Gå til innhold

Hvor kjøpe pent strikk uten acryl og polyester?


acna

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til butikker som selger pene gensere, jakker, ponchoer etc som ikke inneholder acryl?

Har inntrykk av at de fleste kjedene er fulle av acryl og polyester :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler også Bennetton. Der vet du at de har ren ull. Sånn ellers må du nok se på merkelappen.

Litt akryl/polyester er ikke farlig, da det også kan gjøre plagget mer slitesterkt, men det bør være under 20%. Dette hender det at man også finner hos de store kjedene, men se alltid på lappen.

Mette møller o.l. har i ren ull, men da du betydelig opp i pris sammenlignet med kjedebutikker som HM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er ute etter altfor mange ullgensere, men mer bomullsgensere var jeg selv innon Oasis i går og fikk noen veldig flotte gensere:) 15 % studentrabatt har de også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filipa k og acne. De koster ca 1400, men har utrolig mye bedre kvalitet enn akryl-klærne. Ellers er det utrolig synd at vi ikke har cos i Norge :( Sist jeg var innom en cos-butikk fant jeg masse, kjempefine klær i god kvalitet. En god ullgenser med fint snitt kosta vel ca 600 kroner..

Noen som vet om cos har planer om å etablere seg i Norge? Wants..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og funnet noen gensere og cardigans hos Cubus i ren merinoull.....kjøpte faktidk tre igår når de hadde big smile day:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filippa K, som mange andre sier. I tillegg har Tiger of Sweden en del som ikke er priset for ille. Benetton har ren ull i de klassiske ullgenserne og -cardigans, men mye de har ellers er faktisk akrylmiks. Det gjelder spesielt de litt mer motepregede tingene, som ponchoer og sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ikke på utenlands tur i nær fremtid. Du kan finne mye bra i kashmir, merino og angora ull til halve prisen her hjemme. Er så overpriset å kjøpe kashmir gensere i Norge, får fine kashmir gensere til 899-1099 sørover på kontinentet. Vist du bor i Oslo kan du alltid ta deg en tur innom Steen&Strøm. Har mye fint i kashmir, merino og vanlig ull. Også har du flere merker til forskjellige priser å se gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På claire.dk har de også mye fint i både ull, merinoull, angora og kashmire om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Måtte du dytte inn dyrevern i denne tråden? Går det snart ikke ann å spørre et vanlig spørsmål uten den der koblingen til enhver tid?

Her finner dumye ok.

Bare et lite tips til ts i tilfelle hun ikke vil bruke ull som kommer fra sauer som lider. (hvis hun er imot pels)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dersom det skulle være av interesse, så kan jeg absolutt anbefale John Smedley.

Super kvalitet, og de sender med DHL så det tar ofte ikke mer enn et par dager fra bestilling til du har pakken i hendene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...