nabie Skrevet 15. mai 2012 #641 Del Skrevet 15. mai 2012 Har ikke satt sammen kommoden ennå, for skal flytte snart, så husker ikke helt hvor høy den var (men det står kanskje på IKEA nettsider...? Men da tenker jeg man i såfall må stå på kortsiden og stelle, for den er ikke veldig dyp. Men den er veldig romslig med store skuffer (har kjøpt sånne tøyesker til å ha oppi, for å dele opp skuffene litt). Vi skal bare stelle på vaskemaskinen. Har kjøpt en søt stellematte på BarnasHus:) Syns litt synd på lille i magen her, for i dag styrer hun fælt for å finne seg en plass å ligge etter at hun fikk hodet opp igjen, stoore snubevegelser hele tiden...Legg deg med hodet ned igjen!!! Finner vell favoritt stillingen sin igjen ganske snart får vi håpe da Jaaa, så målene på siden etter jeg skrev. Blir nok for smalt jæ. Er nok for det beste det, sånn at jeg ikke bruker unødvendig mye penger Må spare litt til dåp osv, så kanskje jeg burde legge av de pengene jeg akkurat hadde så lyst til å bruke til dåpen :D wuhuu (ja, jeg har begynt og planlagt dåp! hahah ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #642 Del Skrevet 17. mai 2012 Gratulerer med dagen, jenter! Hipp hipp hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 17. mai 2012 #643 Del Skrevet 17. mai 2012 :flagg: :blomst: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 17. mai 2012 #644 Del Skrevet 17. mai 2012 Gratulerer med dagen! Feir med måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 17. mai 2012 #645 Del Skrevet 17. mai 2012 Grattis med dagen i dag håper alle har hatt det flott. Nå er jeg tilbake på sofaen ikledd pysj og spiser litt potetgull og dipp. I dag tråkka svigermor godt i salaten. Her er et lite utklipp av en samtale mellom meg og henne: Hun: Hei, er det slanka? Jeg: Hei, ja jeg er slank! (allerede irritert..hehe) Hun: Du har blitt tjukk! Jeg: Nei jeg er ikke det, jeg er gravid. og alle sier jeg er fin. Hun: Magen har blitt større da! Meg: Ja, barnet vokser.. Hun: Men du er mye større enn sist. Kansje det har noe med kjolen å gjøre. Sist hadde du på deg en topp. Jeg elsker kjolen jeg hadde på i dag!!!!alle andre sa den var fin..hun mente visst jeg så diger ut i den. Stakkars dama, tror hun ble litt satt ut for jeg ble skikkelig irritert. Men fy SØREN så lei jeg er av at folk skal si at jeg er stor,større,og tjukk. JA babyen vokser faktisk! Den vokser hver uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. mai 2012 #646 Del Skrevet 17. mai 2012 Lillevill du er gravid, ikke tykk! Ikke bry deg om svigermor. Nå skal jeg krype til sengs sammen med turbolita som romsterer i magen, sov godt jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 18. mai 2012 #647 Del Skrevet 18. mai 2012 Herregud hvor jeg spiser ikveld da ! var på burgerking og spiste en meny greier der, så dro vi rett på butikken fordi jeg mååååttte ha dessert! Da kjøpte jeg en sånn melon båt (1/4 ), godteri stang og pops(deilige sjokolade kuler) og jeg har spist opp alt! Ikke normalt at jeg spiser såååå mye... sitter igjen med forferdelig dårlig samvittighet for både barnet og meg Uffuff..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 19. mai 2012 #648 Del Skrevet 19. mai 2012 He he nabie, jeg også merker at jeg kan spise mye mer nå enn før. blir ikke mett av det samme lenger. Jeg spiser meg også ofte kvalm av godteri eller annen snacks på kveldene, angrer så jeg nesten dør men men, spent på hvordan det blir når lillemor kommer ut, hvordan vil sulten min bli da.... har hørt at mange ikke kommer tilbake i vanlig form og vekt fordi permisjonsbesøk o.l inneholder mer "kos" og søte saker.... noen erfaringer her????? Men jeg må også gi alle et godt tips om barnevogn, for de som ikke har kjøpt!!!! vognimport.no selger rimelige vogner, OG barnashus har prisgaranti, også mot nettsider (norske)..... Vi gikk i butikken og viste nettsiden med prisen på vognen og vips, så fikk vi samme pris. Barnashus gir også 10% på hele kjøpet over 10 000. Vi benyttet oss av det og betalte 6000,- for en vogn som skulle kostet 8600!! det liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 19. mai 2012 #649 Del Skrevet 19. mai 2012 He he nabie, jeg også merker at jeg kan spise mye mer nå enn før. blir ikke mett av det samme lenger. Jeg spiser meg også ofte kvalm av godteri eller annen snacks på kveldene, angrer så jeg nesten dør men men, spent på hvordan det blir når lillemor kommer ut, hvordan vil sulten min bli da.... har hørt at mange ikke kommer tilbake i vanlig form og vekt fordi permisjonsbesøk o.l inneholder mer "kos" og søte saker.... noen erfaringer her????? Men jeg må også gi alle et godt tips om barnevogn, for de som ikke har kjøpt!!!! vognimport.no selger rimelige vogner, OG barnashus har prisgaranti, også mot nettsider (norske)..... Vi gikk i butikken og viste nettsiden med prisen på vognen og vips, så fikk vi samme pris. Barnashus gir også 10% på hele kjøpet over 10 000. Vi benyttet oss av det og betalte 6000,- for en vogn som skulle kostet 8600!! det liker vi Oii ikke dumt det tipset nei selv om jeg ikke kan benytte meg av det sånn spessielt da venter spent på vogna våres nå! Skal komme iløpet av neste uke! Jippii ^^ Nå er vi på utkikk etter en ny leilighet etter at vi har hatt inn nesten alt av babyutstyr så har vi insett at plassen blir for liten og det er trangt allerede Litt vanskelig å finne noe med det første siden oppsigelses tiden er på 2 mnder blææ og alle annonsene på finn er overpriset iforhold til hva en faktisk kan få en fin leilighet for.. men har så vidt begynt og leita så sattser på at det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 19. mai 2012 #650 Del Skrevet 19. mai 2012 Har skikkelig halsbrann som ikke går bort med halsbrannstabeletter :grine: Intense greier også Har prøvd alt i hus som kan dempe det Er skikkelig trøtt av dagen og får såklart ikke til å sove pga smertene i brystkassen og bak i rygg (på samme område) ai ai, noen som har supertips som er mer effektivt mot halsbrann enn tabelettene? D: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #651 Del Skrevet 20. mai 2012 Håper dere har hatt en god 17.mai, og (lang?)helg! Vogn er i boks, eller så det ut som et skikkelig godt tips _snartmor Jeg har hørt at folk har hatt glede av å drikke melk/spise fløteis mot halsbrann. Liker ikke melk selv, så vet ikke om det funker Jeg pleier å ta en håndfull mandler, plukket opp tipset et eller annet sted, synes det demper litt Tygg lenge! Lykke til med leilighetsjakt! Hvor i landet bor du, nabie? Her i Osloområdet er det nok lettere å finne leilighet nå, enn når studentene inntar byen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 20. mai 2012 #652 Del Skrevet 20. mai 2012 Av en eller en annen rar grunn hjalp det å legge seg på magen Rare greier Takk for det Bor i Kristiansund Tror det blir litt enklere å finne plass når studentene flytter ut. Har tenkt litt på å legge en annonse i avisa sånn at de som leier ut kan velge oss istedet, hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis en ringer på de på Finn osv er de som oftest leid ut uten at de har endret annonsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 20. mai 2012 #653 Del Skrevet 20. mai 2012 Nabie, det er egentlig ei fin tid å finne nytt hus. Fra nå av - og neste måned spesielt er studentene og utleiere fornøyde med å få overtakere, å slippe en eller to tomme måneder. Etter 20. juli er det vanligvis litt kaos - når alle skal ordne seg sted å bo. Annonse i avisa kan være lurt, det er nok en del mer som ikke annonseres ut enn det som ligger på finn. Håper dere finner et større sted til en grei pris - og at det ikke blir for stressende med flytting nå. Vi bor også litt trangt, men det skal vi fikse etter hvert - tenker å få kjøpt noe ca til jul - venter bare på at begge skal få jobb i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 20. mai 2012 #654 Del Skrevet 20. mai 2012 Nabie: prøv loveharts mot halsbrann. mange har god effekt av det. det har funket på meg noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 21. mai 2012 #655 Del Skrevet 21. mai 2012 Hmmm, spiser vell opp pakken med lovehearts før jeg får halsbrann sikkert Deilig vær det er for tiden! Er meldt 20 grader (wohoo, dere som bor sør i lander er sikkert vant med det allerede) og sooool :hjerte: :hjerte: Nesten så jeg vurderer å stikke fra typen og stikke hjem til mor han har eksamen om 3 dager så kanskje det er greit å ha ett sted å lese for seg selv siden det er viktig lesing.. Hmm.. Får liksom ikke til å slappe av i denne trange leiligheten, er mer som et fengsel Ess en få se ann... Var ute og gikk igår på fjellet, første turen her og fårhåpentligvis ikke den siste! Har en tradisjon om å ha fiskekonkurranse på fjellet på min mors side hver st.hans +- (spørs været) og jeg har så lyst dit, men er 3 uker etter termin så det er vell meget uaktuelt å dra dit regner jeg med (pga veldig tøff terreng opp) Ellers så går det ikke å sove med forlovelses ringen på fingeren lengre, svulmer så fælt opp om nettene så fingeren har følt mørbanket ut i noen dager , sikkert etter mangel av blod en natt Vell, håper alt går greit med dere jenter Skal til jm idag og snakke om amming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #656 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg går heller ikke med ring lenger... Den er liksom akkurat litt for liten, plutselig :gjeiper: Håper ammepraten var nyttig! God natt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 21. mai 2012 #657 Del Skrevet 21. mai 2012 Gikk ganske fort igjennom det, men var ganske nyttig ja Før så var det stas å få komme til jm, nå begynner jeg å føle at det er kjedelig.. Har gått opp 2 kg til (iløpet av 3 uker) så har gått opp ca 9-10 kg til sammens og mer blir det helt sikkert Lillegull har kommet enda lengre ned i bekken, men hun kunne fortsatt bevege hodet så han hadde vist ikke festet seg riktig enda da Vurderer å ta en økt med modnings akupunktur rundt uke 37.. Men er litt usikker om det er verdt pengene Noen som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 22. mai 2012 #658 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg tok modningsakupunktur to ganger, i uke 38 og 39, men hadde nok ikke særlig effekt. Ble satt i gang ni dager over termin, lell. Men absolutt verdt forsøket! Må du gå privat? Her i byen gjør jordmødrene på føden det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 22. mai 2012 #659 Del Skrevet 22. mai 2012 Et lite spørsmål: hvorfor er det så mange som skal ha dagseng til babyen? hvorfor kan de ikke sove i sin egen seng? er mange på juli gruppen på facebook så snakke om dagseng, men jeg forstår ikke helt poenget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 22. mai 2012 #660 Del Skrevet 22. mai 2012 For vår del var det for å lære storebror å skille natt og dag, samt å kunne sovne med lyder rundt seg. Soverommet var for oss for lange økter med soving, og det var gjerne mørkere og kaldere der. Det er ikke noe must, h*n kan jo sove i vognbaggen i stua/i vogna/lekegrind/det du har. Jeg syntes det var koselig å ha ham i nærheten. Gjør det du føler er riktig, du må jo uansett ikke ha egen seng. Vi hadde sprinkelseng på soverommet og vugge på stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå