Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest LOGAN

10 kg her å! Så jeg regner med å nærme meg 20 rett og slett! Men det får bare være nå - NO WAY BACK, og det som kommer disse to neste mnd er baby og vann! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker og -1 kg her faktisk, men nå skal det være sagt at jeg er godt polstret i utgangspunktet, så jeg har ikke vondt av å ikke legge på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby: Det er lov å klage litt, og er det noe som er sikkert, så forstår vi som er her inne deg veldig godt, så klag i vei:-) Kjenner meg veldig godt igjen i det flere skriver her inne, og godt med forum med andre i samme situasjon. Prøver å ikke klage så mye til andre, for er jo bare kjempeglad og takknemlig for graviditeten, men noen plager kjennes jo!

Haha, føler meg som en hval jeg også når jeg skal snu meg om natten og sover ikke supergodt! Ligger noen timer på en side, så er det å hjelpe til å dytte seg rundt, for så å ligge en stund på andre siden. Sånn går nå nettene... Beveger meg ikke så raskt om dagen heller, da det er litt vondt i ryggen og øm (kjennes ut som jeg er konstant støl) på innsiden av lårene..

Har lagt på meg 9 kg Julibaby, og jeg er litt kortere enn deg, 29+2 idag. Tror det er ganske innenfor normalen, har lest 7-15 totalt, men får man vann i kroppen kan det bli mer. En venninne av meg gikk opp fra 57 kg til over 90!!! Mye vann og hun kom tilbake til normalvekt ganske raskt. Har ikke trent på en stund, og gleder meg til å komme igang igjen noen uker (hørt man skal vente ca 6 uker) med å trene igjen. Skal koste på meg en personlig trener på Elixia så jeg får trent godt og blir inspirert. Hatt det før og det er kjempebra!!

Ellers har vi dagen forran oss idag med bryllup. Kjenner jeg tenker på at det kan bli en litt lang og slitsom dag, men blir veldig hyggelig:-) Haha, kjente meg igjen i følelsen av å føle seg stor i prøverommet. Fikk liksom speil i alle vinkler en dag her tidligere i uken, og syntes ikke alle vinklene var like vakre:) Magen er stor og søt da, og strutter, og ingen tvil om at jeg er gravid når jeg senere idag skal ha på meg kjole:) Litt skeptisk til de høye hælene jeg har litt planer om å gå litt med, så mulig det blir flate tøysko fra første stund:)

Ha en strålende lørdag jenter:0)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk først ned 2 kg pga kvalme, så gikk jeg opp 5 Kg, og på 4 uker nå så har jeg gått ned 2 Kg :P noe Jordmora ikke likte noe særlig, pga på UL så fant de kun en nyre på lillegutt og må passe på at han legger på seg, at det er nok vann osv.. Men så lenge mage måle er bra var det ikke grunn til bekymring sa hun:)

men jeg er også veldig polstret og har godt av å ikke legge på meg noe, så jeg er 1 kg tyngre enn startvekt så er egentlig veldig fornøyd:) jeg er 29 uker idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg tenker nok 8 - 9 kilo ca her..kansje mer.. :)

Jeg er utrolig godtesyk. Dagens innkjøp var eplekake (!) og jeg venter ikke gjester.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, hvordan går det med dere? :klemmer:

Merket nokk en gang missfarget utflod på fredag. Ikke mye altså men nokk til at jeg kunne se at det var rosa :sur:

Valgte å ikke ringe føden denne gang siden det var mindre missfarge en sist gang. Hadde vasket ned leiligheten dagen før, begynner å lure på om det kommer når jeg anstrenger meg litt mer enn "normalt" :klo:

De 3 siste nettene har vært helt grusomme. Skjønner hvorfor ei veninne av meg sa "gled deg til de søvnløse nettene" :filer:

Svetter så INNMARI MYE( nesten så jeg vurderer å dusje midt på natten, men er for lat :klaske: ), halsbrann, smerter i bekken og syke ligamentsmerter for hver gang jeg snur meg. Snur meg ikke lite for å si det sånn, klarer ikke å ha føttern i ro lengre haha :ler:

Magen har sunket, og føler nesten allerede ut som at lillegull ligger med hodet veldig langt ned. Er virkelig ikke lenge igjen nå.. :rodmer::hoppendeglad:

Av og til presser han så langt nede at jeg må kniiipe skikkelig igjen for å ikke skvette føler jeg :rodme::ler:

Men må spørre dere om noe, for finner ikke noe om det på andre steder.

Kanskje noen av dere har følt det samme tenkte jeg da..

Før så fikk jeg det kanskje max 2 ganger i måneden men nå har jeg det minimum 5 ganger om dagen.

Det føles ut som hetetokter. Plutselig blir jeg sinnsykt varm innvendig, ørene, kinnene og haka prikker men alikevell så er jeg kald på huden.

Kommer også sammens med kynnere til tider.

Er det noen som har opplevd det samme?

Lite "syte innlegg" :fnise:

Endret av nabie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta, ja :sjenert: lagt på meg et sted mellom 11-13 kg. Er ingen sylfide fra før av, heller... La på meg utrolig mye første ukene, så har det kommet snikende sakte men sikkert. Men da jeg var hos JM sist kommenterte hun veldig liten vektoppgang fra gangen før :vetikke: Jeg tror ikke jeg er helt standard :fnise:

nabie: Høres ikke noe gøy ut med stadige blødniger :klemmer: Kan det være lavt blodtrykk/blodtrykksfall du opplever? Jeg ville sjekka det ut...

Jeg måtte kaste inn håndkleet på fredag, kom meg rett og slett ikke på jobb :sukk: Lå våken til 03.30 pga bekkenet, og så kom halsbrannen. Gleder meg til å få denne graviditeten overstått :filer:

Håper dere har hatt en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

min vekt er +6kg så regner med jeg er halveis (bør gå opp 12 kg i forhold til kroppen min, ikke mindre).

Jeg har nesten hele veien følt meg mindre gravid enn andre siden jeg ikke er dårlig eller noe. I dag var kroppen riktig nok ikke helt fin, litt kvalme og halsbrann samt at rompa og hoften stivnet og det var litt vondt å gå. men jeg får se, alle andre dager jeg har vært slik har det gått over dagen etter.... kanskje er jeg heldig, eller er de som har masse plager uheldig(?)

ikke gøy med farget utflod rhubarb, men hva gjør en når sånn skjer egentlig? ringe føden, eller sove på det og se om det kommer mer? jeg ville blitt veldig usikker i en slik situasjon :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta, ja :sjenert: lagt på meg et sted mellom 11-13 kg. Er ingen sylfide fra før av, heller... La på meg utrolig mye første ukene, så har det kommet snikende sakte men sikkert. Men da jeg var hos JM sist kommenterte hun veldig liten vektoppgang fra gangen før :vetikke: Jeg tror ikke jeg er helt standard :fnise:

nabie: Høres ikke noe gøy ut med stadige blødniger :klemmer: Kan det være lavt blodtrykk/blodtrykksfall du opplever? Jeg ville sjekka det ut...

Jeg måtte kaste inn håndkleet på fredag, kom meg rett og slett ikke på jobb :sukk: Lå våken til 03.30 pga bekkenet, og så kom halsbrannen. Gleder meg til å få denne graviditeten overstått :filer:

Håper dere har hatt en god helg!

:klemmer:

tror ikke det er blodtrykket med tanke på at jeg hadde lavt blodtrykk første og andre trimester, men har blitt normalt nå.. :sjenert:

skal til jm neste uke så får høre med henne da. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, sitter her og har litt åndenød og angrer noe vanvittig på min samboers ide med å kjøpe denne: 127726733.jpg

til barneklærne.

Jeg har allerede fyllt opp alle skuffer med ting jeg har fått og kjøpt. Jeg tror jeg blir helt dårlig.

Er dette et helt ute på jordet type kjøp!! Greia veier jo søren meg 50 kilo, og den har bare tre små skuffer som er beregnet på at smårollinger skal kunne åpne og lukke dem selv, de er jo ikke i det hele tatt praktisk når man skal kle på en baby!

Jeg blir helt dårlig nå. Vi må jo ha mer plass!!! :(

Hvor mange skuffer og hvor mye plass har dere til babyklær og utstyr? *dåner,,,,*

Jeg tenker kansje hva med en ekstra hylle på toppen? Det går vel...SØREN ALTSÅ :tristbla: merker hormonene herjer litt nå....

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOGAN

Hehe Lillevill, jeg må le litt - er det ikke typisk?! :)

Også så klart han av en og annen grunn skulle sette ned foten på den osv..

Men du - si til han at det går ikke - det er for lite praktisk og det er generelt for liten, sleng den ut på finn:)

Jeg har et lite gammelt skap stående på rommet til jenta og en dobbel hvit malm? kommode fra ikea - de rommer det utroligste!

Ellers er det godt å lese det alle skriver nå for her er det også samme greia, stivner i rygg/bekken, smerter om jeg snur meg brått i sengen el.l, må også snu meg fordi jeg får veldig vondt i hoften på den siden jeg sover så klart, våkner ca 2-3 ganger ila natten(fortsatt levelig), tett i nesen, hard mage, mett/sulten/kvalm på samme tid minimum en gang om dagen nå, føler meg sååå sprengt så spiser kanskje for lite å fra tid til annen. Mye kynnere merker jeg å nå men ikke vondt og det kommer ettersom min aktivitet. Ellers har jeg forferdelig mye mareritt for tiden om magen og andre ting! Helt syke drømmer!!! Kjenner det begynner å bli plagsomt nå, går jo også veldig utover kvaliteten på søvnen!..

Det var dagens fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo ble møtt i døra i går av en gråtende panisk gravid dame - ;) Jeg fikk helt noia. Tror det har noe med at jeg har problemer med å bøye meg ned, slik at de to nederste skuffene er omtrent ubrukelige. Og så fikk vi målt litt og tenkt litt og kommer frem til at vi beholder kommoden. Jeg skal kaste ut masse gammle klær, og da har vi fridd opp en del plass, samt at vi har en del lagringsplass på badet, så der kan vi også ha noe babyklær.

Jeg var utrøstelig i ca fem minutter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: lillevill, jeg kjenner meg såå igjen i at ting bare blir for mye assa! Jeg syns den kommoden var kjempesøt, men passer kanskje bedre når han er blitt litt eldre og kan ha lekene sine der f.eks? Kanskje dere kan sette den i en bod eller ha den i et hjørne en periode og kjøpe en stor en i mellomtiden?

Vi har kjøpt denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80200613/

Har ikke sjekket ut hvor mye plass vi trenger, men rommet hennes er så lite så vi har ikke plass til all verden der.

Og jeg som var så fornøyd med at baby hadde lagt seg med hodet godt ned, tror dere ikke hun titta opp igjen i går, var utrolig rart når jeg kjente hodet skled opp på siden. Nå tror jeg hun ligger i tverrleie, og magen vokste plutselig noen hakk av dette :fnise:

Nabie: jeg får noe liknende som deg på jobb ofte, blir så varm og tungpusten. Begynner å prikke for øynene og blir så matt i armene.. Hos meg tror jeg det skyldes lavt blodtrykk i kombinasjon med at jeg sitter framoverlent og jobber så blir så trykk mot lungene på en måte. Ubehagelig!

Og nattesøvnen er så dårlig for tiden..bah..må opp og tisse hvertfall to ganger, og da blir jeg så våken i lang tid etterpå. Er helt død når klokka ringer 6, vil så gjerne sove ut og få overskudd!

Varierer deres baby sitt aktivitetsmønster forresten? Her er det et døgn med helt vill aktivitet nesten hele tiden, etterfulgt av noen døgn med mye mindre. I natt var det action for å si det sånn :sovne:

Endret av Julibaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nabie: husker at jeg i forrige svangerskap hadde en blødning sent - rundt uke 28-30 eller noe sånt, da hadde jeg vasket masse og styra dagen før, så kan være anstrengelser.

Jeg var på ctg og alt så bra ut - men hør igjen med jm evnt føden hva du skal gjøre hvis/når det skjer igjen.

24 uker her nå, har ferie, men enda da er ikke ryggen med og samarbeider :( - så det blir spennende å se når vi komemr hjem og jeg er tilbake på jobb, hvor lenge jeg holder ut å stå på jobben.

To uker på gran canaria er digg, og vi koser oss, men kjenner at 38 grader i skyggen er i meste laget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby, her varierer dagsaktiviteten, turbo en dag og roligere neste dag. Det varierer også med når på dagen hun er mest aktiv, når jeg tror jeg har funnet et mønster endrer det seg..

Permanent lagringsplass til babyklær/utstyr har vi ikke enda, foreløpig er det meste i kasser siden vi snart skal flytte.. Det blir vel en ordning på det tenker jeg :Nikke: Jeg ser for meg at det sikkert blir en ikeakommode i samme serien som nattbordene våre :)

Soon, herlig med ferie -her blir det ikke noe av det slaget i år- kos dere med sol. Håper ryggen din kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: lillevill, jeg kjenner meg såå igjen i at ting bare blir for mye assa! Jeg syns den kommoden var kjempesøt, men passer kanskje bedre når han er blitt litt eldre og kan ha lekene sine der f.eks? Kanskje dere kan sette den i en bod eller ha den i et hjørne en periode og kjøpe en stor en i mellomtiden?

Vi har kjøpt denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80200613/

Har ikke sjekket ut hvor mye plass vi trenger, men rommet hennes er så lite så vi har ikke plass til all verden der.

Og jeg som var så fornøyd med at baby hadde lagt seg med hodet godt ned, tror dere ikke hun titta opp igjen i går, var utrolig rart når jeg kjente hodet skled opp på siden. Nå tror jeg hun ligger i tverrleie, og magen vokste plutselig noen hakk av dette :fnise:

Nabie: jeg får noe liknende som deg på jobb ofte, blir så varm og tungpusten. Begynner å prikke for øynene og blir så matt i armene.. Hos meg tror jeg det skyldes lavt blodtrykk i kombinasjon med at jeg sitter framoverlent og jobber så blir så trykk mot lungene på en måte. Ubehagelig!

Og nattesøvnen er så dårlig for tiden..bah..må opp og tisse hvertfall to ganger, og da blir jeg så våken i lang tid etterpå. Er helt død når klokka ringer 6, vil så gjerne sove ut og få overskudd!

Varierer deres baby sitt aktivitetsmønster forresten? Her er det et døgn med helt vill aktivitet nesten hele tiden, etterfulgt av noen døgn med mye mindre. I natt var det action for å si det sånn :sovne:

Kommoden var dødsfin! Vil ha noe slikt jeg og! Men nå har vi en her fra før, og har ikke plass til å kjøpe kommoder i hytt å pine :sukk:

Aktiviteten har blitt som en på og av bryter. Noen dager er han så aktiv og kiler meg godt på siden ved ribbeina, og andre dager er han som en bjørn i dvale. Så vidt han orker å reagere når jeg dulter bort i han(kjenner da noen bevegelser, men får aldri en fot som presser magen skakk skjeiv som ellers :fnise: )

Begynte å tenke på at kanskje istedet for å arve den gamle stellebenken til svigers så kanskje det hadde gått ann å bare legge stellemadrass oppå den kommoden du har? : :popcorn: Hvis den ikke er for høy.. :sjenert: Likte den alt for mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommoden var dødsfin! Vil ha noe slikt jeg og! Men nå har vi en her fra før, og har ikke plass til å kjøpe kommoder i hytt å pine :sukk:

Aktiviteten har blitt som en på og av bryter. Noen dager er han så aktiv og kiler meg godt på siden ved ribbeina, og andre dager er han som en bjørn i dvale. Så vidt han orker å reagere når jeg dulter bort i han(kjenner da noen bevegelser, men får aldri en fot som presser magen skakk skjeiv som ellers :fnise: )

Begynte å tenke på at kanskje istedet for å arve den gamle stellebenken til svigers så kanskje det hadde gått ann å bare legge stellemadrass oppå den kommoden du har? : :popcorn: Hvis den ikke er for høy.. :sjenert: Likte den alt for mye :(

Har ikke satt sammen kommoden ennå, for skal flytte snart, så husker ikke helt hvor høy den var (men det står kanskje på IKEA nettsider...? Men da tenker jeg man i såfall må stå på kortsiden og stelle, for den er ikke veldig dyp. Men den er veldig romslig med store skuffer (har kjøpt sånne tøyesker til å ha oppi, for å dele opp skuffene litt).

Vi skal bare stelle på vaskemaskinen. Har kjøpt en søt stellematte på BarnasHus:)

Syns litt synd på lille i magen her, for i dag styrer hun fælt for å finne seg en plass å ligge etter at hun fikk hodet opp igjen, stoore snubevegelser hele tiden...Legg deg med hodet ned igjen!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...