Gjest Louise Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Nå orker jeg ikke mer, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Har slitt med ett vanvittig anstrengt forhold til mat siden jeg var 15 år (er nå 24). Det har vært bedre perioder og veldig dårlige perioder i løpet av årene, men skyldfølelsen og tankene rundt mat og trening har alltid vært der i større eller mindre grad. Jeg trener veldig mye, og ser egentlig godt trent og sunn ut, men det er perioder hvor jeg trener veldig hardt, og til og med kaster opp etter en økt og spiser minimalt. Er også ofte livredd for å spise usunn mat. Hver gang jeg er opp i en stressende periode i livet hvor jeg føler jeg mister litt kontroll fokuserer jeg på trening og mat. Skyldfølelsen er alltid til stede. Er det slik at man må være undervektig for å ha en spiseforstyrrelse? Jeg orer ikke å ha disse tankene mer. Noen som har noen tips/erfaringer? Bør jeg oppsøke psykolog?
The Kitten Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Ja, du bør oppsøke psykolog. Det er ikke sunt verken for den fysiske eller psykiske helsen din å ha det slik.
Gjest WendyClear Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 (endret) En behøver ikke være undervektig for å ha en spiseforstyrrelse. Det høres ut som du har et slitsomt forhold til kosthold og trening, tærer det mye på hverdagen din så gå til en psykolog. Ønsker deg alt vel, og beundrer din evne til å se problemet selv før det går for langt! Endret 25. november 2011 av WendyClear
Gjest kath93 Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 (endret) Jeg slet med spiseforstyrrelser fra jeg var 13 til jeg var ca. 17. Jeg er 18 nå, og frisk. Hjelpen jeg fikk var gjennom pyskolog, ernæringsfysiolog og fastlegen. Jeg ble også innlagt på en ungdomsklinikk, men det som virkelig hjalp meg gjennom det var ernæringsfysiologen og psykologen, og familie og venner. Det er jo forskjellig hva som funker for hver og en vet jeg, men du taper noe ikke på å be fastlegen din om hjelp, og det er heller ingen skam å be om hjelp. Iblant trenger man rett og slett litt drahjelp opp av søla. Spiseforstyrrelser er noe som bør tas alvorlig, du skal ikke behøve å gå gjennom det alene :-) Endret 25. november 2011 av kath93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå