angelou Skrevet 31. mai 2012 #681 Del Skrevet 31. mai 2012 Ligger bilde i dagboka mi Link i signaturen, så masse, var der en hel time, og fikk se henne så godt, ååå, NÅ gleder jeg meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 1. juni 2012 #682 Del Skrevet 1. juni 2012 Noen som vet om det er normalt at livmortappen ligger så høyt oppe at en ikke rekker den?? Fikk til og med typen til å prøve å finne den men han rakk den heller ikke. Har alltid funnet den før...trenger det å bety noe? :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 3. juni 2012 #683 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei jenter, jeg er nettopp hjemme igjen etter en bryllupshelg, har gått med alt for trang BH så pusten var tung, godt å få alt overstått (ikke mitt bryllup altså) Nabie: jeg tror ikke det har noe å si at tappen ligger høyt, jeg har hatt problemer med å kjenne min nesten hele graviditeten. Jeg prøvde også å kjenne når jeg hadde eggløsningen ved å kjenne på tappens plassering og tappen forandrer virkelig plassering ofte!!! men det kan jo hende den er forkortet, det er vel vanlig at det skjer før fødsel siden den skal flates ut.. ? .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. juni 2012 #684 Del Skrevet 3. juni 2012 Heisann, Her er det bekkenlåsning! og kiropraktor for alle penga. Ligger for det meste stille, men prøver å bevege meg innimellom når smertene ikke er for ille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 4. juni 2012 #685 Del Skrevet 4. juni 2012 Uff lillevill, høres ikke bra ut! Her har bekkenet blitt mye verre i helga, var i konfirmasjon i går og satt i mange timer på en kjøkkenstol, og det tålte jeg tydeligvis ikke Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, kjennes ut som lårene skal løsne fra bekkenet på en måte...har vondt helt fra bak og rundt lysken. Har heldigvis fri i dag. Det føles som om jeg bør være i ro, hva tenker dere? Er jo snart 35 uker, så tenker at det er for sent å gjøre noe med liksom... Håper det går bedre etter en hviledag! Her er det mye kynnere for tiden, ofte hver gang jeg skifter stilling i sengen, eller reiser meg opp/legger meg ned. Er jo ikke vondt eller noe, men hvor mye er vanlig egentlig? Er så utrolig å tenke på at neste måned blir jeg mamma, litt uvirkelig! Det er jo så kort tid til egentlig Jeg gleder meg sånnt til jeg har henne i armene!! Tenk at vi nærmer oss slutten dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 4. juni 2012 #686 Del Skrevet 4. juni 2012 Jo mer kynnere, jo lettere fødsel sier dem Mange av dere som nærmer dere nå altså, så spennende!!! Julibaby- en hviledag hørtes lurt ut. Å ligge på siden med pute mellom knærne og mellom anklene avlaster bekkenet veldig for meg iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 4. juni 2012 #687 Del Skrevet 4. juni 2012 De siste dagene har jeg fått nye typer smerter og føler virkelig at det er modning på gang her nå Alt kom egentlig etter at vi prøvde først rikshospitalets sexoppskrift med å ligge høyt med beina osv Ca 10 min etter økten kom det regelmessige kynnere i ca en time, i tillegg begynte det å stikke sinnsykt mye i tappen. Har mye stikkinger der nede, og det er ikke ligamentsmerter jeg tenker på lengre (selv om den er tilstede) ^^ tror lillegutt ligger å stanger i tappen og har festet seg, for jeg må tisse HELE tiden og av og til stanger han slik at jeg må knipe igjen for å ikke skvette skvatt iallfall til idag da det stakk til de grader, var så intenst at jeg faktisk kauket til Kynnerne har blitt sinnsykt tunge å føler jeg strever med å puste når jeg får de, men noen andre her som får de oftere når de ligger? Julibaby: uff, skjønner hva du mener kjøkkenstol er det værste(!) jeg kan sitte på Om bekkenet påvirker din hverdag på jobb så synes jeg du burde vurdere sykemelding, for det blir virkelig ikke bedre om du belaster det feil! Har vært sykmeldt i en mnd pga blødninger, men har vært mer plaget med bekken enn blødningene og jeg kjente da at jeg ikke hadde hatt en sjangs til å gjøre mine gjøremål.. Kunnet nesten ha dratt tilbake på jobb nå for hodet ligger å stabiliserer bekkenet, men nå har permisjonen begynt gitt! tiden flyger gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 5. juni 2012 #688 Del Skrevet 5. juni 2012 Angelou: så mye kynnere kan gi lettere fødsel altså, det er jo en kjempemotivasjon når man ligger med dem da Hjalp noe med en hviledag, lå hele dagen oppå en dyne med pute mellom knærne og anklene. Litt bedre i dag, så kom meg på jobb, men får se hvordan det går. Nabie: jeg får kynnere nesten bare når jeg ligger/sitter avslappet. Særlig når jeg skifter stilling, og alltid når jeg legger meg på ryggen. Men er ikke vonde så jeg må puste gjennom dem eller noe, bare litt ubehagelig. Jeg har også hatt mye sånn stikkinger "oppi der", høres litt ut som det samme som du har. Men min er ikke festet da, og jeg er jo kortere på vei enn deg (34+6). Men kvekker til når det kommer! Hva er rikshospitalets sexoppskrift? Er det for å bli mer moden? Opplys oss Jeg er allerede 50% sykemeldt nå, så har lyst til å holde ut resten, bare denne uka og neste uke igjen, så skal jeg ta litt ferie også. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 5. juni 2012 #689 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg har så mye vann i kroppen nå, det gjør vondt i hendene..! Er ikke like ille hele tiden heldigvis. Ante ikke at det skulle være så slitsomt, men det er det helt klart for jeg mister jo følelsen i hender og armer til tider, spesielt når jeg sover. Bekkenet krangler også igjen - sånn generelt ubehagelig hele tiden men ikke så ille at jeg er liggende eller noe.. Igjen, heldigvis? Sist men ikke minst har jeg null energi - helt på bånn! Jeg er så trøtt og slakk men får ikke sove ordentlig pga bekken og sovende armer! DET VAR DAGENS! Jeg føler på meg at denne siste mnd skal bli tung, jeg er jo sykemeldt og har all tid i verden til å fikse ALT - men nå orker jeg absolutt ingenting! Herregud!!! (det måtte ut) Gleder meg bare mer og mer til lille jenta kommer nå å da Bortsett fra at jeg synes akkurat nå hun er mer enn stor nok til å være i magen - kroppsdeler som dyttes ut hele tiden - litt ubehagelig innimellom, men mest moro:) Må legge til en ting til, mye kynnere her å - aldri vondt, noen ganger litt ubehag og gangsperre! Det kommer så fort jeg beveger meg egentlig, så lite som å snu seg i sengen her å! Kjenner det stikker der inne, lenger ned innemellom også - har jordmortime om en uke - tror ikke noe her er noe værre enn at det kan vente til da! Ubehag nå fremover er vel meget vanlig! (klage klage klage) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #690 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg kjenner meg veldig igjen i "klagingen" din LOGAN! All medfølelse til deg! Jeg sliter med å lukke hendene til tider, fordi fingrene er så "tjukke", i tillegg til at føttene føles hovne på UNDERSIDEN ! Sist jeg var hos JM skrev hun ned ødemer i kommentarfeltet, uten at det var noe faretruende ille. Her er det også mye kynnere for tiden, men de er sjelden vonde, oppleves mest som litt ubehagelige. angeloue: høres bra ut at mye kynnere = lettere fødsel (håpe, håpe ) Lillegutt turner og kaver utrolig masse for tida. Jeg tror ikke han har lagt seg med hodet ned permanent. Spark og bevegelse varierer mye, noen ganger hovedsaklig oppe, og andre ganger hovedsaklig nederst i magen. Tror han snur seg opp/ned en gang om dagen ca, for det smeller til med skikkelig spreng og magen føles som at den nesten skal revne Og jeg varierer mellom å ikke få puste (hodet presser oppover), og å føle at bekkenet skal "gå av" på midten (hodet ned) :gjeiper: . (Ble visst en del klaging fra meg også ) nabie: Bare 25 dager igjen Det er jo virkelig ikke lenge igjen Selv om jeg liger 4 uker bak deg, føles det nærme for meg også når jeg ser tickeren din :gjeiper: Det er på samme måte som med alder, føler jeg... På andre ser jeg hvor gammel (voksen?) jeg selv er blitt :gjeiper: God dag til dere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 5. juni 2012 #691 Del Skrevet 5. juni 2012 Måtte bare si at jeg ble fin fin etter to timer hos kiropraktor med min bekkenlåsning. De folka kan virkelig greien sin. De knekkte til i rygg hofte og skulder, og masserte..Gikk på skyer etterpå.Anbefales NB: legen min foreslo ikke en gang at det var bekkenet som var problemet! men ligamentsmerter var det da. Hele tiden hadde jeg hatt en låsning i bekkenet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 5. juni 2012 #692 Del Skrevet 5. juni 2012 Se her jenter http://www.krakle.com/ventenett/igangsetting.html for de som ikke er moden så hjelper sædvesken på modningen Og for de som er moden kan sammentrekningen av orgasme sette i gang rier :D vi gjorde dette igjen igår, og du steike jeg fikk en rie etter en time.. Var nok en modningsrie tenker jeg meg siden jeg fikk bare en intens en var ikke en vanlig kynner iallfall! :o sterke murringer i korsrygg og frem som ett belte og sammentrekningene var i nedre del enn i øvre som det bruker å være hos meg ^^ og den var vond.. Jeg er så sinnsykt spent og er nesten litt oppspillt av dette Idag fikk vi vogna våres! Herregud den er så fiiiin :rodmer: Og jeg dro innom apoteket og kjøpte lakserolje... MEN jeg kommer ikke til å bruke det før evt noen dager før termin om han ikke kommer før den tid.. Apotekeren spurte om det var jeg som skulle bruke det og jeg løy såklart for jeg ble dritt nervøs for at hun ikke ville selge det til meg... Hun har jo ikke noe med det å gjøre uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 7. juni 2012 #693 Del Skrevet 7. juni 2012 Hei jenter! Hvordan er formen? Har dere forresten noen tanker om modningsakupunktur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 7. juni 2012 #694 Del Skrevet 7. juni 2012 Hei formen er, ja, opp og ned, slett ikke på topp, men men, jeg koser meg faktisk ganske mye likevel Har ikke tenkt på noe akupunktur nei, det gikk såpass fort sist at jeg vet ikke om jeg tør Og du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. juni 2012 #695 Del Skrevet 7. juni 2012 Ikke superbra her om dagen, er endelig ferdig med eksamenskjøret, så selv om jeg "bare" skal passe på M om dagen, så er det egentlig mer enn jeg orker. Vi skal på ferie om to uker, blir godt å få litt avlastning da, selv om Blåmann tar over så fort han kommer hjem fra jobb. Modningsakupunktur - go for it! Hjalp ikke på meg, men vel verdt forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 7. juni 2012 #696 Del Skrevet 7. juni 2012 Formen, hva er det? Neida..."morgenkvalen" er smått tilbake Har hatt mye kraftige kynnere idag etter en slitsom natt med kynnere en våknet av konstant av.. Gleder meg til å bli ferdig Har også tenkt mye på modnings akupunktur, men her jeg bor tilbyr ikke jm dette så en må gå privat å betale en del hver gang, så blir ikke så aktuelt midt i flytteprossessen og da er termin plutselig her etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. juni 2012 #697 Del Skrevet 7. juni 2012 Formen er overraskende bra Litt ruskete bekken og sliter med nattesøvnen, men ellers er jeg i 100% jobb, får trent litt og pakker til flytting. Jeg gleder meg til permisjonen starter om en drøy uke, skal bli godt å slippe jobb for en periode. Jeg har gått fast til akupunktur en gang i uken fra før jeg ble gravid og det skal vist nok også hjelpe på fødselsforløpet. Jeg tror neppe det blir modnings-aku på meg siden akupunktøren min tar ferie før jeg når uke 38. Her er det fest i magen nå.. Håper det blir søvn på meg lell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 8. juni 2012 #698 Del Skrevet 8. juni 2012 Er godt å høre at dere koser dere til tross for litt sjaber form. Begynner å bli tungt til oss nå! Men tenk for en formidabel jobb kroppen vår gjør. Blåmor og pusilus, må si dere er heldige..! Er det noe jeg savner er det å ha noe og fylle dagene med, har vært sykemeldt hele svangerskapet pga kvalme, kynnere og bekkenløsning. Selv om jeg skjønner at det skal bli deilig å bli ferdig med både eksamensstress, blir nok deilig å gå ut i permisjon når den tid kommer. Blir ingen ferie her i år dessverre, men det er egentlig helt ok. Reiste en god del i fjor så skal ikke klage. Neste år skal vi prøve å få til en ferie, blir spennende å reise med barn. Hvordan sover dere om natten forresten? Jeg sover sååå dårlig.. Når jeg våkner om morgenen er jeg helt øm i magen, tror knøttet i magen sparker fra seg ganske så kraftig om nettene. Spennende å se hvordan de neste ukene blir når ting er så vondt allerede nå. Trodde forresten ikke at de satte modningsakupunktur på kommunale helsestasjoner jeg? Hm, kanskje jeg skal høre med min jordmor om hun gjør det. Tviler egentlig, så da blir det å betale for privat jordmor/akupunktør. Er jo spennende å se om det hjelper da.. Er redd for å ha den samme type fødsel mamma hadde da hun fikk meg, hardt kjør i over 24 timer.. *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 8. juni 2012 #699 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg har også vurdert modningsakupunktur. Er så fristet til å prøve! Men må i såfall gå privat, og vet ikke om jeg kan ta meg råd til det... Kanskje i neste svnagerskap, når jeg vet hvordan min fødsel blir (kan jo være jeg lett blir moden uansett, det vet man jo aldri). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. juni 2012 #700 Del Skrevet 8. juni 2012 Jøss, nå nærmer det seg med stormskritt for mange av dere - spennende å følge med her nå altså Jeg hører jo egentlig ikke til her engang, men er ligtt sånn i månedskifte august/september, så kikker innom daglig Er de fleste av dere førstegangs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå