Gå til innhold

Jeg tror kanskje jeg har ME

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en 19 år gammel jente som i ganske mange år har slitt med sykdommer og plager. Jeg har store leddproblemer med smerter i gjennomsnitt to-tre ganger daglig. Smerter som gjerne varer i flere timer i strekk... Jeg er ALLTID sliten og trett, og kan ikke huske sist jeg følte meg uthvilt. Våkner hver morgen med hodepine, jeg er svimmel, kaster opp og føler meg rett og slett ubrukelig. Det er flere dager jeg rett og slett ikke GREIER å stå opp, og jeg kommer meg ikke på hverken skole eller jobb. Det har ingenting med latskap å gjøre, jeg makter det bare ikke.. Snakket med en bekjent om det nå, og da nevnte vedkommede at det kanskje hørtes ut som ME. Jeg søkte litt rundt, og jammen var ikke nesten alle symptomene til å kjenne seg igjen i.

For et par uker siden sa det stopp for min del. Jeg greide ikke mer. Ble skikkelig syk og fungerte ikke i det hele tatt. Trengte hjelp til å gå på toalettet, svimte av når jeg reiste meg opp av senga osv. Forferdelig skremmende. Kan dette være at kroppen rett og slett har sagt stopp? At den ikke orker mer? Jeg er en veldig aktiv jente, nemlig. Men kjenner nå at jeg kanskje ikke klarer mer. Bare tanken på å reise seg fra sofaen til tider gjør at jeg blir tung i brystet, og jeg føler meg helt forferdelig.

I morgen har jeg time på sykehuset. Det har ikke blitt sagt noe om ME, ikke av legene, bare det som har skjedd nå i det siste. Har aldri koblet sammenhengen.. Er det noen som har erfaring? Skal jeg fortelle legene dette, at jeg tror jeg kanskje har sykdommen? Eller vil jeg bare drite meg ut, da? Jeg trenger virkelig hjelp!

På forhånd, takk! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Spør de om alt du lurer på. De er fagfolk, og det er ikke du. Spør du så får du svar av dem, og de har nok peilng på det de snakker om innen fagfeltet sitt. Det er ikke gøy å lure på noe slikt.

Skrevet

Du må gjøre noe med kostholdet. Det er kjernen til problemene dine.

Finn ut om du har Cøliaki eller intoleranse overfor gluten og melk.

Deretter begynner du på glutenfri kost etter at alle tester er tatt.

Vil anbefale deg å dra til Balderklinikken i Oslo til dr.Knobel.

Gluten og melk gjør at man får migrene, hodepine, kvalme, oppkast, diare, hudproblem, betennelse i kropp og i ledd, leddgikt og værre sykdommer som altzheimers, raumatisme, autisme, adhd, depresjon og angst.

Sjekk ut alt før du endrer kosthold!

Jeg dro til Balderklinikken fordi jeg hadde mange av dine symptomer, og det viste seg at jeg hadde Cøliaki.

Nå spiser jeg masse protiner og fett, og drikker mye vann og spiser litt frukt og mase grønnsaker.

Det er viktig å få i seg de viktige proteinene, fettsyrene, vitaminene, mineralene og sporstoffene + VANN.

PS: om du sier dette til en vanlig lege, vil han kanskje bare fnyse av det ... men de på balderklinikken er eksperter på sånt og vil hjelpe deg. De har hjulpet mange som deg - deriblant meg.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Gluten og melk gjør at man får migrene, hodepine, kvalme, oppkast, diare, hudproblem, betennelse i kropp og i ledd, leddgikt og værre sykdommer som altzheimers, raumatisme, autisme, adhd, depresjon og angst.

At gluten og melk gjør at folk får autisme og ADHD vil jeg gjerne se noe bevis for gitt.

Det er en drøy påstand som krever dokumentasjon :fnise:

Endret av Lille-pus
Skrevet

Du må gjøre noe med kostholdet. Det er kjernen til problemene dine.

Finn ut om du har Cøliaki eller intoleranse overfor gluten og melk.

Deretter begynner du på glutenfri kost etter at alle tester er tatt.

Vil anbefale deg å dra til Balderklinikken i Oslo til dr.Knobel.

Sjekk ut alt før du endrer kosthold!

Jeg dro til Balderklinikken fordi jeg hadde mange av dine symptomer, og det viste seg at jeg hadde Cøliaki.

Nå spiser jeg masse protiner og fett, og drikker mye vann og spiser litt frukt og mase grønnsaker.

Det er viktig å få i seg de viktige proteinene, fettsyrene, vitaminene, mineralene og sporstoffene + VANN.

PS: om du sier dette til en vanlig lege, vil han kanskje bare fnyse av det ... men de på balderklinikken er eksperter på sånt og vil hjelpe deg. De har hjulpet mange som deg - deriblant meg.

Alt dette har jeg blitt testet for. Hadde verken cøliaki eller melkeallergi, men levde i over et år på glutenfri kost og levde ganske lenge på produkter uten melk, og brukte kun laktoseinntolerante melkesorter. Ingen bedring. Har derfor gått tilbake til vanlig kost igjen, sunnt og godt, og er verken blitt bedre eller verre..

Har testet meg for revmatisme pga de sterke leddsmertene jeg har, men alle prøvene har vært negative..

Oslo er nok alt for langt unna for meg å reise, så det blir dessverre uaktuelt. Har time på sykehuset senere idag, så får vi se da. Har vært på MR, og får vel resultatet blant annet..

TS

Skrevet

Har du me har du noe anet

Med det mener jeg me er dignose du får nor legen ikke forstår hva feiler deg etter 6 månder

Gjest döderlein
Skrevet

Har du noen gang vurdert om du kan ha psykiske plager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...