Gå til innhold

Har du bommet med en spøk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du noen gang sagt eller skrevet en morsomhet som du plutselig har fått negative tilbakemeldinger på? Feks spøkt med noen som har blit dødelig fornærmet? Jeg har en ganske svart sans for humor, og spøker mye. Jeg har opplevd å plutselig bli skjelt ut etter det jeg så på som en humoristisk samtale. Jeg har blitt beskyldt for å være negativ, av noen som har tatt all min fleiping som 100% alvor. Det virker som om 90% forstår humoren min, men de siste 10 kan bli skikkelig provosert uten at jeg forstår hvordan det er mulig. Har dere bommet skikkelig med en spøk en gang?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Særdeles ofte. Er som regel sarkasme som kommer skjeivt ut. Er i grunnen en dårlig vane å servere sånt rundt folk som ikke kjenner meg godt nok.

• Liker 2
Skrevet

Har vært ironisk noen ganger,der folk ikke har skjønt det. Ikke så heldig bestandig :)

Ikke alle tar ironi!

Skrevet

Ja flere ganger.

Ikke alle som skjønner humoren min. Mulig jeg er dårlig på å sense hva som passer seg og ikke ,i enkelte settinger

• Liker 1
Skrevet

Har vært ironisk noen ganger,der folk ikke har skjønt det. Ikke så heldig bestandig :)

Ikke alle tar ironi!

Nei nettopp, jeg sliter litt med det der. Jeg skvetter til når noen plutselig er dødelig fornærmet etter noe jeg har sett på en munter og humoristisk samtale. En gang ble jeg bedt om å fjerne noe jeg skrev på en blogg, og jeg måtte ganske forvirret lese gjennom det jeg hadde skrevet og prøve å finne ut hva som kunne ha blitt oppfattet feil og hvilket innlegg jeg egentlig skulle slette.

Skrevet

Huff, ja. Jeg har veldig tørr og sarkastisk humor. Og pokerfjes. Så jeg blir OFTE misforstått. Folk tror alltid at jeg mener de tingene jeg sier på spøk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er kanskje noen ganger jeg har vært ironisk og folk ikke har skjønt det, og lignende.

Jeg husker en gang jeg skulle si noe da vi snakket om prippenhet eller noe, og jeg tok på meg den "fine vestkantfrue"-stemmen, satta nesa i sky og sa noe om "høyst uanstendig klesdrakt". Så begynte ei bekjent å flire, mens hun sa jeg var så merkelig. Jeg ble litt forfjamset og sa ingenting, mens hun og noen andre fortsatte å snakke om at de var uenige med meg, og at jeg var for konservativ :blink:

Siden de bare fortsatte å bable følte jeg det ble så teit og defensivt å måtte forklare meg selv og..

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Skrevet

80 % av jordas befolkning er idioter. Derfor oppstår sånne misforståelser.

• Liker 1
Skrevet

80 % av jordas befolkning er idioter. Derfor oppstår sånne misforståelser.

Neida, bare tulla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...