Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igjen. Kan det være noe galt siden jeg faktisk ikke merker noe annet enn mindre angst ved inntak av 20mg om morgenen og 10mg igjen om kvelden? Spiser aldri noe annet, har aldri brukt reseptbelagt medisin før heller.

Takk for råd i den stengte tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sobril bør da ikke brukes for lenge.. Helst ikke mer enn 2 uker i strekk. Kroppen din blir veldig fort avhengig av det, og ender opp med å trenge høyere og høyere doser.

Jeg har selv brukt det, pga en sterk panikkangst.. Men jeg passet på å bruke pillen, så når jeg var rolig, så lærte jeg meg selv å tenke vekk frykten. Tilslutt lærte jeg meg den tankegangen, og sluttet med pillene.

Det skal ikke merkes så mye på Sobril, det eneste jeg merket var egentlig at jeg følte meg behagelig og avslappet, etter utrolig mange måneder med panikk anfall.

Uansett.. Ikke en bra pille å bruke. Utrolig avhengigdannende, og kan få deg opp i vekt uten at du endrer noe på livsstilen.

Synes det er rart du har fått lov til å gå på det lengre enn 2-3 uker, hvis du har det.

Skrevet

Hva mener du det kan være noe galt med, da? Jeg merker heller ikke noe spesielt av sobril. Hør med legen din og kanskje få prøv et annen type.

Skrevet

Det er jo angsten den skal hjelpe mot. Hva er det du tenker på at du ikke reagerer på? Svimmelhet, sløvhet osv?

Skrevet

Jeg har hatt det en uke nå, tenker å gå på det til jeg har fått svar på mr, om ca to uker.. Men, det er kanskje for lenge. Jeg har vært skikkelig redd, helseangst i noen mnd.

Ja, jeg blir ikke døsig, sløv eller noe.

Skrevet

Jeg blir omtrent aldri sløv eller døsig av medikamenter, da må jeg ha en farlig høy dose. Jeg har fått Paralgin Forte, morfin, Vival, Sobril o.l og reagerer ikke på dem med døsighet eller sløvhet. Men den viktige virkningen er der.

Rart, enig med deg.

Skrevet

Samme her også. Jeg blir heller aldri ruset eller sløv av Sobril. Den virker på angst og uro, men jeg kjenner aldri noen rus som sagt.

Skrevet

Hmm, fikk kraftige advarsler om å ikke kjøre bil osv, men dette nå virke veldig forskjellig på folk..

Skrevet

Hmm, fikk kraftige advarsler om å ikke kjøre bil osv, men dette nå virke veldig forskjellig på folk..

Husk at det kan nedsette reaksjonsevnen din selv om du ikke merker noe til det selv.

Skrevet

Jeg har også helseangst. Men jeg føler at jeg blir sløv både i hode og kropp av Sobril, så jeg unngår å bruke det.

Skrevet

Har du fått noen alternativ hjelp med angsten din? Jeg tror jeg nå til psykolog, orker ikke ha det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...