AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Var hos legen idag, etter å ha tatt en MR-undersøkelse. Har vært svimmel, sliten, trett og aldri uthvilt i det siste, og jeg fikk nå vite at jeg har en cyste på hjernen. Jeg kan mildt sagt si jeg er livredd, selv om legen fortalte meg at det ikke var noe å bekymre seg for. Like vel er jeg redd. Får opp scenario etter scenario om at det ene eller det andre skal skje. Jeg vil ikke ha den der, den skremmer meg...! Går det an for meg, sånn teoretisk, å be dem om å fjerne den? Jeg liker virkelig ikke tanken på å ha den der! Muligens fordi en nær slektning døde av nettopp dette. Er det noen med erfaring, eller noen som veit hva jeg kan gjøre? Hilsen redd 19-åring...!
Quinn Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Hadde en venn som hadde det for en stund siden.. Han gikk igjennom operasjon på operasjon, og fikk den fjernet. Det gikk ganske bra, men har fått med meg at prosessen var ganske vond. Ellers tror jeg det er mye de kan gjøre før ett yngre menneske, så bør gå bra.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Snakk med legen din å hør. Det var jo nettopp det jeg gjorde. Fikk til svar "den er ikke farlig, så det går fint".. Derfor spør jeg her om noen har erfaring. Gidder ikke mase visst det like vel ikke er noe vi kan gjøre.. ts
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Vel, hvis det er ytterlige spørsmål du har, så bør du spørre legen din igjen. Det er klart det høres skremmende ut med en cyste på hjernen, så legen bør absolutt sette av tid.
Gjest Meg Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Hvis legene har sagt at den ikke er farlig, ville jeg prøvd å bare koble det ut, med mindre du går og har vondt i hodet eller lignende hele tiden.
Adonis Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Det var jo nettopp det jeg gjorde. Fikk til svar "den er ikke farlig, så det går fint".. Derfor spør jeg her om noen har erfaring. Gidder ikke mase visst det like vel ikke er noe vi kan gjøre.. ts Vil anbefale det å få en annen lege til å se på det også- for å være på den sikre siden. Leger er mennesker og gjør feil. Moren min har gått til behandling for ryggen i 20 år i Norge, og først når hun la seg inn på en privat klinikk i Sveits oppdaget de at legene i 20 år hadde behandlet feil skiveplate i ryggen. Sier ikke dette for å skremme, men det er en grei investering i egen helse å dobbeltsjekke slike ting. Lykke til!
gemelo Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Hei! veldig mange har en eller flere cyster i kroppen, men jeg skjønner godt at du er engestelig! Jeg ville tro at fastlegen din vil sende deg videre til en nevrolog som tar beslutningen om operasjon eller ikke! Da jeg var 17 år fikk jeg beskjed etter en MR-undersøkelse at jeg hadde en cyste i hjernen, at jeg var født med en tilstand som heter Hydrocefalus. Dette førte til at hjernevæsken ikke fløt som normalt, og trykket i hjernen var høyt. Hadde mye hodepine fra jeg var lita til de kom frem til hva som var årsaken. Ble operert på rikshospitalen, der de valgte å lage en ny gang til hjernevæsken i stedenfor å tappe ut cysten. I dag er jeg 21 og har sjeldent hodepine!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå