AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Hva hadde du gjort viss du visste at søstera di hadde tenkt å prøve hasj en kveld, og at du var den enste som visste det og at hun ikke visste at du visste det?
kareen Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Hadde snakket med henne om det, men til syvende og sist er det jo hennes valg.
Gjest Wanted Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Kommer veldig an på alderen til søsteren..
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Om hun var 17 da? Dagboken hennes lå åpen på skrivebordet hennes da jeg skulle legge inn noen klær jeg hadde brettet til henne, og så så jeg ordet hasj så jeg måtte bare lese.. Og jeg VET at jeg ikke skal lese i andre sin dagbok, og så mye respekt har jeg for henne og at jeg ikke vil si det rett til henne, fordi da vil hun bli lei seg for at jeg så i dagboka hennes (så ikke på noen andre sider altså!) TS
Gjest henriett3 Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Jeg hadde sagt at hun absolutt ikke burde prøve det. 1
Gjest Apophis Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Eg hadde snakka med ho om det og sagt min meining. Og om ho var under 18, så hadde eg vurdert å si ifra til foreldrene om ho valgte å prøve. 1
kareen Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Ja, når hun er under 18 så hadde jeg nok følt et ansvar. Snakk med foreldre!
Fanteria Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Jeg ville nok heller tatt det opp med henne før jeg tok det opp med foreldrene. Om hun til nå kun har tenkt tanken om å prøve, så har hun faktisk ikke røyka. Du vil "tjene" på å være ærlig ovenfor henne uten å ta det videre med foreldrene deres. Men om hun har begynt å røyke ville jeg nok tatt det opp med foreldrene.
Gjest Doh Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Vel, jeg har prøvd hasj og har aldri vært så dårlig i hele mitt liv. Jeg var også 17 og hadde drukket litt før jeg røyka. Var absolutt ikke i stand til å ta vare på meg selv etter det. Så jeg ville tatt en prat med henne. Vært ærlig og sagt at jeg fikk sett dagboka ved et uhell og at jeg ble skremt av det jeg så. Mange ser på hasj som noe helt harmløst, men man vet ikke hvordan man reagerer på det. Si at du sier det du gjør fordi du er glad i henne, ikke for å være kjip eller noe.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 jeg hadde også snakket med henne, ja, det var kanskje ikke kjempebra at du så dagboken hennes, men nå ble det nå en gang slik. dessuten er det bedre at du risikerer å være en kjip søster i en periode (i hennes øyne) siden du tar denne praten med henne, og evt foreldrene deres om hun gjør det, enn at hun blir fristet til å røyke på gjevnlig basis, og kanskje prøver seg på sterkere stoffer. neida, mange argumenterer med at harsj ikke er farlig, men flere av mine bekjente (tidligere gode venner) har gått til h... pga det f..skapet der. de skulle "bare" røyke litt i ny og ned. stiftet bekjentskap med andre brukere. skulle "bare" prøve et litt sterkere stoff for å se om det gav bedre effekt. han ene av de (bare en bekjent av meg i utgangspunktet) ble stein som pokker han.. stein dau.. og det livet der unner jeg ingen. sier ikke at dette skjer med alle som prøver, mange bare prøver, så ferdig med det, men det aller beste er jo om man holder seg helt borte i fra slikt.
The Kitten Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 Dagboken min er hellig, og jeg tilgir ingen som leser i den. Uansett om de har lest ved et uhell eller for å beskytte meg. Så jeg ville ikke sagt noe. Hvor gammel er forresten du, ts?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 Dagboken min er hellig, og jeg tilgir ingen som leser i den. Uansett om de har lest ved et uhell eller for å beskytte meg. Så jeg ville ikke sagt noe. Hvor gammel er forresten du, ts? Jeg er 15, men jeg er mye mer ansvarsfull enn henne. Jeg er veldig bekymret for at søsteren min skal havne i feil miljø. Det har alltid vært slik at jeg ikke har sagt noe til mamma når hun har lurt seg ut på kveldene, men når jeg er ute sent, og ber henne om å komme ned å låse opp døra, sladrer hun til mamma med en gang. Hun ser virkelig ikke hva jeg gjør for henne. Jeg kom akkurat inn døra, og hun gjorde seg klar til å dra (hun sa til mamma at hun skulle overnatte med en venninne, når hun egentlig skal dra til exen som kanskje ikke er exen lengre da..) og så så jeg bilen hans, så jeg sendte henne en lang melding det jeg skrev at hun ikke burde lyve til mamma og sånn, men nevnte ikke hasjen og dagboka. Hun er en smart jente så jeg håper ikke hun prøver det. Uansett hadde det ikke spilt noen rolle om jeg sa noe i det hele tatt om hasjen. Hun hadde gjort det hun ville uansett. Så vil jeg ikke si det til mamma heller for jeg VET hvor sint mamma vil bli. Skal heller ta det opp med pappa som er litt roligere når jeg ser han til uka. Åhh gud jeg gleder meg til jeg flytter for meg selv til høsten neste år og slipper dette styret... Hilsen TS
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #13 Skrevet 25. november 2011 Ingen verdens ting! Man sniker ikke i andre sine dagbøker, så enkelt er det. Skam deg!
Chiyo Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 Om hun var 17 da? Dagboken hennes lå åpen på skrivebordet hennes da jeg skulle legge inn noen klær jeg hadde brettet til henne, og så så jeg ordet hasj så jeg måtte bare lese.. Og jeg VET at jeg ikke skal lese i andre sin dagbok, og så mye respekt har jeg for henne og at jeg ikke vil si det rett til henne, fordi da vil hun bli lei seg for at jeg så i dagboka hennes (så ikke på noen andre sider altså!) TS Kanskje hun gjorde det meg vilje, for bekrefte at du er en som leser dagboken til folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå