Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trålet internett for å finne tips til en bra hårkur, og fant ut at jeg skulle kjøpe Joico K-Pak. Ser at ganske mange liker den.

Men jeg er litt usikker på bruken. Har funnet ut at man skal ha den i 5 min, 1 gang pr. uke (?).

Noen plasser står det at balsam skal i før, mens andre plasser står det at den skal i etterpå. Så hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det forskjellige ut i fra enkeltbrukere, eller fra produsenten?

Det er noe diskutert om man skal bruke hårkur før eller etter balsam, men flesteparten bruker nok å vaske håret normalt, og hårkur til slutt. (og dette har jeg gjort selv, og vært fornøyd med resultatet da).

Se hva det står på boksen når du får den, og i "verstefall", kan du jo prøve å bruke den før balsam den ene uken, og etter balsam den andre uken, å se hva som gav best effekt. :)

Skrevet

Hårkur etter balsam?

Jeg har alltid hørt: Shampoo først, for å åpne skjellagene(?), kur for å tilføre hva enn den skal tilføre, avslutt med balsam for å lukke.

Vil man få samme resultat likegylding når i rekken man buker kuren?

Skrevet

Shampo - hårkur - balsam

• Liker 1
Skrevet

Hårkur etter balsam?

Jeg har alltid hørt: Shampoo først, for å åpne skjellagene(?), kur for å tilføre hva enn den skal tilføre, avslutt med balsam for å lukke.

Vil man få samme resultat likegylding når i rekken man buker kuren?

Helt enig med du,ellers er jo vitsen vekk.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Har også lært at man skal ha balsam sist, for å lukke skjellagene, men ble veldig usikker, for jeg leste en eller annen plass at det var noe spesielt med denne hårkuren, så den skulle brukes etter balsam. Noe sånt.

Har ikke noe kilde, dessverre. Men jeg får prøve på den normale måten da :)

Thanks again :)

Skrevet

Dette er bruksanvisningen som står bak flaskene på "Joico K-Pak At Home 4-Step System Kit":

Step 1: Shampoo

Step 2 Conditioner (1 min.)

Step 3 in the K-Pak Professional Hair Repair System: Deep Penetration (maks. 5 min.)

Step 4: Intense Hydrator (5 min.)

Lignende beskrivelse finner man hos http://joico.com/experts/faq/haircare-101/Ultimate-ways-to-repair : "The four-step Hair Repair System: K-PAK Professional Chelating Shampoo to gently remove mineral and styling product build-up; K-PAK Cuticle Sealer to smooth and tighten the cuticle, lock in curl and haircolor and restore pH balance; K-PAK Deep Penetrating Reconstructor to rebuild hair structure and K-PAK Intense Hydrator to quench dry, damaged strands. In less than 20 minutes at the sink, the Hair Repair System will heal and transform the integrity of your clients' hair.".

Skrevet
Skrevet

...og hvis man ikke bruker shampo, balsam og den Hydrator-greia (steg 4), så blir det ikke like bra resultat?

Skrevet

Det første jeg så var "Penetration" og det var nok for min del, hehehehehe

Skrevet

...og hvis man ikke bruker shampo, balsam og den Hydrator-greia (steg 4), så blir det ikke like bra resultat?

Poenget med å vise til "kitet", var å få frem bruksanvisningen Joico anbefaler - altså "K-Pak Deep Penetration" etter shampoo og balsam som steg 3.

Siste linken viser til 3-steg system, dvs. uten fuktkuren.

Joico er ute etter å selge sine produkter, og da blir bruksanvisningen deretter. Skulle tro at det går fint å bruke annet merke på shampoo og balsam, uten at jeg kan garantere resultatet. Er jo bare å teste ut. Selv har jeg prøvd Joico sin proteinkur både før og etter balsam, men bruker den nå etter balsam (med godt resultat) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...