Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Nabie: Jeg har også sånn sykdomsfølelse ofte, tror at jeg begynner å bli syk, men så er det nok bare graviditeten.. Jeg er forresten også sykemeldt 20% og bor et sted jeg nesten ikke kjenner noen. Det jeg oftest gjør (onsdager) er å sove til jeg våkner av meg selv (står opp 6 når jeg skal på jobb) noe som hjelper veldig på formen. Så drar jeg å svømmer. Syns det er så deilig og en fin måte å bruke kroppen på som gravid. Har litt bekkenproblemer og ble anbefalt å svømme litt av legen. Har ikke overskudd til å mosjonere etter jobb. Så hviler jeg litt igjen og lager en god middag til kjære kommer hjem så vi kan kose oss litt sammen. Da har man litt mer krefter til resten av uken.

Vi var på en skikkelig shoppingrunde til lillemor i går, både på IKEA og BarnasHus. Så moro altså:) Nå har vi nesten alt vi trenger og det er veldig godt, for snart skal vi kjøpe leilighet og trenger alt av møbler, så da kan vi fokusere på det framover! Ble både seng, madrass, babygym, vippestol, stelleunderlag, håndklær/kluter, badebalje og annet småstæsj :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her begynner babyen å reagere mer og mer på lyd!

Etter kattehylet så skvetter babyen mer og mer, stakkars.

Han blir også sinna og sur, og sparker meg om jeg snur meg om natta. hehe. :)

I sted satte sambo på tvn og med det så kom det et høylydt rop fra programmet. Babyen skvatt til inni der, og begynte å sparke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært inne til en ekstra sjekk med å ta en bakterieprøve. Dette fordi jeg fødte datteren min i uke 31 sist, og blir derfor fulgt ekstra opp denne gang:) Vi fikk også da ta en ny kikk på lille prinsessen. Hun er pr idag 14%større enn gjennomsnittet og antatt fødselsvekt er 3,8-3,9 kg ved termin. Hun hadde bollekinn og oppstoppernese:-) Fikk et veldig bra bilde med oss:-) Sparker masse, og mye liv. Bakterieprøven som de tok er for å sjekke om det kan være streptococker, om de finner det, blir jeg isåfall satt på antibiotika for å være på sikre siden. I USA settes alle gravide på antibiotika for å være sikre, her blir kun risikogruppen testet, og jeg er innenfor den da jeg har født for tidlig før uten at de da fant ut hvorfor. Gikk veldig bra det, og har en frisk og flott jente fra før, men det gjøres alt for å unngå dette igjen, derfor ekstra oppfølging. Ellers er formen veldig bra, litt vondt i ryggen, men går greit. Starter på uke 26 imorgen:) Prinsessen har turnkonkurranse et par timer fra 5tiden om morgenen, så ikke alltid så lett å sovne igjen, men herlig å kjenne masse liv:) Håper alt er bra med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører jo egentlig ikke til her, da jeg har termin 06.september - men jeg er nå stadig innom og leser og skriver litt - håper det er greit...

Var på ordinær UL i går, og i magen min bor en frisk og fin liten jente :babyjente:

Utrolig koselig å få en av her da, og jeg tror storebroren også syns det var greit ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabie: Jeg har også sånn sykdomsfølelse ofte, tror at jeg begynner å bli syk, men så er det nok bare graviditeten.. Jeg er forresten også sykemeldt 20% og bor et sted jeg nesten ikke kjenner noen. Det jeg oftest gjør (onsdager) er å sove til jeg våkner av meg selv (står opp 6 når jeg skal på jobb) noe som hjelper veldig på formen. Så drar jeg å svømmer. Syns det er så deilig og en fin måte å bruke kroppen på som gravid. Har litt bekkenproblemer og ble anbefalt å svømme litt av legen. Har ikke overskudd til å mosjonere etter jobb. Så hviler jeg litt igjen og lager en god middag til kjære kommer hjem så vi kan kose oss litt sammen. Da har man litt mer krefter til resten av uken.

Vi var på en skikkelig shoppingrunde til lillemor i går, både på IKEA og BarnasHus. Så moro altså:) Nå har vi nesten alt vi trenger og det er veldig godt, for snart skal vi kjøpe leilighet og trenger alt av møbler, så da kan vi fokusere på det framover! Ble både seng, madrass, babygym, vippestol, stelleunderlag, håndklær/kluter, badebalje og annet småstæsj :rodmer:

Har det helt likt som meg du jo :sjenert: Fikk svar på noen blodprøver jeg tok etter en tur til syden, og blodprosenten hadde sunket, begynner å få vann i kroppen så det var ikke rart at jeg har kunnet sovet meg igjennom en hel dag.. Hvis jeg ikke sover minst 2 timer etter jobb (om jeg jobber tiligvakter) så får jeg den influensafølelsen og blir så slapp at jeg ikke klarer å løfte en stekepanne med en arm lenger.

Er litt fælt og si det men er noen lunde lei av magen som er tung for rygg osv, og det er fortsatt 1 1/2 med til perm :sjenert: Er så uvant å ha lavt blodtrykk, som har ført til at jeg aldri har nokk krefter til å komme meg opp ei trapp uten å bli sykt sliten.. Gleder meg bare mer og mer til lillegull kommer :rodmer:

Har fri imorgen, håper jeg klarer å ta meg selv i nakken til å gå meg en tur i det minste ^^ og om forma blir eksemplarisk så blir det en runde med nøye rydding og vasking i leiligheten :-D

Så herlig! :rodmer: Har også veldig lyst å ta meg en tur til IKEA , men er 3-4 timer unna her vi bor så finner aldri ett bra tidspunkt til å dra dit :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er like langt vi nabie! :) når har du termin?

Jeg har hatt lavt blodtrykk hele livet, så er vant til svimmelhet og prikking. Legen ble bekymret da han så blodtrykket mitt, men siden jeg vanligvis har så lavt var det visst greit..

Kjenner ikke at magen er så tung enda, men føler meg litt sprengt fordet.. Huden er så stram over magen, at jeg er overrasket over at den ikke sprekker :fnise: Forholdene ligger godt til rette for strekkmerker hvertfall :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble han bekymret over at du hadde lavt blodtrykk? Min leet ikke på et øyelokk engang når han tolk blodtrykket mitt på mandag, da var det 105/43!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble han bekymret over at du hadde lavt blodtrykk? Min leet ikke på et øyelokk engang når han tolk blodtrykket mitt på mandag, da var det 105/43!

Ja, han ble visst det ;) Husker ikke hvor mye det var. Men han var vel bekymret for at jeg skulle svime av eller noe.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på leger altså :) jeg blir svimmel hele tiden, men for min lege så var visst ikke det så farlig, men nå er jeg allerede noe sykmeldt fra før da, så sikkert derfor han nevnte det. Slitsomt med lavt blodtrykk iallefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er like langt vi nabie! :) når har du termin?

Jeg har hatt lavt blodtrykk hele livet, så er vant til svimmelhet og prikking. Legen ble bekymret da han så blodtrykket mitt, men siden jeg vanligvis har så lavt var det visst greit..

Kjenner ikke at magen er så tung enda, men føler meg litt sprengt fordet.. Huden er så stram over magen, at jeg er overrasket over at den ikke sprekker :fnise: Forholdene ligger godt til rette for strekkmerker hvertfall :gjeiper:

Oi,oii :-)))

Har termin 02 juli , den baren under er regnet ut fra siste mens termin og da hadde jeg termin 30 juni .. Når er det du har termin ? :klemmer:

Stram er den her også ! Skulle nesten trudd at det ikke gikk ant og strekke seg mer, men blir da bare større og større for hver dag så :fnise: er spent på hvor utsatt en blir ja for strekkmerker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin påske, alle sammen! Jeg føler meg fortsatt bittelitt uthvilt etter all søvnen jeg fikk da :fnise:

Soon: Det er jo bare hyggelig at du holder deg her hos oss :skravle: Grattis med jente på vei!

BT mitt har falt en del, og kjenner at det prikker for øynene om jeg f.eks reiser meg fort eller skynder meg opp trapper. Legen kommenterte bare at det var normalt at BT sank :vetikke:

Så bra du følges opp Totta72! Uke 31 er tidlig!

Jeg har plutselig fått SKIKKELIG mage. Jeg synes egentlig at det begynner å bli litt ubehagelig, har liten plass til mat, må opp å tisse min 2 ganger hver natt og synes det er litt tungt å puste til tider. Og det er over 3mnd igjen :sjokk: Gleder meg til han kommer ut :babygutt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,oii :-)))

Har termin 02 juli , den baren under er regnet ut fra siste mens termin og da hadde jeg termin 30 juni .. Når er det du har termin ? :klemmer:

Stram er den her også ! Skulle nesten trudd at det ikke gikk ant og strekke seg mer, men blir da bare større og større for hver dag så :fnise: er spent på hvor utsatt en blir ja for strekkmerker ;)

Ah, I see :) jeg har termin 28.juni, men henger litt her i juliklubben, siden jeg regner med at hun ikke kommer før i juli ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, I see :) jeg har termin 28.juni, men henger litt her i juliklubben, siden jeg regner med at hun ikke kommer før i juli ;)

Herlig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi nærmer oss jo 30 sider her inne jo :skravle: Gøy!

Har begynt å svi litt i magehuden, er det strekkmerkene som kommer nå da? :kjefte: Mamma fikk relativt få i sine graviditeter, har liksom et lite håp om å ikke få ALT for mange selv... Optimisme lenge leve :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen strekkmerker etter de to første, men har kjent det strekke mer enn vondt nok, så tror ikke det har noen sammenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen strekkmerker etter de to første, men har kjent det strekke mer enn vondt nok, så tror ikke det har noen sammenheng :)

:tommelopp: Da fortsetter jeg å leve i håpet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ, jeg vil heller ikke ha strekk merker. smører meg til den store gullmedalje, men vet at de kan komme uansett (men jeg lever i fornektelse).

I går kunne sambo kjenne spark. han fikk store øyne og lo, tror ikke han visste helt hva han skulle gjøre.

Er det forresten fler her som fremdeles trener? Jeg er stiv og støl etter en økt med mye kjerne muskulatur på mandag. vondt i sidene og litt bak på ryggen (korsettet). lurer på om gravide ikke restituerer seg like raskt!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst å trene (går jo turer, men syns ikke det kan kalles trening), men finner ikke motivasjon til det lengre siden jeg ikke får til å jogge (noe som er det beste jeg vet) :snurt:

Får så sykt med kramper/sting i magen etter 4 lange joggesteg.. :sjenert:

Derfor gleder jeg meg så masse til fødselen er over :D

Haha, husker første gang typen min kjente spark... :skratte:

Vi hadde lagt oss i sengen for kvelden å da ble det litt partyliv i magen.. Så jeg ba han om å legge hånden på magen, og etter en stund så kjente han det. Måten han reagerte var så uforventet! Han dro til seg hånen og gapte forskrekket og så at det var noe spisst der også sa han æsja :fnise:

Begynte å le så at jeg grein :skratte:

Hvordan går det med dere da jenter? Hvor langt er dere på vei nå? :)

29+5 idag her <3

Endret av nabie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker nøyaktig i dag! Magen er stor og hun som bor der kan å sparke fra seg:) Tør ikke tenke på hvor heftig det kan bli etterhvert!!!

Uansett formen er fin og bekkenproblemet er der men holdes vedlike med å gå tur og trene styrke og sykle.

Har vært syk med influensa en uke nå og da er vondten tilbake så uten tvil hva som hjelper. Nå er tross alt tyngste delen igjen her og jeg tør ikke annet enn å fortsette treningen.

Trening nå betyr:

20 minutter tredemølla, gå oppover. Eller sykkel eller elipsemaskinen. Ligger på 70-80% av makspuls.

Deretter styrke som: knebøy med vekter, markløft, pushups, div. balanseøvelser, dips, nedtrekk med maskin, manualer på arm/skuldre etc.

Når jeg går tur går jeg oppoverbakker og flatt - nedover gagner ikke rygg/bekken. Går alt fra 30 min til 70 min. ROLIG GANGE :)

Jeg merker nå at jeg å blir veldig mye mer sliten av disse øktene enn for bare 4 uker siden - så jeg tar det pent. Jeg må vite at jeg får slappet av etterpå!

Ellers har jeg fått TFK vognen i dag - rett fra Tyskland;) STOR STAS!!! Mye er egentlig kjøpt her nå - mangler stellebord så det blir nok en ikea tur!

Hvordan går det ellers? Hormoner? Hehe:)

Husk at strekkmerker kommer unnenfra så det begrenser seg hva man får gjort om det kommer... Men likevel - jeg smører HELE tiden med både krem og olje! ;) LEVER I HÅPET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 28 uker i dag:)

Trener ikke annet en svømming en dag i uka, også litt gåturer. Men jeg trente ikke så mye før heller jeg da, så ikke så stor forandring :gjeiper: Men jeg merker også litt vondt av å gå i nedoverbakke, så prøver å unngå det. Merker også at jeg ikke kan ha noe hel på skoene lenger heller.

Vi kjøpte leilighet i går :hoppendeglad: Var alene under budrunden, og det var bare altfor spennende! Ble nesten for mye for hormonelle meg, og jeg var bare så utrooolig sliten etterpå.. All adrenalinet mitt gjorde at lille i magen var helt i hundre mens det sto på :ler:

Men det var egentlig veldig deilig å kjenne litt ordentlig bevegelse igjen. For har vært to dager nå med veldig lite (og det er svært uvanlig for hun har alltid vært så aktiv), samtidig som jeg har vært litt øm i magen. Så har vært litt bekymret da :sjenert: Men jeg tror hun har lagt seg litt anderledes i tillegg til at jeg leste at nå blir bevegelsene litt anderledes siden hun er større. Blitt litt mer sånn romstering istedenfor konkrete spark. Og tror du ikke hormontrollet fellte en tåre fordi babyen har blitt større og jeg savnet de søte dultene :fnise:

Moro med vogn Logan, vi får vår på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...