Gå til innhold

Noen som rir her? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har litt blandet spørsmål, men lurer på om det er mange her inne som har hest som hobby?

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

Er du erfaren, eller nybegynner? :)

Alder?

Hilsen Eline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har litt blandet spørsmål, men lurer på om det er mange her inne som har hest som hobby?

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

Er du erfaren, eller nybegynner? :)

Alder?

Hilsen Eline.

Rir ikke nå lenger, men hadde hest før så jeg svarer likevel jeg :)

Hadde en blanding av fjording, welsh, døl og varmblodstraver. Kjøpte han da han var fire mnd, venninnene mine hadde samme blanding så da ble det han :)

Jeg brukte stort sett ikke ridebukse og sånt, brukte mest gode vanlige bukser når jeg red på tur. Hadde en ridebukse som jeg ikke husker merket på da

Red mest dressur og ønsker å ta det opp igjen når jeg er ferdig med å studere og har litt mer penger. Red dressurtimer i tre år på rideskole(begynte da jeg var 16 så hadde ganske rask progresjon).

Hadde hesten min på utegang siste halvåret og det fungerte kjempebra for oss. Hadde ridebane, kjørestrekke og skogen to meter fra stallen :)

Var vel litt viderekommen, men absolutt ingen ekspert.

Nå er jeg 25 men var 21 da jeg sluttet(har ridd noe etter det men ikke noe fast siden det er så dyrt her i Oslo)

Hva med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meg TS kan jo også svare.

Er selv 27 og har ridd siden jeg var 10.

Sluttet for 6-7 år siden, men har ridd litt nå og da.

Har nettopp startet opp med privattimer (for å friske opp litt) også fortsette med sprangkurs, og islandshester (har for det meste drevet med islandshester - og de hopper jo ikke alltid, hehe).

Når det gjelder rideklær bruker jeg ofte ridebukse, men merke har lite å si, så lenge den gjør jobben sin. Det samme med ridesko/støvler.

Er ferdig med studier, og har mer penger nå, så har derfor muligheten til å kunne ta opp denne hobbyen mer. Elsker det!

Jeg vil også fortsette med islandshester, men det er vanskelig å finne noe "ordentlig" i oslo. Tenker og mye på å fortsette sprangridningen, og stevner etter hvert.

Ellers har jeg en drøm om å eie en islandshest om noen år.

Har aldri eid hest. Kun hatt på for.

Ellers er jeg jo ganske erfaren, men ganske rusten for tiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

Er du erfaren, eller nybegynner?

Alder?

Hilsen Eline.

Jeg har tre hester, to voksne og ett føll. Varmblods ridehester.

Liker godt Kingsland ridebukser.

Sprang er min hovedgren, jeg har brukt hele livet mitt på å bli god i det, på bekostning av alt annet.

Står for tiden på en liten privatstall, men drømmer om å bygge eget.

Vil anse meg som erfaren, drevet med hest hele livet og har vært på landslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Lurer på hva slags hest/er dere rir? - rir som regel store ponnier. Gjerne welsh cob da dette er min rase. Masse power og energi.

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

- Akkurat nå eier jeg ikke, men har eid noen welsher og fullblods

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

- Det som passer og er behagelig... en god hjelm, gode støvler og en behagelig ridebukse

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

- Rir mye dressur og det er også den grenene jeg konkurrerer i. Samt utstillinger og show.

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

- Stor stall med en avslappet miljø.

Er du erfaren, eller nybegynner? :)

- Ja vil si jeg er ganske erfaren. Jobbet med hest og alltid ridd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, og har en fjordinghoppe som jeg har eid i mange år, og som jeg i sin tid kjøpte fra rideskolen jeg fant henne på.

Har fjording fordi det er en veldig allsidig og flott rase som kan brukes til utrolig mye forskjellig, alt fra sprang og dressur til lange turer, men mest fordi hesten jeg falt for tilfeldigvis er en fjording. Jeg hadde nok ikke hatt hest hvis ikke hun hadde vært til salgs, for jeg er mest opptatt av henne, ikke av hester generelt lenger.

Rideutstyret er ikke så nøye, jeg kjøper ofte på salg og bruker de til det er ødelagt. Har lite merkeklær, kun en Kyra-jakke som det var 90% på en gang. Ellers endel mountain horse-klær til vinterbruk.

Jeg rir kun tur. Deltok i sprangklasser, litt dressur og knøttecup før, men pga en skade kan ikke hesten min hoppe lenger, så da har vi lagt det på hylla. Har aldri vært noe stevnemenneske, så synes det er helt fint å bare ri på tur.

Stallen er på en gård i nærheten der jeg kjenner de som bor der. Det er en liten stall med relativt stort beite. Veldig koselig, og det er rolig og vi kan bare styre på for oss sjøl. Selve standarden er ikke så bra, men hesten min har stor og fin boks, og hun setter mye pels, så det gjør ikke så mye at det ikke er så varmt der om vinter'n.

Jeg er vel erfaren, siden jeg har ridd i rundt tjue år, men på den annen side har jeg ridd mer eller mindre bare på tur de siste 10-12-åra, så jeg er ikke noe flink i dressur, og jeg kan bare sprang opp til et visst nivå. Jeg kan stoppe en hest som stikker eller få den til å tørre å gå forbi noe farlig, men ikke få den til å starte intermediaire-klasser! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Rir ikke aktivt mer, men en venninne har en ponni jeg rir når jeg har lyst. Så det blir litt i ny og ne. Har drevet med hest i.. 7 år, litt mindre aktivt de siste 2 årene. Driver mest med dressur, men kun på hobbybasis. Liker også rolige turer som avveksling.

Eier ikke, har rett og slett ikke tid. Ponnien jeg låner av venninnen min er en blanding av fullblods/araber som har gått feltritt på et høyt nivå i mange år, er nå 22 år og brukes som hobbyhest. Hvorfor? Fordi han er supersnill og kjempekul, har en skikkelig vilje og er sprek som få! Dessuten har han masse kunnskap.

Når det kommer til utstyr, går jeg for kvalitet. Har heller få dyre ting enn masse ræl. Har solgt alt hesteutstyret mitt nå da, i og med at jeg bare rir andres hester, men har jo rideutsyr til meg selv.

Er vel forholdsvis erfaren selv om jeg fortsatt har mye å lære, men for meg er hest hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rir dressur på MB nivå. Har ridd andres hester et par år nå, men ser etter egen igjen nå. Siden 1 desember har jeg ikke ridd noe pga hesten ble solgt, men ellers rir jeg 2-4 ganger i uken. Jeg foretrekker Pikeur (dyre, men verdt det) og Cavallo. Stallen "min" er en typisk rideklubb med to haller og utebaner, dessverre dårlige turområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

Eier en araber. Snille, intelligente, livlige og følsomme hester som er perfekte til mitt hobbybruk;)

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

Ikke noe spesielt merke, heller modellen det kommer an på.

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

Tur og litt dressur

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

Stor variasjon både av folk og hester, med stor takhøyde:)

Er du erfaren, eller nybegynner?

Erfaren, men langt fra utlært;)

Alder?

35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

Jeg rir for det meste min egen hest, som er blanding av tungdøl, trakhener og saddlebred.

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

Så lenge det er behagelig å ha på seg, så er jeg fornøyd :) Har både billig og dyrt utstyr.

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

Har en veldig alsidig hest, men han er først og fremst en turhest. Vi rir dressur og sprang for moro, og starter litt innimellom bare for gøy. Har planer om å debutere LA til våren (vel, hadde planer i alle fall, har ikke ridd dressur på tre måneder :sjenert: ), og kanskje 1 m i sprang. Men som sagt, han er først og fremst en turhest, og det er på lange turer turer med stormkjøkken og kakao vi trives best :)

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

Sier som Belle Gunnes (i og med at vi holder til på samme stall); stor stall med avslappet miljø. Ikke noe stjeling, meget godt miljø og kun hyggelige mennesker, til tross for at det er en stall med over 30 hester oppstallet.

Er du erfaren, eller nybegynner?

Vil anse meg som erfaren, har drevet med hest i 13 år, og hatt egne i ti av dem.

Alder?

Er 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

- Jeg liker best og ri travere og liker kaldblods best.

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

- Har ikke eid egen hest enda, så bare trener og låner.

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

- Siden jeg er i travmiljøet liker jeg jo selvfølgelig utstyr fra Finn Tack veldig godt.

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

- Liker best og sitte oppå og ikke i vogn, så har drevet mest med monté.

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

- Liten, privateid stall med god kaffe og trivelige mennesker. Veldig koselig.

Er du erfaren, eller nybegynner? :)

- Har ridd av og på i over ti år, men er alltids nye ting å lære.

Alder?

19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

-jeg red mye varierte hester tidligere når jeg jobbet med å ri opp hester, men nå de siste årene har jeg gått over til instruksjon (og sluttet naturlig nok med den andre jobben), og da har jeg ridd min egen hest mest. :) han er en varmblods ridehest som jeg har eid siden før tenårene. :)

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best

mtp kvalitet og passform?

-bruker mye kingsland, pikeur, gpa osv, men har også mye som er av billigmerker, bare det er god kvalitet, er det greit for meg. :)

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang,

dressur e.l

-sprang er grenen jeg har konkurrert mest i igjennom årene, men jeg har også veldig sansen for dressur.

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast)

du går i?

-stallen hesten min er på er en privatstall, stille og greit. :)

Er du erfaren, eller nybegynner?

-jeg vil anse meg selv som erfaren, har drevet med hest siden jeg var 7-8 år, og fikk min første, egne for 12 år siden.

Alder?

er 23. :)

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva slags hest/er dere rir?

For tida rir eg ein fjording og ein døl

Eier dere? I såfall hvilken rase, og hvorfor?

Har aldri eigd hest,men har hatt nokre på fôr.

Hva slags rideutstyr for rytter syntes dere er best mtp kvalitet og passform?

Rir alltid med ridebukse,merke er ikkje så farleg,alltid med hjelm og til tider chaps.

Noe du har spesialisert deg på? F.eks sprang, dressur e.l?

Har ridd stort sett på tur i mitt liv,lite timar,har lært ridninga på den "harde" måten :gjeiper: Har delteke to gongar i dressurstemne,og ridd ein gong dressurkvadrilje på et show så ikkje mykje å skryte av :sjenert:

Hvordan er stallen (hvis du pleier å dra til en fast) du går i?

Privat utegong til dei to hestane eg låner.

Er du erfaren, eller nybegynner?

Ja,kva skal eg kalle meg? Har ikkje ridd meir enn 2 år samanhengande,men til gjengjeld har eg ridd mykje desse to åra,så er vel nybyrjar,men kan vel kalle meg ein erfaren nybyrjar. Har lært utruleg mykje på desse to åra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...