Gå til innhold

sobril og alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man ta et par øl med 30mg sobril innabords?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Men det anbefales aldri i tilfelle du er disponert for komplikasjoner.

Skrevet

En skal være litt forsiktig med å blande sobril og alkohol.

Skrevet

Var på fest med en som gjorde det en gang å han blei rett og slett mongo! Hvor høyt inntaket hans var vet jeg ikke noe om..

Skrevet

Jeg merker ikke noe av sobrilen, annet enn at angsten forsvinner litt.. Kanskje jeg kan prøve med en øl

Skrevet

Du dør ikke av det, men det er nok noe av det dummeste du kan gjøre faktisk.

Alkohol og piller skal aldri mixes, men om du finner på å drikke på sobrilen(og i den mg) så kommer du til å bli heeeelt mongo og du kommer nok ikke til å huske noen ting...

Har selv sett noen gjort det og dem var "borte" i flere dager for personen glemte at h*n hadde tatt piller, og tok mer selv om h*n alerede hadde tatt og ble rett og slett en forjævlig person etter et par pils når h*n hadde tatt sobril, sååå...

anbefales IKKE!

Skrevet

Jeg merker ikke noe av sobrilen, annet enn at angsten forsvinner litt.. Kanskje jeg kan prøve med en øl

Da er det nok pga du er "innspist" på sobrilen.. Sobril er noe av det verste en kan ta(i lengden...) Det ender alltid dårlig desverre...

Skrevet

Det er snakk om en øl. Tror ikke du blir mongo av det.

Har selv drukket rødvin (2-3 glass) i forbindelse med Sobril, Imovane osv. Ble hverken mongo eller blacket ut.

Men det kommer selvsagt litt an på toleranseevne, dagsform, psykiske problemer osv.

Jeg anbefaler det ikke, men jeg sier bare at ikke alle blir sinnsyke av å kombinere med litt alkohol.

• Liker 1
Skrevet

Da er det nok pga du er "innspist" på sobrilen.. Sobril er noe av det verste en kan ta(i lengden...) Det ender alltid dårlig desverre...

Er du lege?

Skrevet

30 mg sobril en en utrolig høy dose, jobbet i helsevesenet i 8 år og aldri hørt om noen som har brukt så høye doser. Det vanligste er 5-10 mg. Nei, man skal IKKE drikke alkohol når man har inntatt sobril. Det står nok i pakningsvedlegget eller i felleskatalogen på nett.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke innspist på sobril nei. Begynte på de fredag for en uke siden pga angst, fikk 10mg piller. Tok en, men den hadde ingen virkning, siden har jeg tatt to hver morgen og en om ettermiddagen/kvelden. Merker absolutt ikke noe annet av det enn at jeg slipper å kjenne på redselen hele tiden.. Nå fungerer jeg som mamma, på jobb osv.

Skrevet

30 mg sobril en en utrolig høy dose, jobbet i helsevesenet i 8 år og aldri hørt om noen som har brukt så høye doser. Det vanligste er 5-10 mg. Nei, man skal IKKE drikke alkohol når man har inntatt sobril. Det står nok i pakningsvedlegget eller i felleskatalogen på nett.

Da har du ikke hørt mye. Jeg har sett flere som har hatt fra 25-50 mg doser. Og jeg har bare vært i helsevesenet i to år.

5-15 er vanlige doseringer, eldre tåler mindre.

Alkohol kan øke effekten av Sobril, så vær ytterst forsiktig og ha folk rundt deg du stoler på i tilfelle reaksjoner.

Skrevet

tråden stenges da vi ikke tillater diskusjon rundt medisinbruk og alkohol.

Kråkesaks.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...