Gjest Tinneaa Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Hei! Jeg er en 15 år gammel jente som ikke trives i klassen. Har vurdert siden første året å bytte skole, og nå skal jeg endelig gjøre det! Det jeg har lyst til, er å gå på en inter nasjonal skole i Norge (selv om jeg er norsk). Jeg syns nemlig det er utrolig morsomt med forskjellig type mennesker over hele verden, enn vestkantungdommer som er støpt i samme form. Har lett etter internasjonale skoler i Oslo, men fant bare en, som heter IOS. Den er ekstremt dyr, og det er ingen sjanse for at jeg får lov til å starte der. Derfor lurer jeg på om noen vet om en internasjonal skole i Oslo? Hadde blitt veldig glad for svar!
Snop Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Det er vel bare til å gå på en skole på østkanten, de er visst ganske internasjonale... 2
Gjest Tinneaa Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Det er vel bare til å gå på en skole på østkanten, de er visst ganske internasjonale... Haha, et godt poeng
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 I tillegg til OSI har du jo St. Sunniva, men det blir jo litt i seneste laget for deg. Kan KG være aktuelt? Hvis du er flink og gjør det bra på skolen kan du søke deg på en IB-linje etter første året på VGS. Det er vel IB-linje på Berg og på Nesbru (Asker). De jeg kjenner som gikk denne linjen gjorde det etter et år med utveksling. Det kan nok komme godt med, for det er ganske mye hardere enn vanlig norsk VGS. Sjekk også ut United World College, det er også IB med elever fra hele verden. De som går der får stipend, så du må skille deg godt ut fra massen for å få plass.
Gjest Tinneaa Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 I tillegg til OSI har du jo St. Sunniva, men det blir jo litt i seneste laget for deg. Kan KG være aktuelt? Hvis du er flink og gjør det bra på skolen kan du søke deg på en IB-linje etter første året på VGS. Det er vel IB-linje på Berg og på Nesbru (Asker). De jeg kjenner som gikk denne linjen gjorde det etter et år med utveksling. Det kan nok komme godt med, for det er ganske mye hardere enn vanlig norsk VGS. Sjekk også ut United World College, det er også IB med elever fra hele verden. De som går der får stipend, så du må skille deg godt ut fra massen for å få plass. Takk for info! :) Har sett litt på St. Sunniva på nettet, men vet ikke så mye om den. Er dette en internasjonalskole? I såfall er det jo helt perfekt. Selvom det er litt det seneste laget, som du sier. KG er absolutt aktuelt. Virker som en veldig bra miljø og bra system. Kanskje jeg skal vurdere den! I tillegg er IB linjen er noe jeg har veldig lyst til å gå på. Men vet ikke om jeg kommer inn med et snitt rundt karakter 4. Jeg har faktisk ikke hørt om United World College. Ligger dette et sted i Oslo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå