Gå til innhold

Hvorfor vil jeg ikke ta abort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vær så snill og hjelp meg!

Jeg har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt. Men barnefaren insisterer og han fatter ikke hvorfor jeg vil beholde barnet. Jeg er ung og er midt oppig en utdannelse. Fornuften sier at jeg skal ta abort men jeg klarer ikke tanken å dra på sykehuset og fjerne fosteret. Han sier at han fortjener en begrunnelse på hvofor jeg vil ta abort.

Jeg svarte da at jeg vil angre på det hvis jeg gjør det, da spør han tilbake hvorfor jeg vil angre på det. Hva skal jeg svare på det?? hva ville dere ha svart? Vil vil gjerne ha en begrunnelse, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal svare. Føler at jeg kanskje ikke har noen grunn. Jeg har bare en følelse at det er riktigs for meg å beholde barnet selv om det blir tøft. Men hva skal jeg si??? Han trenger et svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som vet svaret på det er du..

Om du virkelig ønsker å beholde barnet, så finnes det alltids muligheter til å få ting til å gå oppi opp, så du klarer deg jo sikkert =)

Det er din kropp og din psyke dette går utover om du gjør noe du virkelig ikke vil, abort eller ikke...så du er den eneste som vet hva som er best for deg.

• Liker 3
Gjest Modig mor
Skrevet

Tre ord burde holde for ham: "Jeg greier ikke."

Skrevet

om du ikke klarer å svare på begrunnelsen på hvorfor du vil beholde barnet, er du sikker på at det er det riktige for deg da? ikke kritikk liksom, men om det virkelig er noe man ønsker og vil, bør man vel kunne ha noen grunner (for seg selv, ikke for andre) for det, annet enn: "fordi jeg vil vel"?

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo være at du kjenner en form for morsinstinkt allerede. Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men kjenner flere som har kjent det ...beskyttende morsinstinktet fra samme sekund de visste at de var gravid.

Ikke la ham tvinge deg til noe du ikke vil

• Liker 5
Skrevet

Han får bare godta det svaret han får da, sånn er det bare. Det er den risikoen man tar når man velger å ha sex, det eneste prevensjonsmiddelet som er 100% sikkert er avholdenhet.

• Liker 6
Skrevet

TS her. "jeg greier ikke" er ikke godt nok i hans tanker.

Skrevet

Jeg ble mor da jeg skjønte at jeg var gravid. Den bittelille celleklumpen magen min var allerede et lite barn. For meg var det mye sterkere enn jeg hadde forestilt meg. Men jeg tror ikke at mannen min skjønte det helt før vi var på ultralyd.

Følelser er ikke alltid så lett å forklare, men det betyr ikke at de ikke skal tas hensyn til. Følelser kommer uten fasit.

• Liker 7
Skrevet

Det er hans problem, ikke ditt.

• Liker 10
Skrevet

Kjære deg, du trenger ikke å oppgi grunn til han. Det er din kropp og du bestemmer!

Jeg vil ikke ta abort, jeg vil ha barnet! Sånn, det holder lenge.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Vær så snill og hjelp meg!

Jeg har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt. Men barnefaren insisterer og han fatter ikke hvorfor jeg vil beholde barnet. Jeg er ung og er midt oppig en utdannelse. Fornuften sier at jeg skal ta abort men jeg klarer ikke tanken å dra på sykehuset og fjerne fosteret. Han sier at han fortjener en begrunnelse på hvofor jeg vil ta abort.

Jeg svarte da at jeg vil angre på det hvis jeg gjør det, da spør han tilbake hvorfor jeg vil angre på det. Hva skal jeg svare på det?? hva ville dere ha svart? Vil vil gjerne ha en begrunnelse, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal svare. Føler at jeg kanskje ikke har noen grunn. Jeg har bare en følelse at det er riktigs for meg å beholde barnet selv om det blir tøft. Men hva skal jeg si??? Han trenger et svar!

En provosert abort er i klartekst å drepe et spirende liv, og det er det ikke alle som klarer å leve med. Hvis ikke barnefar er i stand til å forstå det, er det kanskje en tanke å vurdere ditt forhold til ham.

• Liker 5
Skrevet

Du burde tenke godt igjennom dette. Jeg skjønner at det ikke er lett å ta abort, men har du tenkt over at kroppen tar jo selv abort hvis den ikke vil ha en unge?

Har du lenge igjen av studiet?

Har du råd til en unge?

Er du mye sosial, mye ute og reiser? Vil en unge gjøre deg mer låst?

Tenk deg igjennom hvordan livet vil bli med en unge. Kanskje du finner ut at du har utrolig lyst på barn, men ikke akkurat nå.

Når det kommer til barnefaren så synes jeg du skal la han bestemme om han vil være en del av livet til ungen eller ikke (dersom du beholder). Men virker som om han ikke har lyst til det, og da kan du ikke forvente å få noe støtte fra han (med at han er helgepappa osv..)

:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Du burde tenke godt igjennom dette. Jeg skjønner at det ikke er lett å ta abort, men har du tenkt over at kroppen tar jo selv abort hvis den ikke vil ha en unge?

Har du råd til en unge?

Tenk deg igjennom hvordan livet vil bli med en unge. Kanskje du finner ut at du har utrolig lyst på barn, men ikke akkurat nå.

Når det kommer til barnefaren så synes jeg du skal la han bestemme om han vil være en del av livet til ungen eller ikke (dersom du beholder). Men virker som om han ikke har lyst til det, og da kan du ikke forvente å få noe støtte fra han (med at han er helgepappa osv..)

Ehh? Hallo? Spontanabort oppstår ikke fordi kroppen ikke vil ha en unge, men fordi noe har gått galt under forsterutviklingen.

• Liker 6
Skrevet

Har du råd til en unge?

Kroppen utfører ikke abort fordi hun holder på med studier eller ikke har råd..

• Liker 6
Skrevet

Det er jo tross alt ett lite menneskeliv inne i deg du skal avgjøre skjebnen på. Det er ditt valg, og gjør det du mener er riktig for deg!! Hvis han ikke respekterer det, så må barnefaren reflektere litt over seg selv.

Og du skal ikke ha dårlig samvittighet ovenfor noen for det valget du tar.

• Liker 3
Skrevet

Har du råd til en unge?

Hvor i alle dager har du hørt at kroppen tar abort selv hvis den ikke vil ha en unge?!

Og det er heller ikke valgfritt om man vil ta ansvar når man har laget et barn!

• Liker 1
Skrevet

Hvor i alle dager har du hørt at kroppen tar abort selv hvis den ikke vil ha en unge?!

Og det er heller ikke valgfritt om man vil ta ansvar når man har laget et barn!

Kan hende, personen tenker på spontanaborter? Så vidt jeg har hørt, kan man spontanabortere om det er noe galt med fosteret. Skjønt, det fødes jo spedbarn med alvorlige sykdommer, så jeg er neimen ikke sikker.

Ts: Du må ta det valget du kan leve med, vil du ha ungen, så beholder du den.

• Liker 1
Skrevet

Kan hende, personen tenker på spontanaborter? Så vidt jeg har hørt, kan man spontanabortere om det er noe galt med fosteret. Skjønt, det fødes jo spedbarn med alvorlige sykdommer, så jeg er neimen ikke sikker.

Ts: Du må ta det valget du kan leve med, vil du ha ungen, så beholder du den.

Jada men da er det jo ikke fordi kroppen ikke vil ha barnet..

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg hadde nok tenkt meg om både 1,2 og 5 ganger i et forhold der jeg faktisk måtte gi argumenter eller grunner for mine følelser. Nei, følelsene mine er ikke alltid logiske med godt oppbygde argumenter, men jeg kan faktisk ikke gå på tvers av det som føles viktig og riktig for meg.

• Liker 2
Skrevet

Har du ikke lyst, så må du ikke.. Jeg var idag å tok en kirurgisk abort, og det er noe av det verste jeg har måtte gjøre.. For min del dreier det seg om skader på fosteret, og derfor ble det slik. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg ALDRI gjort det selv om jeg også driver med utdannelse akkurat nå. For min del kan barnefar være imot det så mye han vil, dette er kvinnens valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...