Gå til innhold

Flytte til Sande?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vår lille familie vurderte å flytte til Holmestrand om noen år, men etter å ha hørt mye negativt om stedet vurderer vi nå Sande, etter sterke anbefalinger her inne. Er det noen her som har kjennskap til stedet som kan anbefale oss det? Evt. noen som vil fraråde oss det?

Vi ønsker at sønnen vår skal vokse opp i et bedre miljø enn det som er i Oslo (Hvor vi bor nå). Jeg har selv vokst opp ved sjøen, og ønsker at han skal få nærhet til vann og båtliv.

Vi er ikke ute etter et sted hvor mye skjer, men et sted hvor det er fint for familier. Fint for barn å vokse opp... Greit ungdomsmiljø er også viktig.

Vi vurderer også å la han gå på den Montessoriskolen i Sande, Noen som har kjennskap til denne skolen?

Vi tenker at vi kan jobbe i Tønsberg eller Drammen dersom vi ikke får jobb i Sande, er uansett kortere enn det vi bruker på å komme til jobb nå (jeg bruker 45 min til jobb, selv om jeg bor i Oslo, og jobben er i Oslo!)

Venter spent på tilbakemeldinger :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra det du ønsker synes jeg Sande høres ut som et perfekt sted å flytte til. Jeg er oppvokst der men har bodd borte de siste årene. Om ikke lenge flytter vi tilbake til hjembygda. Kunne ikke tenke meg å oppdra barna mine noe annet sted enn i Sande :-)

Kort avstand til både skog og sjø, sentalt beliggende i forhold til større byer som Oslo, Drammen og Tønsberg, godt ungdomsmiljø, mange fritidsaktiviteter for barn, fine huspriser.

Det er rett og slett helt supert å vokse opp i Sande!

Skrevet

Jeg er også fra Sande, men har ikke bodd der de siste 9 årene. Men jeg har bare positivt å si om bygda, sentrum har jo gjennomgått en kraftig forandring og blitt et skikkelig fint sted, der var det tidligere temmelig "dødt".

Jeg er oppvokst på Bjerkøya, og det er et barndommens paradis, godt og beskyttet og der ble alle ungene en skikkelig sammensveiset gjeng. Og sjø og båtliv på alle kanter. Flott å ta båten over til Holmestrand om sommeren for å handle, i stedet for å kjøre bil til Sande sentrum. Men det er mange fine steder i bygda.

Jeg har gått på Vammen og Selvik skole, Vammen er vel blitt Montessoriskole de siste årene og jeg vet ikke om det er denne du tenker på.

I tillegg er det jo ungdomsskole i Sande sentrum, og videregående skole ute ved Skafjellåsen.

Sande har en helt topp ordfører som vel har sittet i nesten 20 år, jeg tror nok han har mye av æren for at bygda er så bra som den er. (Han tilhører ikke partiet jeg stemmer på, så jeg er ikke ute etter å spre propaganda.)

Skrevet

Takk for strålende tilbakemelding :-) dette høres jo ut som et topp sted å bo!

Eneste aberet må da være at det er såpass lite.... er det mye sladder der, slik det gjerne er så små steder?

Og: Er det endel barnefamilier der, eller mest eldre folk?

Skrevet

Jeg var en av de som frarådet deg Holmestrand og anbefalte Sande i den andre tråden din.... Har også bodd i Sande selv (i voksen alder) og må si jeg fikk inntrykk av at det veldig lite sladder og baksnakking der i forhold til i Holmestrand... Kan kanskje være fordi Sande har såpass mange som jobber utenfor bygda, og mange innflyttere?

Om det er barnefamilier eller eldre er det nok en god blanding av alt der, og litt forskjellig fra nabolag til nabolag... Se an nabolaget og nabolagsprofil når dere er på visninger :)

• Liker 1
Skrevet

Enig med siste taler. Jeg har ikke inntrykk av at sladder og baksnakking er noe problem sånn generelt sett. Folk bor jo spredt utover hele bygda, og det er såpass mange mennesker der at det ikke blir sånn at alle kjenner alle.

Det med barnefamilier varierer jo. Akkurat i byggefeltet der jeg vokste opp, bor det naturlig nok mest 50-60-åringer nå. Det er jo fordi de bygde hus og etablerte seg der på 80-tallet, mens barna deres etterhvert har blitt voksne og flyttet. Men slikt går vel i bølgedaler, et annet nabolag vil jo være helt annerledes. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...