Gå til innhold

Vondt i ryggen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste fått mer og mer vondt i ryggen når jeg er på jobb. Sitter med en kontorpult hele dagen. Spesielt vondt i øverste del av ryggen. Når jeg kommer hjem og legger meg på sofaen kjenner jeg bare hvordan hele ryggen verke noe veldig.

Burde jeg sjekke det ut? Hva gjør jeg da isåfall? Bestiller jeg time hos lege? Kiropraktor?

Takk for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trene, og legge beina høyt når du ligger på sofaen :)

Skrevet

Har du mer vondt på ene siden enn andre, eller er det liksom jevnt? Hvis det gjelder mer på ene siden kan du ha fått skoliose. I såfall er det fysio, fysio og atter fysio som gjelder.

Ellers kan det jo bare være normal slitasje, kroppen er ikke laget for å sitte, og hvis du gjør det hele dagen kan det slite på. Bestill time hos lege, som kan henvende deg til fysioterapeut, som igjen kan gi deg noen forebyggende og hjelpende øvelser. :)

Lykke til!

Skrevet

Kroppen er skapt for bevegelse. Viktig når du sitter derpå kontoret at du setter deg ordentlig i stolen, ikke lett fremoverlendt og på tuppen av stolen. Men viktigst: reis deg opp gjevnlig og beveg deg. Gå å hent vann /te, gå opp og ned gangen, hva nå enn. Ikke gå hjem å bli liggende på sofanen, kom deg ut å gå i ulent terreng. Det er det beste for ryggen. Tur i skog og mark.

Men ta også kontakt med lege og få henvisning om det er til fysioterapeut eller kiropraktor, så får du tips og øvelser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...