AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Jeg er medlem på sukker, og prater i alle fall med 15forskjellige. Fem av de mer seriøs. Tre vil treffe meg. Men er det greit å møte flere samtidig? Altså, tenker ikke å ha gruppedate med tre menn, for all del. Men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Er dette akseptabelt? Vil jo ikke huke ut noen nå og trenger litt tid til å finne ut hvem jeg vil satse på. Hva mener dere om dette? Personlig mener jeg at det er greit så lenge DU selv ville godtatt det om det var han som datet flere. Med en gang du får følelsen av at det ville vært vondt, så er det man eksklusive.
Quinn Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Synes det er greit, så lenge det bare er dating.
Vofsitofsi Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Jeg synes det er helt OK sånn i starten. Da er man jo helt fremmed for hverandre, og da er det for tidlig å begynne å være eksklusiv, mener jeg. Men sånn etter hvert passer det vel kanskje å begynne å huke ut den du er mest interessert i og konsentrere deg om én person. Høres jo ut som et luksusproblem, må innrømme det :gjeiper: Lykke til! 1
aether Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Men er det normalt å fortelle den man dater, at man dater andre? Det opplevde jeg forrige uke, PÅ daten. Og ble temmelig satt ut.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Er man åpen om det, og forteller alle innvolverte om det, er det greit. Da vet alle hva de har å forholde seg til, og de som ikke ønsker å være en av mengden kan trekke seg ut fra situajsonen om de ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Men er det normalt å fortelle den man dater, at man dater andre? Det opplevde jeg forrige uke, PÅ daten. Og ble temmelig satt ut. En ærlig person, og det skal man sette pris på. Ønsker man ikke å være en av mengden, kan man selv trekke seg ut av det.
Gjest Heloise Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 I min verden er det ikke greit. Hadde jeg hatt noe på gang med en fyr og det viste seg at han datet flere, ville jeg nok ikke møtt han igjen.
Suzy Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Det må i så fall bare være i innledningesfasen (og da mener jeg første treff egentlig) og da må man være åpen om det. Når man møter noen IRL så blir det jo klart ganske fort om det er noe gnist eller ei og da kan man luke ut eller satse, og evt kutte ut andre. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Det er helt greit. I alle fall i starten inntil maneventuelt blir mer knyttet til en av dem og enten erklærer seg som et par eller at man avtaler å kun satse på hverandre. Inntil den tid er man i mine øyne fri og frank til å gjøre akkurat som man selv vil. 1
Steinar40 Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Men er det normalt å fortelle den man dater, at man dater andre? Det opplevde jeg forrige uke, PÅ daten. Og ble temmelig satt ut. Merkelig timing. Dette burde det vært opplyst om før en (eventuell) date.
Steinar40 Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 Har man kjent hverandre i 5 minutter så mener jeg at det må være greit helt i starten. Med andre ord på ett første treff. Kjenner man hverandre derimot relativt godt - og/eller har truffet hverandre før - så mener jeg at det blir moralsk vanskelig å date flere samtidig.
Knirke Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 Jeg ser ingenting i veien med å date flere (og jeg gjør det selv), men da synes jeg også man bør være åpen om det på daten. Selv om man ikke nødvendigvis trenger å ta det opp som første samtaleemne..
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #13 Skrevet 25. november 2011 Jeg ser strengt tatt ikke verdien i å date kvinner som dater flere på en gang. Jeg nekter å være en i mengden, da er jeg heller singel. 1
Knirke Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 Jeg ser strengt tatt ikke verdien i å date kvinner som dater flere på en gang. Jeg nekter å være en i mengden, da er jeg heller singel. Man er jo singel når man dater, da... En date er ikke en kjæreste 5
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 Jeg tenker at når man kun har snakket med noen på sukker, så er man jo fortsatt ukjente for hverandre når man møtes. Og da blir det i mine øyne litt som å møte tre forskjellige personer på byen i løpet av et par-tre kvelder og fortsette kontakten med alle i den helt innledende fasen. Man bør imidlertid ikke holde noen for narr, og bør nok ikke nøle altfor lenge med å velge ut hvem man vil satse på Og som det blir kommentert over her, man er ikke kjærester om man har møttes en gang. Altså er man fortsatt singel til man blir enig om noe annet.
AnneBonny Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 Jeg er ikke medlem på datingsider så jeg skal la være å snakke om noe som jeg ikke har peiling på. Tanken som uansett treffer meg er at det er den uskrevne regelen når en er singel og ikke har avtalt noe annet? 1. Treff mennesker 2. En kan ikke forvente at mennesker man møter bare møter deg. Til det kjennes naturlig: For min del hadde ikke det vært naturlig før vi ble enda bedre kjent og "den pakken". Er nok ikke uansett så utrolig kos å treffe/date flere samtidig: men en kan aldri vite når en møter noen. I mellomtiden er det ikke anbefalt å sitte i stolen å vente på at det skal dukke opp noen på døren! En date er: Å møtes for å bli bedre kjent. No big deal.
Gjest kath93 Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 (endret) Det er vel helt vanlig å date flere samtidig så lenge man slutter med det når man finner én man vil være med. Endret 25. november 2011 av kath93
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Altså, det går gjerne litt tid fra man begynner å date noen til man offisielt er sammen. Ofte flere måneder. Jeg vil ikke si det er greit å date flere 2 mnd inn i datingen med en person, bare fordi man ikke offiselt er sammen. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 Men da er man vel mer på "eksklusiv-dette-er-mulig-kjærlighet" stadiet, enn på å bli kjent stadiet?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #20 Skrevet 25. november 2011 Men da er man vel mer på "eksklusiv-dette-er-mulig-kjærlighet" stadiet, enn på å bli kjent stadiet? Ja, men hvor skal grensen gå? To mnd? En mnd og 19 dager? Eller hva men en mnd og 12 dager, hva gjør en uke fra eller til? Det blir håpøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå