Mrs. B Skrevet 14. desember 2003 #21 Skrevet 14. desember 2003 Nei det har jeg ikke. Kunne ikke tenke meg det heller - høres skikkelig harry ut. Får meg til å tenke på hun fæle gamle rynkete dama i "Alle elsker Mary" som satt og tyvlyttet på andres telefonsamtaler med en sender.
VesleBråka Skrevet 14. desember 2003 #22 Skrevet 14. desember 2003 Å ha politiradio synes jeg er blodharry. Hvorfor skal man sitte å spionere på andre på den måten? Minner meg om folk i bygdene som sitter og kikker på naboen når han henter posten fra bak gardina. En eks hadde politiradio.. den sto jo mest der og skurra, så kom det noen knappe, uinteressante beskjeder innimellom. Jeg skjønte aldri hva som var så interessant. Og man kan da ikke høre på vanlig radio eller musikk, for da kan man gå glipp av noe på politiradioen! De driver og utreder ny teknisk løsning for politiet, så de kan legge ned hele sambandet.. jippi.
starie Skrevet 14. desember 2003 #23 Skrevet 14. desember 2003 Jeg har ikke det, men jeg hører på på nettet av og til.
chimp Skrevet 15. desember 2003 #25 Skrevet 15. desember 2003 :o Ja,vel :o På hvilken måte er det harry? Tenker uvilkårlig på folk som nesten stopper opp på veiene for å glane når det har skjedd en ulykke eller no sånt og skaper en helsikes bilkø..... Sensasjonslyst! Du spør og jeg svarer ærlig!
blå Skrevet 15. desember 2003 #26 Skrevet 15. desember 2003 Nei, jeg har ingen. Men jo, det finnes en her i huset også. Blåmann synes det er så kult å sitte å høre på den teite tingen, jeg fatter ikke hvorfor det er gøy. Jeg synes det er litt ekkelt jeg da. Her om dagen hørte han på da det var en bilulykke rett borti her. Ble faktisk litt kvalm, tenk om det er noen vi kjenner da, så bruke det som underholdning?????? Ja ja, han får jo gjøre som han vil
Arketypen Skrevet 15. desember 2003 #27 Skrevet 15. desember 2003 Forkastelig. Ser ikke at man skal ha noe med å høre på dette. Mister en del respekt som har interesse i å høre på dette jeg. Da er vi kommet langt fordi se & hør-stadiet, som jeg også ser ned på.
LilleBille Skrevet 15. desember 2003 #28 Skrevet 15. desember 2003 Kunne ikke falle meg inn å kaste bort tiden på sånt..
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2003 #29 Skrevet 15. desember 2003 Hører på på nettet noen ganger. Og jeg reagerer på at de sier navner og adresser og sånn ....ikke akkuratt anonymt for de det gjelder :-?
VesleBråka Skrevet 15. desember 2003 #30 Skrevet 15. desember 2003 Kanskje politiet ikke er så nøye med navn og adresse, med håp om at datatilsynet peller seg på banen snart? Jeg liker ikke sånn grafsing i andres privatliv jeg. Om naboen får politiet på besøk, springer man da ivei og lytter ved døren også?
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #31 Skrevet 15. desember 2003 Kanskje politiet ikke er så nøye med navn og adresse, med håp om at datatilsynet peller seg på banen snart? Jeg liker ikke sånn grafsing i andres privatliv jeg. Om naboen får politiet på besøk, springer man da ivei og lytter ved døren også? JA, selvsagt. Hvor naiv er du egentlig.
jordbær Skrevet 16. desember 2003 #32 Skrevet 16. desember 2003 Det er vel ikke lov til å høre på politifrekvensen, men det er lov til å eie radioer. Nei, har ikke. Nei, har ingen interesse av å høre på. MEN! Politiet sier at det har vært til stor hjelp, fordi folk ringer inn tips til ting de hører på radioen. Og det er jo i seg selv bra da.
Gjest Linken Skrevet 16. desember 2003 #33 Skrevet 16. desember 2003 http://politi.oslocity.org/ Her kansje
Skusla Skrevet 16. desember 2003 #34 Skrevet 16. desember 2003 Niks. Har ingen å har ikke tenkt å skaffe meg en heller....
Gunilla Skrevet 16. desember 2003 #35 Skrevet 16. desember 2003 Eh, nei. Har ikke det. Hva skal jeg med det??
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #36 Skrevet 16. desember 2003 Det er vel ikke lov til å høre på politifrekvensen' date=' men det er lov til å eie radioer. [/quote'] Så vidt jeg vet er det lov å lytte på politifrekvenser (med et unntak og det er i bilen), men det er ikke lov å formidle videre det du hører. Hilsen Elise som er harry
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #37 Skrevet 16. desember 2003 :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Saturn Skrevet 16. desember 2003 #38 Skrevet 16. desember 2003 Jeg trodde (muligens i naivitet) at politiradio gikk under betegnelsen "samband" - og at det dermed gjaldt standard sambandsprosedyrer... Det innebærer alt annet enn å nevne navn og adresser... Noen som vet? De skal i utgangspunktet ikke oppgi personopplysninger på åpent samband. Da skal telefoner eller lukket samband.
Gjest lekebøll Skrevet 16. desember 2003 #39 Skrevet 16. desember 2003 De skal i utgangspunktet ikke oppgi personopplysninger på åpent samband. Da skal telefoner eller lukket samband. "I utgangspunktet"? Er det OK eller forbudt?
jordbær Skrevet 17. desember 2003 #40 Skrevet 17. desember 2003 Hmz.. prøvde den nett-saken i går jeg. Da la dem ut telefonnummer, navn, adresse, personnummer,bilnummer, tidligere straff osv. over radio.. Hva regnes som sensitive opplysninger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå