Gå til innhold

Fælt blåmerke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poster dette med fare for å virke veldig hypokonder, men det bekymrer meg veldig, så da er det like greit å bare høre om noen vet noe.

Jeg fikk et enormt blåmerke etter et fall for en uke siden. Jeg ser nå at blåmerket begynner å leges, det har skiftet farge fra mørk rød/lilla mot mer sjatteringer av gul og grønn. Hevelsen er borte over nesten hele området og det er gått fra å være supervondt til bare ømt. Det som plager meg er at nå som merket roer seg er det kommet noen rødlilla "streker" som ikke ser ut til å gå bort i samme takt som resten:

bilde2z.th.jpg

bilderi.th.jpg

Jeg er så redd for at disse vil bli værende etter at resten er leget!

Noen erfaringer eller råd ang. dette hadde hjulpet meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjorde du for å få det? Jeg hadde helt likt, fikk det etter en go-kart kræsj. Det var borte etter noen uker, så det går nok bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et blåmerke. Kan være at enkelte steder fikk en litt hardere trøkk enn andre steder og trenger mer tid på å lege vil jeg tro. Mine skifter heller ikke farge jevnt over hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette vil gå helt bort. Hva falt du på? Hvis underlaget var ujevnt, så kan det være visse deler har fått en større trøkk enn andre.

Det finnes en salve som inneholder hirudin (samme stoff som er i spyttet til blodigler faktisk) som hjelper litt mot blåmerker hvis du vil at det skal hele fortere. Spør på apoteket hvis det kan være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...