Gå til innhold

Er han generlt dum eller er han bare dum


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Får meg IKKE til å plassere problemet under samliv som kanskje ville være mest naturlig? siden personen som nevnes er så motbydelig at jeg IKKE vil forbinde han med et samlivsproblem, i mitt ellers så stillfarende og rolige hverdag.

Problemet er følgende:

Jeg er singel og han er gift. Etterhvert er han blitt mer og mer innpåsliten. Sender meldinger, ringer, kommer. Er direkte frastøtende når det gjelder tilnærmelser.

Når han i tillegg er en kollega, gjør ikke saken lettere. Det som får meg til å koke over, er at han gjør alt for å jobbe i min umiddelbare nærhet.

Hva i helvete gjør jeg?

Er fristet til å kontakte hans hustru, da dette går meg på nervene løs. Og hva om hun fikk vite det? Fyren er nokså fritt talende og legger vel heller ikke hustruen sin så jævla høyt. Vil for alt i verden IKKE vikles inn i denne situasjonen.

Noen med gode råd om hva jeg skal gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har støtt på diverse rare typer både i jobb og privat, og min erfaring er at de jentene som ikke gir klare nok signaler eller tør si ifra, er de som blir plaget- desverre. (Jeg vet jo ikke om dette gjelde deg, men sier det likevel...)

Første bud er å si tydelig fra at du ikke ønsker kontakt med mannen. Legg så på om han ringer, ikke åpne om han kommer på døra osv.

Siden dere er kolleger, si gjerne fra med høy stemme mens andre kolleger er innen "hørevidde."

Ikke vær redd for å være krass eller uhøflig. Noen må faktisk ha ting inn med teskje.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere verneombud/tillitsmann på arbeidsplassen din syns jeg at du skal gå til han/henne med denne problematikken! Dette høres totalt uholdbart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for alle svar!

Det med å kontakte hustruen, ja er mest fristet til å gjøre det. Men tanken slår meg, hun har det helt sikkert ikke enkelt med en slik drittsekk av en mann, små barn og det hele. Blir på en måte en uskyldig "offer", da det ikke er fare for at noe, noen gang vil skje fra min side i allefall.

Men, det går vel ant å prøve å si det til han da, om det når inn, dum som han er.

Har faen meg prøvd på den, når han har ringt og ikke slutter å prate at nå har jeg en viktigere gjest, skal treffe en o.s.v men det går vist ikke inn.

Hvordan mere tydelig kan man være???

Har kjempe vanskeligheter med å være mer tydelig (som jeg selv mener jeg er) da han tross alt også er en kollega.

Har sluttet å svare på meldinger. Idioten er såpass smart at han bruker andres telefon eller ringer med skjult nummer, vanskelig å vite når det er han som ringer da.

Angående verneombud/tillitsmann, faen så flaut!

Har i første omgang selv valgt å bytte arbeidsoppgaver, men arbeidsplassen er stor, han følger på en måte etter. Jævla dritten!!!

Og hva med fritiden, det gjelder jo ikke da, avtalene som eventuelt blir lagt på arbeidsplassen?

Hva med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du det opp med verneombudet og det går videre til ledelsen, vil de nok innkalle ham til samtale og gi ham en lekse i hva som er akseptabel og hva som er totalt uakseptabel oppførsel overfor sine kolleger. Hvis han ikke gir seg da, kan det i verste fall bli snakk om oppsigelse. Men jeg skulle tro at han forstår alvoret i det hvis han får det fra den kanten, hvis han ikke er totalt idiot da....Uansett, får han sparken, er du jo kvitt han på jobben, og ledelsen/verneombudet vil nok hjelpe deg m h t å ta affære privat også....Datatilsynet, personvernloven.....i verste fall politianmeldelse! Du kan jo uansett skaffe deg nytt hemmelig telefonnummer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ting skjer fort!

Var på jobb i dag og den etterhvert så motbydelige fyren var selvfølgelig også der.

Under pausen, som vi delvis hadde samtidig og i et lite øyeblikk var alene, kom følgende frasé:

Du svarte ikke på meldingene mine i går (idioten hadde sendt meg melding om hva mine planer for lørdagskvelden var) ikke tok du telefonen heller..Var på tur..Lenger kom han ikke før jeg tok den ærligtalt du er gift, jeg er enslig. Hold deg til din frue og la meg styre med mitt. Kan da ikke ofre tiden til gifte menn da det finnes mange ledige..

Fikk selvfølgelig ikke noe fornuftig svar eller kommentar, pausen ble bare raskt ferdig for hans del..

Ikke nok med det, så var det en oppgave som ikke ble gjort på den rette måten. Med meg som ansvarlig (vel kanskje uproft men, men) fikk han "passet påskrevet" enda engang.

Håper disse to negative episodene og på så kort tid, gjorde at "jeg falt" i hans øyne! Og at jeg dermed slipper å koble flere inn i den herslige situasjonen!

Enda engang mange takk for innspill til dere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom du "kjenner" kona hans så ville jeg bedt henne med på kafe. Så kunne du lagt frem saken for henne. Gi klar beskjed at du ikke er inter. og at du ønsker å fortelle henne om mannens henns oppførsel.

Herregud - det er barn inni bildet, og kanskje din samtale kan redde ekteskapet. Tenk hvis mannen hennes ikke hadde møtt på deg da, som ikke vil "ha" ham. Da ville jo kona hans kanskje nå sittet med en utro ektemann.

Nå kan du kanskje redde ekteskapet, han eller de trenger hjelp.

Veit ikke om dette er riktig, og kanskje du burde fortalt planen din til denne ekle mannen først. Så kanskje han skjønner at dette ikke er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du "kjenner" kona hans så ville jeg bedt henne med  på kafe. Så kunne du lagt frem saken for henne. Gi klar beskjed at du ikke er inter. og at du ønsker å fortelle henne om mannens henns oppførsel.  

Herregud - det er barn inni bildet, og kanskje din samtale kan redde ekteskapet. Tenk hvis mannen hennes ikke hadde møtt på deg da, som ikke vil "ha" ham. Da ville jo kona hans kanskje nå sittet med en utro ektemann.

Nå kan du kanskje redde ekteskapet, han eller de trenger hjelp.  

Veit ikke om dette er riktig, og kanskje du burde fortalt planen din til denne ekle mannen først. Så kanskje han skjønner at dette ikke er veien å gå.

vel kanskje kona hans ikke tror på hennes historie og gir hun skylden..

finnes jo muligheter for at hun kan bli forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å løse dette uten å koble inn kona. Det måtte være siste mulighet! Tror ikke det bør bli nødvendig hvis verneapparat/personalavd. gjør jobben sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal la kona hans være i fred jeg, hun har jo ikke gjort deg noe? Å hevne seg på denne dusten gjennom hans kone, vil bare gjøre at hun får det vanskelig i hverdagene sine også. Det er dessuten stor sjanse for at du ikke blir trodd, og at denne mannen kan gjøre livet rimelig surt for deg på jobben etterpå.

Om du skal si fra til noen, må det jo være mannen selv. Alternativt til lederen deres.

Et tips til... Istedet for å si

Kan da ikke ofre tiden til gifte menn da det finnes mange ledige..
- noe som kan få ham til å tro at du ville vært interessert om han var single - kan du ikke bare si:

"Unnskyld meg - men hvor utrolig tett er du egentlig?? Jeg er ikke interessert i deg, har aldri vært det og vil heller aldri bli det. Vær så snill å holde deg unna meg, og oppfør deg som en kollega og ikke en kåt guttunge!!"

Å si som du gjorde at han skal holde seg til kona og at du er uinteressert fordi han er gift, er nemlig ikke en klar avvisning av HAM som person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Et tips til... Istedet for å si

- noe som kan få ham til å tro at du ville vært interessert om han var single - kan du ikke bare si:

"Unnskyld meg - men hvor utrolig tett er du egentlig?? Jeg er ikke interessert i deg, har aldri vært det og vil heller aldri bli det. Vær så snill å holde deg unna meg, og oppfør deg som en kollega og ikke en kåt guttunge!!"

Å si som du gjorde at han skal holde seg til kona og at du er uinteressert fordi han er gift, er nemlig ikke en klar avvisning av HAM som person...

:enig: viktig!!

slik jeg tenker, så vil slike menn klare å dra enhver liten tolkning ut av det du sier, og dersom du ikke er virkelig klar, og han KAN tolke at du kunne vært interessert i ham som person, dersom..... så vil ha ikke gi seg.

Du trenger jo ikke være slem, du kan bare forklare ham klart og tydelig at du ikke er interessert i ham og at du ikke setter pris på at han ringer og melder deg! Dere er kollegaer, og ikke verken kompisser og du er ikke interesset i ham på noen måte!

Har møtt på noe slike, heldigvis bare ute, hadde fått fnatt om jeg måtte jobbet sammen med en slik!! men vær klar! tydelig! ikke la ham få den minste lille sjans til å ikke ta hint eller til å tro at du kanskje egentlig ville likt ditt og datt... :roll:

Men flott at du i det hele tatt klarte å snu deg å snakke hardt til ham!! :D Slutter han ikke, så være enda klarere! Ta gjerne med noe som: "Må jeg gi deg det med T-skje eller? JEG ER IKKE INTERESSERT!!!"

Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så plagsomt!

Fortell ham at du vil kontakte kona hans, dersom han ikke gir seg.

Og hvis han fortsetter: Gjør det!

Støtter meg til denne jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...