Gå til innhold

Detaljstyring: Positivt eller negativt?

Gjest anonym

Detaljstyring: Positivt eller negativt?  

1. 1. Detaljstyring: Positivt eller negativt?

• Positivt
      1
    • Negativt
      9
    • Begge deler
      10

Anbefalte innlegg

Det er mange som bruker ordet detaljstyring her inne.

Ser du på det som et positivt eller negativt ord, og hvorfor?

Kan du se det positive i at en vordende brud kan storkose seg med serviettdetaljer (som jo har vært et tema her) og at hun virkelig nyter å matsje fargen på ringputen med brudepikenes sokker?

Kan du se det negative i det, at det blir feil fokus, bruk av tid på unødvendige ting og at brudgommen kanskje faller utenfor?

Er detaljstyring et positivt eller negativt ord, eller kan det være sunt å si at det er begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine øyre vert det nok mest negativt. Unskuldig nok å leite etter ringpute (er det sånn som ringane ligg på i kyrkja?) i rett farge - men viss ein legg like mykje energi ned i kvar einaste vesle detalj, må det ta vanvittig med tid og krefter - kanskje frå dei rundt ein òg...

Og viss det er snakk om sånn at kjolen til forlovaren må matche blomsteroppsatsane, og at ein heng seg opp i kva slags kjole tante Guri har tenkt å gå med, så er det ein type aktivitetar som skremmer meg litt... Å gå SÅ fullstendig opp i ting, og å vere SÅ kontrollfrik - vel, beats me.

Men - så lenge det ikkje er nokon i min næraste krins, er det i grunnen opp til kvar og ein, ikkje sant? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det kan være litt av begge deler.

Det kan være positivt i den forstand at man har kontroll og orden på de tingene som skal på plass på den store dagen.

Å vite hvilke blomster man ønsker, hvordan lokalet og evt. kirken skal se ut. Normal kontroll, med et lite øye for detaljer som kan utgjøre en helhetlig ramme rundt bryllupet. :D

Alikevel blir detaljstyring negativt når det går ut over de nærmeste, spesielt den man skal gifte seg med, og når styring over detaljene blir til en slags besettelse. Jeg tror det er lurt å la den tilkomne få si sin mening og ytre sine ønsker. Tiden foran et bryllup burde være til for å la de som skal gifte seg komme nærmere hverandre, og ikke gjøre den ene parten sprø fordi den andre er for opptatt med å finne ut om bordkortene matcher blomstene og farvepaletten i maten.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Saeria. Detaljstyring det snakkes om her, er ofte den negative detaljstyringa, når det går over stokk og stein. Når mannen begynner å lure på om dette er hvordan kvinnemennesket vil være resten av livet, og om han har gjort noe fryktelig dumt i å fri.. Jeg synes m.a.o. detaljstyring er greit til en viss grad. Å ha planlegge dagen ganske i detalj for å skape et fint selskap. Men det kan også slå tilbake på bruden, hvis hun får panikkanfall fordi potetene ikke ligger anrettet på tallerkenen akkurat slik hun har bestemt.. det vil vel gå noe skeis i det aller fleste bryllup. Det må man kunne se stort på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det kan være litt begge deler.

Det er gøy å planlegge (sier Dronningen av planlegging :kul: ), men det kan kanskje oppta litt mye tid da som kunne vært brukt til noe annet fornuftig.

Men som vi sier her i huset: Man gifter seg bare en gang og da må det være lov å ta litt av i planleggingen, akkurat som folk også gjør når de venter barn eller at andre viktige ting skal skje i livet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...