med dette? Det er ikke aktuelt å smitte han siden han selv er aktiv med fotball og sånt, og får man kyssesyken kan man ikke trene å ei god stund. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil smitte han så bør du nok ikke kysse han. Heller ikke dele glass/flasker og sånn :)

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Her er en link:

Kyssesyke

Som du sikkert kommer til å få beskjed om rimelig kjapt, så kan du altså smitte andre uten å kysse dem. :)

Skrevet

Kyssesyken er i seg selv ikke så alt for smittsom. Man må altså dele masse spytt før man evt. kan bli smittet. Hadde selv kyssesyken mens jeg var 14. Tror jeg holdt meg unna kyssing så lenge jeg var på mitt sykeste. (var veldig syk)

Men om jeg husker riktig, tror jeg det var et halvt år jeg fikk beskjed om fra legen, uten drikking, trening, kyssing? Så etter dette levde jeg iallefall normalt. Selv om jeg har hørt at man kan være smittebærer i 3 år. Derimot er sannsynligheten for å smitte noen liten.

Haha, husker det var en mnd etter jeg hadde fått beskjed fra legen om at jeg hadde kyssesyken, og jeg begynte å føle meg bedre, og feiret med masse alkohol og gikk rundt å klinet med halve byen. Håper ingen ble smittet :fnise:

Men ja, ville holdt meg uten alkohol iallefall i et halvt år :nei:

Leveren har mye annet å arbeide med.

Skrevet

tusen takk for alle svar ! :-) men kan jeg virkelig ikke kysse kjæresten min på et halvt år, jeg er ikke sånn kjempe dårlig form osv. men det kan virkelig ødlegge på forholde vårt å ikke kysse på et halvt år.Men vi kysset et par dager før jeg begynte å få utfallet, er det mulig at jeg har smittet han allerede da ?

Skrevet

tusen takk for alle svar ! :-) men kan jeg virkelig ikke kysse kjæresten min på et halvt år, jeg er ikke sånn kjempe dårlig form osv. men det kan virkelig ødlegge på forholde vårt å ikke kysse på et halvt år.Men vi kysset et par dager før jeg begynte å få utfallet, er det mulig at jeg har smittet han allerede da ?

Dere kan jo nusse på hverandre.Sånn uten å utveksle spytt liksom.Personlig synes jeg et lite nuss på munnen er utrolig søtt.Mye koseligere enn full klinings ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...