Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Bra du var på sjekk, nabie! :) Håper gullet holder seg inne ei god stund ennå, selv om det gå fint med de fleste som fødes såpass tidlig - selv om det kan innebære en lengre start på sykehus og slik. Hva slags type jobb har du?

Jeg var også på en sjekk for ei lita tid siden, mistenkte at jeg lekket fostervann. Ble tatt helt på alvor og fikk komme på sjekk på sykehuset - men det var ikke det likevel. Hadde ikke så sterk mistanke, men når en først mistenker slik er det godt å få sjekka det! :) Var så skummelt, var akkurat 23+1 da - så det hadde vært få sjanser om vanner ikke ble holdt inne og fødsel ble unngått.

Syns det er godt å ha kommet til 25. uke, blir tryggere dag for dag om lille skulle være utålmodig :).

Hvordan er det med dere damer og trening - noen treningsformer å anbefale? Jeg har vært svært lite aktiv i lang tid, men nå er jeg mer i gang. Vanngym syns jeg lindrer bekken veldig godt, trener også litt ellipse og planken + et par til matteøvelser. Rolig intensitet.

Korsryggen er ganske vond, så varmeflaske på ryggen om kvelden går det mye i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryser fingrene for det ja :popcorn:

Står i kasse i en elektrovarebutikk, så blir litt springing frem og tilbake for å hjelpe kunder som ikke får hjelp av selgere :fnise: har fått tilrettelagt litt så jeg har en krakk å sitte på når det er rolig. Men de siste dagene har det vært en del stress og jeg har vært aktiv nonstop nesten 12 timer om dagen. Har vært kvikkere i kroppen de dagene pluss at det har vært så fint vær at jeg har bare ikke klart å vært i ro. :klaske::ler:

Er virkelig beroligende at de tar ting på alvor.. Bedre å få sjekka om ting står bra til, i tilfelle ting ikke er slik som det skal være :Nikke:

Skal ringe jordmor imorgen å høre om hun kan sjekke om at det har lukket seg igjen og høre om hva hun mener angående å ta ting mer med ro... Blir virkelig bare mer stresset av å sitte innesperret i leiligheta å ikke gjøre noe fornuftig , så har egentlig ikke lyst på mer sykemelding...:sur: men såklart, om det er for barnets beste så gjør jeg det med glede :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til nabie! Håper du får tatt en sjekk, og så får du bare høre hva jordmor/lege sier. Skjønner godt at du vil fortsette i jobb ;) Men er lettere å jobbe når man vet at alt er i orden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til nabie! Håper du får tatt en sjekk, og så får du bare høre hva jordmor/lege sier. Skjønner godt at du vil fortsette i jobb ;) Men er lettere å jobbe når man vet at alt er i orden :jepp:

Takk takk! :klemmer: ja det blir det... :) har time halv 3 så er litt spent :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på sjekk Nabie, satser på at alt er i orden nå :klemmer:

Du som lurte på om du lakk fostervann, var det mye som kom hos deg? For jeg har tenkt litt på det selv, for av og til blir det så veldig vått i trusa (uff, sorry detaljer!!)...

I bilstoldebatten kan jeg slenge på at vi gikk for MaxiCosi. Den var på tilbud pluss at jeg likte at den var så lett og nett. Men har jo ingen erfaring med å bruke den da...

Vi hentet vognen på lørdag, og må si det var småflaut å trille den gjennom senteret og ut i bilen :sjenert: Vet ikke hvorfor, men føltes så rart. Men var veldig stas å få den hjem!

Har dere andre merket noe til hikking hos babyen? Tror hun hikket i går, rytmiske små bevegelser på samme sted i et par minutter. Kjente det ganske langt nede, kan det bety at hun ligger med hodet ned tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så klart en gyn.lege som snakket forferdelig norsk og var veldig krass da jm sendte meg på ul for å sjekke om alt stod bra til. Ellers da jeg var hos jm så fikk jeg svar på en del tanker og spørsmål som jeg har sittet med siden helgen... Så føler meg mye bedre til sinns nå iallefall. Trodde blødningen hadde forsvunnet helt igår, men fikk tilbake litt lysrosa-brun utflod idag, så tror gyn.legen tok en test for bakterier for å se om det var det blødningene kom fra.. :sur:

Men har heldigvis ikke noe åpning lengre :hoppendeglad: Så fikk jeg en sykemelding i 2 uker, sånn at jeg får slappet skikkelig av. Tror det skal bli godt :sjenert:

Ellers så ligger lillegull med hodet godt ned i bekkenet :rodmer:

Er ikke sååååå mange uker igjen da jenter, uansett! her er det bare 10 uker igjen til termin av hele 40 uker... Fy s**** så fort tiden har gått! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere andre merket noe til hikking hos babyen? Tror hun hikket i går, rytmiske små bevegelser på samme sted i et par minutter. Kjente det ganske langt nede, kan det bety at hun ligger med hodet ned tro...?

Hehe, for ett par ganger siden da vi var på kontroll, hikket barnet imens jm hørte på hjertet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet, Julibaby! Å, det er så god følelse å få tilslag på ny bolig :hoppendeglad:

Nabie: Oioi, høres skremmende ut! Kjempe bra at du har fått sykemelding :jepp: Håper at du får rolige dager slik at fødsel ikke skjer på mange uker! 10 uker til termin, det er jo snart :biggrin:

Jeg er 27 uker i dag, dvs 13 til termin :hakeslepp: Synes tiden plutselig går fort :hjerte: Kroppen er ganske medgjørlig for tida, har lest at dette kalles "den gode tida" og det føles virkelig sånn :happy: Overraskende nok har jeg mindre vondt i bekkenet, kvalmen begynner atter å bli mindre framtredende og jeg sover relativt godt :bolledeig: Det varer vel ikke så lenge... :rasende::ler2:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet, Julibaby! Å, det er så god følelse å få tilslag på ny bolig :hoppendeglad:

Jeg er 27 uker i dag, dvs 13 til termin :hakeslepp: Synes tiden plutselig går fort :hjerte: Kroppen er ganske medgjørlig for tida, har lest at dette kalles "den gode tida" og det føles virkelig sånn :happy: Overraskende nok har jeg mindre vondt i bekkenet, kvalmen begynner atter å bli mindre framtredende og jeg sover relativt godt :bolledeig: Det varer vel ikke så lenge... :rasende::ler2:

Takk for det :biggrin: Ja er så godt at det ordner seg i ganske god tid før termin, merker at jeg er litt i "redebyggermodus" og ble stresset av å ikke vite hvor vi skulle bo :bond:

Tiden går kjempefort nå ja, særlig når jeg har så mye annet å styre med! Er 29 uker i morgen :hakeslepp:

Magen har blitt ganske så stor, har nesten ikke navel lenger, hehe!

Off er du fortsatt kvalm? Så kjedelig..bra det er bedre da hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :biggrin: Ja er så godt at det ordner seg i ganske god tid før termin, merker at jeg er litt i "redebyggermodus" og ble stresset av å ikke vite hvor vi skulle bo :bond:

Magen har blitt ganske så stor, har nesten ikke navel lenger, hehe!

Off er du fortsatt kvalm? Så kjedelig..bra det er bedre da hvertfall!

Når overtar dere? Redebygging høres kjent ut :fnise: Jeg fikser og ordner og planlegger i vei, selv om det enn så lenge ofte ender som nettopp planer...

Haha... Navlen min er også rar! Når jeg ligger på ryggen og ler/nyser/hoster så stikker den ut :eeeh: Lekkert :flau:

JM sa at kvalme og oppkast trolig er en variant av halsbrann når det kommer tilbake i svangerskapet. Så er vel bare sånn det er :vetikke: Er ikke plaget av halsbrann i sin allminnelighet, så er egentlig het ok :)

Ha en god dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii, er akkurat kommet hjem fra en kjapp shopping runde. Og nå har jeg pakket litt av føde-baggen, fordi jeg virkelig ikke klarte å dyyyy meg lengre! :fnise:

Kjøpte bepanthen på apoteket idag og hadde den ned i posen med en deo, dusjsåpe og bind :rodmer: Gleder meg så at jeg må bare gjøre unna ting sånn at jeg ikke går å tenker på det hele tiden! :fnise: Har også pakket ned litt klær, mangler bare en genser som er lett å ha på og av, ellers gode bukser. Sminken venter jeg med til tiden er inne, men har de allerede klart i en liten pose som jeg plukker fra når jeg skal sminke meg (bruker "litt" forskjellig) :sjenert:

Sikkert bare jeg som har gjort dette? :ler:

Har gått opp 2 størrelser i bh til nå (er ganske lita i str, så er nå på en liten C) Blir depresivt å gå ned igjen de 2 størrelsene, for nå er jeg kjempe fornøyd med puppene mine :grine:

Har dere gått opp mange str til nå?

Edit: Er også akkurat ferdig med å vaske sengtøy til lillegull! :grinele:

Endret av nabie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlen er et kapittel for seg, den har vært det ytterste punktet på magen i flere uker alt og har fått hard hud ytterst på tuppen. Hurra for utovernavle :ironi:

Jeg har vel gått opp ca to størrelser i cup, fra "stor" A til at C er akkurat-akkurat.. Må se etter noen nye bh-er snart ;)

Nå skal jeg egentlig sove, men lita har et show i magen og det er for koselig å sovne fra :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har "bare" gått fra C til D enda, men det holder lenge! Merker en ny utvikling er på gang der..

Når det er sagt har vel rumpe/lår gått fra normal til ELEFANT!!! Hehh.. Huff!

Tvi Tvi det raser av :) :gjeiper:

Har show på kvelden jeg og pusilus, og det er veldig koselig men det begynner også å bli litt vondt merker jeg, ettersom hvordan hun ligger og hvor jeg kjenner henne da! Men ja, det er veldig koselig for det!

Nå skal jeg til legen og denne gangen be om ekstra blodprøver, jeg har blitt så trøtt og uopplagt igjen så vil sjekke det! Har også hatt en del hodepine og må finne ut hvorfor.. Jeg har vært så deppet en stund og tar alt alle sier innover meg, har aldri vært sånn før og må innrømme at det begynner å bli relativt slitsomt! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av legen og beskjed om å skjerpe meg, humøret mitt gir en deprimert baby!

AKKURAT det jeg trengte å høre!!!! :tristbla: WTF!

Hun henviste meg til psykolog...! Jeg MÅ skifte lege, fy flate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å snakke med jordmor? Enn å si noe sånt ? Det er faktisk noe som heter svangerskapsdepresjon og det skal man ta på alvor ! Håper du får noen å snakke med, det hjelper. Og prøv å kom deg ut i frisk luft, gå en tur eller noe, hver dag. Veit det høres banalt ut, men det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjeft av legen og beskjed om å skjerpe meg, humøret mitt gir en deprimert baby!

AKKURAT det jeg trengte å høre!!!! :tristbla: WTF!

Hun henviste meg til psykolog...! Jeg MÅ skifte lege, fy flate!

Oi, hva i alle dager :sjokkert:

Har du hatt det så ille?:/ eller ja..

Hadde ei krass kvinnelig lege sist (heldigvis bare legevakt ish tilfelle) og satte virkelig iiiiikke pris på henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har hatt noen tunge dager innimellom, det er ikke bare graviditeten - men diverse rundt alt!

Men uansett så har jeg ikke gravd meg så ned og jeg prøvde si nå at jeg er på vei opp igjen men hun bare overstyrer meg fullstendig med synspunkter osv.

Jeg ble heeelt satt ut.

Jeg har time hos jordmor til uken heldigvis, må trå varsomt men må forklare for henne å så får vi se.

Uansett har jeg nå skiftet fastlege, tvi tvi!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som lurte på om du lakk fostervann, var det mye som kom hos deg? For jeg har tenkt litt på det selv, for av og til blir det så veldig vått i trusa (uff, sorry detaljer!!)...

Det var utrolig liten mengde, men opplevdes litt annerledes - og da jeg begynte å lese div tråder og fagtekster fant jeg ut det var greit å dobbeltsjekke. Les for eksempel litt mer her.

Legen beroliga meg veldig, det var langt fra uvanlig at det kunne komme mer utflod o.l i svangerskap, for eksempel en kjertel (var det rett ord mon tro) eller lignende som sprakk - ufarlig. Er du usikker, les litt mer om det og sjekk med føden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har gått opp i BH-størrelse, men er nå på en mer fyldig E. Er annengangsgravid, så gikk muligens opp til E fra D sist gang, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...