Soon Skrevet 5. juli 2012 #761 Del Skrevet 5. juli 2012 Er den mest vanlige stillingen, og den mest ideelle fødselsstillingen visstnok. Barnet ligger med hodet ned og ryggen/rumpa langs min venstre side. Det er bl.a mindre sannsynlig med stjernekikker-fødsel (at barnet fødes med ansiktet opp istedenfor bakhodet, noe som visstnok er vondere og større sjanse for rifter) enn hvis ryggen er mot høyre. Altså at det passer best med den vridningen barnet skal gjøre gjennom fødselskanalen. Har sikkert ikke såå mye å si, men alt er betryggende for en lettere nervøs førstegangs;) Takk for svar Ja, selvfølgelig tar man med seg alt slikt som bonus Syns det er så stille her om dagen, begynner vel å nærme seg veldig nå for endel av dere.... spennende å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 5. juli 2012 #762 Del Skrevet 5. juli 2012 Jenteeeer! Fredagsmorgen, 29.06 kl 09:51 kom min hjerteknuser til verden :rodmer: For en opplevelse dette har vært <3 Det startet med MYE kynnere (men ikke vonde)på torsdagen. Typen kom hjem fra kurs den dagen og vi bestemte oss for å ha litt sengekos den kvelden, da det kunne få nå fart i sakene.. Ikke lange tiden etter økten fikk jeg litt ubehagelige kynnere og jeg begynte og ta tiden etter å ha sett en episode av csi miami Det viste seg at de kom trutt og jevnt med 3-5 min mellomrom. Tiden gikk så fort og de begynte å bli gradvis mer intense. Halv 4 var vi på vei til føden selv om jeg var litt usikker om det var noe fødsel på gang. Har en times tid med kjøring før en kommer til sykehuset, og da vi hadde kommet litt over halvveis så begynte riene å bli vonde. Var veldig vanskelig å sitte stille pga smertene. Halv 5 var vi inne og jordmoren sjekket åpning før ctg. Hadde allerede 5 cm åpning, og var rettere overrasket over hvor glatt alt hadde gått til da.. Var full guffe på føden denne kvelden gitt da jeg kom på fødestuen hørte jeg flere damer skrike å bære seg, kan ikke si at det gjorde meg så rolig heh Gikk i badekaret og det var sinnsykt deilig helt til vannet gikk... Fikk akupunktur også, men hjalp meg ikke så mye.. De jm satt bak i rygg fungerte eneste men da ble bare smertene værre i magen og da ba jeg om epiduralen ... Fikk epiduralen i 8 tiden og hadde da 7 cm åpning, 1 1/2 time etterpå hadde jeg full åpning og lillegutt var ute etter 20 min pressing BESTE OPPLEVELSEN JEG HAR HATT :hjerte: :hjerte: Kom hjem ikveld, da vi har vært på sykehuset i 6 dager pga smerter i hodet og nakke etter epiduralen. Angrer likevel ikke på at det ble brukt siden jeg har fått fantastisk hjelp av jordmødrene og av den nybakte far Er en liten matmums jeg har fått... Nippler er veldig såre.. Gulpet opp blod idag og må si panikken slo til men var vist bare fra sår nippel, phew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 5. juli 2012 #763 Del Skrevet 5. juli 2012 Gratulerer så masse nabie. herlig at du skriver om fødselen også, jeg elsker å lese om sånt høres ut som du hadde en kjempe fin fødsel. kos deg masse med lillegutt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 5. juli 2012 #764 Del Skrevet 5. juli 2012 Oj, var det forresten gutt du fikk nabie??? vet ikke hvorfor jeg bare antok det... kos dere hverfall, uansett :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. juli 2012 #765 Del Skrevet 5. juli 2012 Gratulerer så masse, nabie Og så flott at du deler fødselshistorien din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 5. juli 2012 #766 Del Skrevet 5. juli 2012 Ååååå, gratulerer så masse til deg - herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #767 Del Skrevet 5. juli 2012 Gratulerer så mye, nabie Nå har det begynt, jenter! Jeg har vært lenge uten nett, og så uten pc... Og nå er permisjonen begynt og mannen har ferie så blitt lite KG-tid. Skal bli mer aktiv her de siste ukene, håper jeg 3 uker til termin i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 6. juli 2012 #768 Del Skrevet 6. juli 2012 Gratulerer SÅ masse! Godt å vite noen er igang - la oss HÅPE det smitter over på oss andre! Jeg er såå lei... Her er det ny legetime i dag - TVI TVI at han har noe NYTTIG info om hun i magen! Men HURRA for deg! :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 6. juli 2012 #769 Del Skrevet 6. juli 2012 Nå har Pusilus blitt mamma også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. juli 2012 #770 Del Skrevet 6. juli 2012 Nå har Pusilus blitt mamma også Gratulerer til Pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 6. juli 2012 #771 Del Skrevet 6. juli 2012 Gratulerer så mye til både nabie og pusilus! Satser på å snart følge etter (dog jeg selv tror det blir igangsettelse 31.juli, 12 dager etter termin) - hilsen optimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 6. juli 2012 #772 Del Skrevet 6. juli 2012 Og Angel-A også skikkelig fødeboom her jo, så gøy at babyene begynner å komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #773 Del Skrevet 6. juli 2012 Grattis til Pusilus, Selma og Angel-A også Nå er det virkelig i gang (Send gjerne over litt fødestøv denne veien, jeg begynner å bli lei allerede... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. juli 2012 #774 Del Skrevet 6. juli 2012 Gratulerer til Angel-A og Selma også Nå tar det jo helt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 6. juli 2012 #775 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg vil ååååååå Gratulerer alle! Gleder meg til å høre historiene.. (tror jeg) HA EN FIN HELG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 6. juli 2012 #776 Del Skrevet 6. juli 2012 Gratulerer til alle som har fått baby nå. Hvem er neste?? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 6. juli 2012 #777 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg VIL være neste!!! 39+3 nå! PICK ME PICK ME Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 6. juli 2012 #778 Del Skrevet 6. juli 2012 Gratulerer alle som har født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 7. juli 2012 #779 Del Skrevet 7. juli 2012 Åhhh gratulerer så mye til de nybakte mammaene Ser ut som alle har født litt før termin? Heldige! Jeg melder meg også frivillig til å være neste kvinne ut 39+3 i dag.... God helg til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 7. juli 2012 #780 Del Skrevet 7. juli 2012 Gratulere til alle nybakte mødre:D glede meg til å høre historiene:) Har selv blitt tante 3.juli så venter bare på mitt eget nurk:) blir ikke mindre babysyk av han^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå