Gå til innhold

Har du Politiradio?  

1. 1. Har du Politiradio?

• Ja!
      11
    • Nei!
      28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo lovlig å lytte til politiet, og derfor lurer jeg på om dere har en slik scanner?

Selv har jeg hatt en de siste 15 åra, og har inntrykk av at mange kjøper seg en.

Hvor mange av oss KG'ere sitter og lytter til purken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje vi kunne få lagt ut en link eller en lyttekanal på kg, så kan vi "som ikke har et liv" sitte å surfe på kg samtidig som vi hører på politiradio :gape:

Skrevet

Satt og hørte litt på den som er ute på nettet en dag. Bare for å høre hva det gikk ut på.

Sykt. Snakk om å ikke verne om privatlivet til folk. Huskbråk. Jeg fikk vite navn, hvor mange barn der var, adresse, hvilke ringeklokke å ringe på osv. Da politiet var fremme fikk jeg høre barna som gråt i bakgrunnen.

Jeg skal aldri skaffe meg politiradio. Har ikke bruk for det.

Skrevet
Satt og hørte litt på den som er ute på nettet en dag. Bare for å høre hva det gikk ut på.

Sykt. Snakk om å ikke verne om privatlivet til folk. Huskbråk. Jeg fikk vite navn, hvor mange barn der var, adresse, hvilke ringeklokke å ringe på osv. Da politiet var fremme fikk jeg høre barna som gråt i bakgrunnen.

Jeg skal aldri skaffe meg politiradio. Har ikke bruk for det.

Sånt skjer aldri her.

Trodde ikke de hadde lov til å opplyse navn og personalia over nett.

Jeg synes egentlig det er ganske festlig å ha en sånn.

Vi bor på et lite sted, og det er litt frydefullt å høre hvis politiet skal på besøk til naboen! :sjarmor:

I går satt jeg hørte at det var slåsskamp på en av byens utesteder.

Greit å vite liksom.. :oops:

Skrevet

Har det ikke, og kommer heller aldri til å skaffe det eller høre på det på nettet.. Ser rett og slett ikke gleden i det..

Skrevet
Jeg syns det er rå-harry!!!

Samme her *grøsser*, og hva i all verden skal jeg med det?

Jennifer

Skrevet
Jeg syns det er rå-harry!!!

:o Ja,vel :o

På hvilken måte er det harry?

Skrevet

Trodde ikke det var lovlig, jeg.

Forøvrig synes jeg det er å meske seg i andres elendighet, på en skikkelig kvalmende måte. Ville ikke falle meg inn å skaffe meg en.

Skrevet
Trodde ikke det var lovlig, jeg.  

Forøvrig synes jeg det er å meske seg i andres elendighet, på en skikkelig kvalmende måte. Ville ikke falle meg inn å skaffe meg en.

Hva mener du med "Andres elendighet"?

Hvis du tror vi hører alt på en slik scanner, så tar du feil.

Hvis det er snakk om graverende ting, blir det aldri tatt over scanneren, men på tlf.

Ser ikke helt problemet her jeg... :-?

Skrevet

Hva mener du med "Andres elendighet"?

Hvis du tror vi hører alt på en slik scanner, så tar du feil.

Hvis det er snakk om graverende ting, blir det aldri tatt over scanneren, men på tlf.

Ser ikke helt problemet her jeg... :-?

Jeg har aldri hørt på en slik, jeg, så jeg vet ikke hva man hører.

Men det er jo tydelig at noe komemr frem:

Huskbråk. Jeg fikk vite navn, hvor mange barn der var, adresse, hvilke ringeklokke å ringe på osv. Da politiet var fremme fikk jeg høre barna som gråt i bakgrunnen.
Skrevet

det er lov; men politiet har ikke lov til å nevne navn og adresser

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg trodde (muligens i naivitet) at politiradio gikk under betegnelsen "samband" - og at det dermed gjaldt standard sambandsprosedyrer...

Det innebærer alt annet enn å nevne navn og adresser...

Noen som vet?

Skrevet

Det var forbudt for private å ha politiradio. Inntil geniale ( :roll: ) eu gjorde det lovlig i 2000. Nå er politiradio for Oslo og Bergen lagt ut på nettet. Nettopp for å demonstrere hvor enkelt det er for enhver å skaffe seg den info politiet gir ut på radioen. Søker dere på radio illegal vil dere etterhvert finne siden. Mener det var det jeg søkte på om jeg ikke husker helt feil...

Skrevet

Ja jeg har politi radio,synes det er mye interesant å høre på jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...