Gå til innhold

Betennelse i hofta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 5 årene fått betennelse (bursitt) i den ene hofta utpå høsten, når det begynner å bli kaldt i været. Jeg har tidvis tatt voltaren eller annen betennelsesdempende medisin, men det har kun vært til hjelp en kort periode. Jeg har også fått kortisonsprøyter, som for så vidt hjalp ganske bra da legen til slutt traff rett med den. Men jeg synes jo at når jeg har vært plaget så lenge, bør det kanskje utredes.

Har du hatt betennelse i hofta? Har du vært til utredning? Hvilke undersøkelser gjorde de, og hva fant de ut? Får du noen annen behandling etter utredning enn voltaren og kortison?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

Skrevet

Ja, har kronisk bursitt som kommer og går. Alltid murrig, noen ganger ille andre ganger ikke så ille.

Ved ultralyd fant legen kalk i leddvæsken, noe som tyder på kronisk inflammasjon. I tillegg vil denne kalken irritere i leddet.

Det som anbefales og som visstnok gir resultater er ultralydbehandling. Har ikke prøvd det selv, men det står på lista.

Sånn i hverdagen må jeg bare passe på og ikke irritere hoftene når de begynner å klage, ikke løpe langt på asfalt, holde meg i ro når det er ille. Ellers prøver jeg bare å leve normalt og holde meg i bevegelse.

Skrevet

Min betennelse som jeg har hatt i mange mange år gikk fra hofta opp i ryggen og ned langs siden av låret helt ned til siden av fotsålen.

Fikk en del bedring og lindring etter en del timer hos kiropraktor. Ble vesentlig bedre.

Men det kommer tilbake alikevel så skal en forsøke det bør en ha oppfølgingtimer for å holde ved like.

Er også viktig å strekke ut muskelaturen fra hofte og nedover låret.

Eneste som har virket for min del.

Pass på å sjekke om du har like lange ben, går,står, sitter og beveger deg riktig og om du har andre "ting" i fot, rygg eller ben som ikke er som det skal være. Dette kan påvirke betennelsen.

Viste seg at jeg hadde skjevhet i hoftepartiet, slitarsje langt nede i ryggen og gikk feil.

Har blidt mye bedre ette at jeg fikk rettet opp det som en kunne gjøre noe med.

Det offentlige har aldri vært noe hjelp for min del, ikke annet en å pøse på med div smertestillende uten å vere til hjelp med å finne ut av og løse selve problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...