Gå til innhold

Overarbeidet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De to siste dagene har jeg bare måttet legge meg rett ned etter jobb. Enten på senga eller rett på golvet. I går hadde jeg hodeverk hele kvelden, orket såvidt å røre en finger. Gikk likevel på jobb i dag for å prøve. Merket tidlig på dagen noe ubehag i bryst/hjerteområdet. Dette avtok ikke, så jeg gikk hjem etter lunch en gang. Tror jeg må være hjemme i morgen for å la kroppen hvile litt. Jeg har lest litt om det å være overarbeidet på Internett, og jeg la faktisk merke til øresus (en pipelyd) da jeg gikk ute en tur forleden dag.

Jeg føler på eg sterkt press på jobben. Er ny i jobblivet og ikke vant med å jobbe 8-4. Merker at jeg er ny, og at alle de andre "kan så mye mer" faglig sett..

Har du noen gang vært overarbeidet?

Hva var dine symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to siste dagene har jeg bare måttet legge meg rett ned etter jobb. Enten på senga eller rett på golvet. I går hadde jeg hodeverk hele kvelden, orket såvidt å røre en finger. Gikk likevel på jobb i dag for å prøve. Merket tidlig på dagen noe ubehag i bryst/hjerteområdet. Dette avtok ikke, så jeg gikk hjem etter lunch en gang. Tror jeg må være hjemme i morgen for å la kroppen hvile litt. Jeg har lest litt om det å være overarbeidet på Internett, og jeg la faktisk merke til øresus (en pipelyd) da jeg gikk ute en tur forleden dag.

Jeg føler på eg sterkt press på jobben. Er ny i jobblivet og ikke vant med å jobbe 8-4. Merker at jeg er ny, og at alle de andre "kan så mye mer" faglig sett..

Har du noen gang vært overarbeidet?

Hva var dine symptomer?

Jeg er utbrent, møtte veggen. Jeg fikk plutselig stort ansvar på jobb, uten veiledning i tillegg til at jeg ble mobbet, noe som ingen hjalp meg med.

I starten var jeg trøtt og sliten hele tiden. Da jeg kom hjem fra jobb kl 15, kunne jeg gå og legge meg og sove til jeg skulle på jobb dagen etter kl 7. Gikk også med en konstant hodepine, skalv, kvalm, bleik,osv. Slik var jeg i ca 3 uker, før jeg gikk til legen. Fikk diagnosen slitenhetsyndrom. 50% Sykemeldt i 1,5 uker, 100% 2,5 uker. Var på jobb 1 dag, alt gikk bra. Mobbingen fortsatte den dagen. Dagen etter orket jeg ikke gå på jobb, var kvalm. Neste dag hadde jeg fri. Torsdagen gikk jeg på jobb, med en uutholdelig kvalme. Jeg falt isammen i gråt midt i butikken like før åpning. Tok meg sammen, dro hjem. Gråt i timesvis. Jeg skalv og alt var jævlig. Jeg hadde følelsen av å ikke orke mer, klarer ikke mer. Forsatt en uutholdelig kvalme. Mamma overtalte meg til å gå til legen igjen. Fikk da diagnosen utbrenthet og dyp depresjon.

Nå har jeg vært sykemeldt i 2 måneder, og jeg er på bedringens vei. Er også på utkikk etter ny jobb. Klarer ikke tanken på å sal tilbake dit. Klarer ikke handle der. Dette ødela meg, jeg må planlegge alt så mye bedre nå, og bare det å gå på butikken å handle alene er utenkelig.

Du må ta slike symptomer på alvor, og snakk med legen din om det. Du må huske å slappe av selv om du er ny i gamet. Jeg er bare 20, så jeg er for ung for dette kan du si.

Fortell meg gjerne hvordan det går med deg, og god bedring!

Skrevet

Når man er ny på en jobb så er det både psykisk og fysisk slitsomt.

Du er ikke vant til å jobbe 8-16. I tillegg kommer ny jobb, nye rutiner, nye folk og nye omgivelser. Alt dette tar på kreftene. Selv jeg som jobber innen et fagfelt blir utmattet den første måneden i en ny jobb selv om faget ikke er ukjent. Jeg mener at du sykliggjør deg for lett. Prøv en måned eller to til og se hvordan det går da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...