Surriball Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Heisann! Jeg har hatt så fryktelig mye vondt i magen de siste dagene fordi jeg har luft i magen. Jeg har irritabel tarm, og prøver å holde meg unna de verste triggerne som melk, løk og poteter. Men av en eller annen grunn tåler jeg visst ikke knekkebrødet mitt heller (Wasa Havre), og fikk kjempevondt i magen etter å ha spist det. Skjønte sammenhengen da jeg spiste det til neste måltid også og fikk vondt igjen. Beklager detaljene, men det har da altså ført til mye promping og raping. Veldig plagsomt, heldigvis har jeg sittet hjemme alene og lest til eksamen. Så da er spørsmålet: er det noen som vet om metoder for å bli kvitt lufta litt effektivt når den først har dukka opp? Er det noe man kan spise? Stillinger man kan sette seg i for å flytte på lufta? Massasje noe sted? Er veldig åpen for forslag!
Wiggins Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Det å sitte mye stille skal visstnok føre til at gassen akumulerer seg. Så ta en liten gåtur innimellom og se om du får trykt ut lufta. :fise: Jeg tror det stemmer når jeg tenker tilbake på min egen studietid; jeg kjente at lufta bygde seg opp mens jeg satt på lesesalen, særlig hvis jeg satt der utover kvelden. Da jeg sykla hjem var det nesten som å ha en jetmotor. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Apoteket har noe som heter Minifom. Tror ikke det er noe farlig å ta, det bruker mot kolikk mot babyer...
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Jeg har og irritabel tarm, og for meg funker det å massere ryggen/midja. Får vist fart på luften da. Wasa havre er temmelig tungt fordøyelig, så man må drikke masse vann atme det. Det virker på mange av vennene mine, som og har fått vondt i magen av wasa havre, og de har ikke irritabel tarm.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Kanel tar luft i magen. På helsekost og noen vanlige butikker får du kjøpt Yogi te med kanel. Ellers, det mer usunne alternativet er jo cola.
Sugerøret Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 (endret) Og så finnes noe som heter Imogas Jeg bruke Fennikel før ,tabletter fra gevita ,men disse har gått ut av produksjon.Imogas fungerer sån OK på meg ,har irritabel tarm. Ellers tar jeg tak i magen og rister, dytter og styrer. Beste har vært å kutte ut gluten og melk for min del. Nå etter 3mnd er magen mye bedre og jeg har fått et mer luftfritt liv :D Endret 26. november 2011 av Kårky
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Prøv glutenfri diett, det hjalp for meg og flere jeg kjenner Har fått bekrafta med blodprøver senere at jeg har glutenintoleranse. Det er forøvrig bare tull med "irritabel tarm", man får den diagnosen fordi de vanlige legene ikke har nok kunnskap. Anbefaler et besøk til Heggeli helhetsmedisin eller Balderklinikken, som har leger som tenker litt lenger og finner ut av hva som faktisk er galt!
-Fisken- Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Prøv te av fennikel og karve. Ha frøene i en tesil og hell varmt vann over. Jeg synes det kan hjelpe litt i alle fall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå