Gjest Anonym. Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Jeg har farget håret mitt hver mnd i 7 år. Har begynt å tenke mye over at det er farlig. Forrige gang jeg farget håret mitt hadde jo intens smerte i hode i 3 uker. Men tenkte aldri det kunne vær hårfargen ( Vet ikke en gang om det er det nå heller)MEN så farget jeg håret mitt for 2 dager siden og begynner å få utrolig vondt i hode igjen. Med trykk i hodet og. Er det andre som har reagert på hårfarge? Og er det noen som vet om mørke hårfarge er farligere enn lyse farger stemmer? Har lest det for lenge siden. Hvor ofte farger du håret? Og hvor lenge har du gjort det?
Gjest Regza Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Høres ut som du har blitt allergisk.
Gjest anonym.. Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 åh Hva kan jeg gjør da.. Kan ikke gå med helt mørkt hår, og hvit ettervekst..
Gjest Regza Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Enten få det tilbake til din vanlige farge og så slutte med farging eller la det gro ut med ettervekst. Jeg ville spurt lege og frisør om hva du kan gjøre uten å skade huden din noe mer. Noe av det verste som kan skje er jo at du får en såpass reaksjon at du rett og slett svir hodebunnen din så du får flekker uten hår senere. Sier ikke at det kommer til å skje, men det kan.
Gjest anonym Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Enten få det tilbake til din vanlige farge og så slutte med farging eller la det gro ut med ettervekst. Jeg ville spurt lege og frisør om hva du kan gjøre uten å skade huden din noe mer. Noe av det verste som kan skje er jo at du får en såpass reaksjon at du rett og slett svir hodebunnen din så du får flekker uten hår senere. Sier ikke at det kommer til å skje, men det kan. Ja, og du kan dø, fjese ditt kan hovne opp. Det er det som skremmer meg. FØler jeg kjenner på alle symptomene. Er tett/trang i halsen nå, vondt i hodet. Redd fr jeg skal få allergi sjokk eller hva det heter:p går det ant å få 3 dager etterpå liksom?
Titani Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Jeg reagerte en gang ved at jeg fikk utslett i panna, og i hodebunnen, men det gikk relativt kjappt over. Etter det har jeg brukt sånn stripehette, slik at hårfargen ikke kommer i kontakt med hodebunnen og det funket fint. Men er det ikke sånn at de lyse fargene er de mest sterke, de inneholder jo masse blekemiddel og slikt? Det virket logisk! :gjeiper:
Gjest anonym Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Jeg reagerte en gang ved at jeg fikk utslett i panna, og i hodebunnen, men det gikk relativt kjappt over. Etter det har jeg brukt sånn stripehette, slik at hårfargen ikke kommer i kontakt med hodebunnen og det funket fint. Men er det ikke sånn at de lyse fargene er de mest sterke, de inneholder jo masse blekemiddel og slikt? Det virket logisk! :gjeiper: Jo bleking sliter mye mer på håret enn mørke. Men det er ikke det jeg snakker om De tror jeg har mindre farlige ingredienser enn mørke.
Gjest anonym Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Jo bleking sliter mye mer på håret enn mørke. Men det er ikke det jeg tenker på
Minya Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Det finnes hårfarger med mindre skadelige stoffer i, husker ikke helt hva de heter, Natural something? De inneholder feks ikke ammoniakk og det syntetiske stoffet som oftest fremkaller allergi. (P-ettellerannet) Eneste aberet med de hårfargene er at de kun finnes i "naturlige" nyanser, så om du farger svart, blåsvart, lilla, burgunder, knæsj rødt eller lignende så vil du ikke kunne få samme fargen igjen. Men bruker du feks vanlig mørkebrun eller kastanjebrun eller noe sånt, så har de dem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå