HopelessFear Skrevet 26. november 2011 #21 Skrevet 26. november 2011 (endret) Kroppen trenger fluor. Husker ikke hvor mye som er anbefalt dose, men en burde ha fluor, hvis ikke kan en få mangelsykdommer. (Sjekket på nett, dagsbehovet er på 1,5-4 mg.) Endret 26. november 2011 av HopelessFear
Heart Skrevet 26. november 2011 #22 Skrevet 26. november 2011 Fluor er fluor, enten du drikker det, eller tilsetter det i tannkrem. Det blir også brukt i rottegift. "...ergo er Morlille en Sten!" Det går ikke an å argumentere med at grunnstoffet fluor kan være giftig, derfor må alle forbindelser av fluor være giftige. Det blir som å si at natrium reagerer eksplosivt med oksygen, og grunnstoffet klor er giftig, derfor må natriumklorid være bortimot livsfarlig å være i nærheten av. Men NaCl er bedre kjent som bordsalt. Egenskapene til et stoff kan endre seg radikalt når det er en del av et molekyl sammen med andre stoffer. Det går heller ikke an å argumentere med at dersom en forbindelse er giftig i én mengde, må den være giftig i alle mengder. At mengde og toksisitet henger sammen, fastslo Paracelsus allerede på 1500-tallet. Alt er giftig i store nok doser, inkludert ting vi ellers anser som helt harmløse næringsmidler (vann, sukker, salt etc). Forresten er det fluorkarboner som ligger som et beskyttende lag i bunnen av teflon-stekepannen din. 14
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2011 #23 Skrevet 26. november 2011 (endret) Slik som nazistene gjorde med vannet i konsentrasjonsleirene, http://www.thyroid-info.com/articles/shamesfluoride.htm Forfatterne bak denne her? De selger altså bøker. "Uavhengige" råd fra noen som tjener penger på "informasjonen", nok en gang. "Also of historical interest is the item we came across describing how the Nazi concentration camps used fluoridated water to suppress the will and vigor of inmates. This appears to have been during the 1930's and was the first known example of fluoridated water supplies for a specific population." Rent bortsett fra at du bedriver cherrypicking over en lav sko, og at du liker å skremme vettet av folk, hva tjener du på denne tråden? Hvilken forbindelse har du til disse nettsidene? Jeg mener det er noen regler på kg som forbyr "ensidig meningspåvirkning". Tror denne tråden oppfyller kriteriene. Endret 26. november 2011 av Lutetium 71
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #24 Skrevet 26. november 2011 Nå har jeg bestilt alovera tretris olje finkel tann krem spent å se om får friske tenner av det.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #25 Skrevet 26. november 2011 Om fluor er så giftig som noen av dere skal ha det til her inne, ja, det dør jeg nok snart fordi jeg tar 2mg fluortannskyll hver dag. Det er egentlig beregnet for ukentlig skyll, men fikk det anbefalt av tannlegen fordi jeg er plaget med mye ising i tennene. 3
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #26 Skrevet 26. november 2011 Er en artikkel om fluor vs fluor http://www.natural-health-information-centre.com/fluorine.html
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #27 Skrevet 26. november 2011 Ser du det jeg uthevet? Et meget vesentlig poeng... Så kan du hoste opp grenseverdiene. Grenseverdiene står på linken, og i setningen før den jeg siterte. Det er snakk om milligram for barn, at ved svelging må man kontakte giftsentralen.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #28 Skrevet 26. november 2011 Forfatterne bak denne her? De selger altså bøker. "Uavhengige" råd fra noen som tjener penger på "informasjonen", nok en gang. Rent bortsett fra at du bedriver cherrypicking over en lav sko, og at du liker å skremme vettet av folk, hva tjener du på denne tråden? Hvilken forbindelse har du til disse nettsidene? Jeg mener det er noen regler på kg som forbyr "ensidig meningspåvirkning". Tror denne tråden oppfyller kriteriene. Tråden handler om noen som ikke ønsker å bruke fluor, og årsakene bak det. Det er mye informasjon der ute som viser at fluor er giftig, men du mener vel kanskje at man ikke skal bry seg om helsen sin, eller?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #29 Skrevet 26. november 2011 Jeg fikk ikke fluor som barn, for på 80tallet var alle redde. Resultatet er elendige tenner. Jeg tror ikke svare er mangel på fluor men at det en gjor i erstatning ikke funket Det blir for letvint kjule på mangel på fluor. Organisk fluor er bra for tenner det for du i deg uansett Men fluor i tannkrem er ikke det.
Gjest MorAase Skrevet 26. november 2011 #30 Skrevet 26. november 2011 Jeg tror ikke svare er mangel på fluor men at det en gjor i erstatning ikke funket Det blir for letvint kjule på mangel på fluor. Organisk fluor er bra for tenner det for du i deg uansett Men fluor i tannkrem er ikke det. forklar da hvordan undertegnede, som ikek fikk fluor som barn, hadde hull på hull på hull? Så mange hull at en trakk en del tenner! mens en som voksen, og ed ansvar for egne tenner har brukt fluortannkrem og fluorskyllevann hver eneste dag, og ikke har hatt ett hull siden? 2
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #31 Skrevet 26. november 2011 forklar da hvordan undertegnede, som ikek fikk fluor som barn, hadde hull på hull på hull? Så mange hull at en trakk en del tenner! mens en som voksen, og ed ansvar for egne tenner har brukt fluortannkrem og fluorskyllevann hver eneste dag, og ikke har hatt ett hull siden? det er mulig det hjepler mot hull mend det betyr ikke at det er bra. det jeg mener er at det er muligen andre ting en fluor som hjelper mot hul http://www.antibiotic-alternatives.com/truth_about_tooth_decay.htm
Aspera Skrevet 26. november 2011 #32 Skrevet 26. november 2011 Her i huset blir det ikke brukt fluor. Vi kjøper heller ikke vann på flaske da de har begynt å tilsette dette i Norge også. Dere ler av forskning som motsier fluor, når det faktisk ikke finnes noe vitenskapelig bevis for at fluor i det hele tatt funker. Det er bevist lite eller ingen virkning, samt flere hull og tannsykdommer. Den største grunnen til det er at det setter ned hjerneaktiviteten, og din IQ faktisk faller. Dette er såpass kjent at til og med wikipedia har fått det med seg. Hitler brukte det samme knepet for å få folk lettere medgjørlige. Andre grunner er at det ødelegger bindevevet i kroppen som gjør at du aldrer mye fortere. Det er bevist at alt over 0,5 ppm er skadelig, og allikevel tilsettes drikkevannet over det dobbelte. Steder i verden som har veldig høye verdier av ppm i drikkevannet gjør at 30-åringer der vil se ut som 70-åringer her hjemme. En annen veldig viktig grunn for meg akkurat nå, er at det er sammenhenger mellom fluor og spontanaborter og misdannelser av forstre. På dyr er det gjort flere undersøkelser som viser at fluor virker kromosonforstyrrende, og ofte leder til downs syndrom. Dette kan også direkte linkes til mennesker. Fluor kan også føre til dental fluorose, en tannsykdom som ødelegger tenner og tannkjøtt. En i min familie hadde gebiss i en alder av 30 akkurat på grunn av dette, mens hennes bror som aldri pusser tennene, ikke har hatt et eneste hull. Altså, jeg mener ikke man skal slutte å pusse tennene, men det er lurt med et fluor-fritt alternativ. For dere som lurer på hvorfor ikke fluor er ulovlig i Norge da, siden det er så farlig: En føderal amerikans forskningsinstitusjon har bekreftet det mange har spekulert på lenge; fluor kan definitivt føre til kreft i skjelettet, så fluor kommer til å bli gjort ulovelig i løpet av de neste årene. Ellers kan det føre til struma.. Du får i deg fluor igjennom mat, drikke, tannkrem, fluortabletter, munnskyllevann, tyggis, tannpirkere og tanntråder, og det utgjør en farlig mengde hver eneste dag. Det er viktig å være litt kritisk til hva reklame forteller deg, for de som prøver å fortelle deg det motsatte blir som regel tatt hånd om. Det nytter ikke for en tannlege i dag å motsi fluor uten å miste alt, akkurat som leger ikke har lov til å motsi svineinfluensavaksina. Jeg anbefaler dere å lese igjennom denne siden her
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #33 Skrevet 26. november 2011 La nå fluorhaterne unngå fluor. De skader bare seg selv! Jeg for min del foretrekker å bruke tannkrem med fluor, tanntråd som sikker har fluor(?) og fluorskyll/tabletter daglig. Det er jo forsket på bruk av natriumfluorid i forhold til karies, og blant annet bevist at fluor kan remineralisere små emaljeskader (feks. begynnende hull). Hos voksne skal det svært store doser til før det kan gjøre noen skade. 3
Aspera Skrevet 26. november 2011 #34 Skrevet 26. november 2011 La nå fluorhaterne unngå fluor. De skader bare seg selv! Jeg for min del foretrekker å bruke tannkrem med fluor, tanntråd som sikker har fluor(?) og fluorskyll/tabletter daglig. Det er jo forsket på bruk av natriumfluorid i forhold til karies, og blant annet bevist at fluor kan remineralisere små emaljeskader (feks. begynnende hull). Hos voksne skal det svært store doser til før det kan gjøre noen skade. Ja, fluor styrker emaljen i begynnelsen, før det totalt river den i stykker. Jeg antar du ikke leste den linken jeg la ut, da ville du aldri sagt dette..
LukaFrost Skrevet 26. november 2011 #35 Skrevet 26. november 2011 Vi kjøper heller ikke vann på flaske da de har begynt å tilsette dette i Norge også. Har du dokumentasjon på dette? 1
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #36 Skrevet 26. november 2011 La nå fluorhaterne unngå fluor. De skader bare seg selv! Jeg for min del foretrekker å bruke tannkrem med fluor, tanntråd som sikker har fluor(?) og fluorskyll/tabletter daglig. Det er jo forsket på bruk av natriumfluorid i forhold til karies, og blant annet bevist at fluor kan remineralisere små emaljeskader (feks. begynnende hull). Hos voksne skal det svært store doser til før det kan gjøre noen skade. sikert mange som har hørt i oppveksten at en ikke skal svelge tann krem for de det ikke er bra for sjelete så hvorfor pusse tenne med noe du nepe hvile svelt ned. det samme gjelder hud krem når en ikke hvil spise det så er det lurt å ikke røre
Aspera Skrevet 26. november 2011 #37 Skrevet 26. november 2011 Har du dokumentasjon på dette? Det står bakpå vannflaskene. Jeg tror Imsdal er de eneste som enda ikke har tatt dette i bruk, om jeg husker riktig.
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2011 #38 Skrevet 26. november 2011 Her i huset blir det ikke brukt fluor. Vi kjøper heller ikke vann på flaske da de har begynt å tilsette dette i Norge også. Dere ler av forskning som motsier fluor, når det faktisk ikke finnes noe vitenskapelig bevis for at fluor i det hele tatt funker. Det er bevist lite eller ingen virkning, samt flere hull og tannsykdommer. Tar du denne forskningen ut av ditt eget hode? Det er beviselig pisspreik du kommer med. Fant fram disse tre undersøkelsene på cochrane.org angående bruken av tannkrem. 10.000vis av barn er med i disse studiene. De viser en klar sammenheng mellom bruk av fluorholdig tannkrem, og mindre karies. Men ikke ta mitt ord for det, print gjerne ut studiene, sett deg ned, og les dem i ro og mak. Det er endel sider å gå igjennom. Vil bare ta med en liten ting fra en av undersøkelsene til slutt: Authors' conclusions: Supported by more than half a century of research, the benefits of fluoride toothpastes are firmly established. Taken together, the trials are of relatively high quality, and provide clear evidence that fluoride toothpastes are efficacious in preventing caries. 2
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2011 #39 Skrevet 26. november 2011 La nå fluorhaterne unngå fluor. De skader bare seg selv! Det er helt feil. Hvis de har barn, blir selvsagt deres egne barna skadelidende for det (mer hull). Men man ser jo også at de liker å spre desinformasjonen sin, og dermed er flere utsatt for propagandaen. Derfor er det viktig å imøtegå dem. 2
Aspera Skrevet 26. november 2011 #40 Skrevet 26. november 2011 Tar du denne forskningen ut av ditt eget hode? Det er beviselig pisspreik du kommer med. Fant fram disse tre undersøkelsene på cochrane.org angående bruken av tannkrem. 10.000vis av barn er med i disse studiene. De viser en klar sammenheng mellom bruk av fluorholdig tannkrem, og mindre karies. Men ikke ta mitt ord for det, print gjerne ut studiene, sett deg ned, og les dem i ro og mak. Det er endel sider å gå igjennom. Vil bare ta med en liten ting fra en av undersøkelsene til slutt: Authors' conclusions: Nå spør jeg like gjerne bare deg først, siden du forhåpentligvis har studert alle tre: Over hvor lang tid ble hvert barn undersøkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå