AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hei! Vår lille familie vurderer å flytte til Holmestrand om noen år, er det noen her som har kjennskap til stedet som kan anbefale oss det? Evt. noen som vil fraråde oss det? Vi ønsker at sønnen vår skal vokse opp i et bedre miljø enn det som er i Oslo. Jeg har selv vokst opp ved sjøen, og ønsker at han skal få nærhet til vann og båtliv.Vi er ikke ute etter et sted hvor mye skjer, men et sted hvor det er fint for familier.Vi vurderer også å la han gå på den Internasjonale Montessoriskolen i Holmestrand. Er det noen som har kjennskap til denne skolen?Vi tenker at vi kan jobbe i Tønsberg eller Drammen dersom vi ikke får jobb i Holmestrand. Venter spent på tilbakemeldinger :-)
Niennas Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Jeg har aldri bodd i Oslo, men vil ikke anbefale Holmestrand. Det er veldig lett sted å skaffe narkotika på, i tillegg så "skjer" det ikke så mye der, det er en sliten og kjedelig by, synes jeg. Da ville jeg nok heller ha flytta litt lenger sør i Vestfold, f.eks. Tønsberg eller Sandefjord. Med tanke på Montessoriskolen, så finnes det også en i Horten. Jeg skjønner jo at økonomi også titter inn i bildet, men jeg ville ha anbefalt dere å flytte til Åsgårdstrand i Tønsberg/Horten. Et lite sted, med typisk sørlandsidyll, nært både Tønsberg (hvor det skjer veldig mye kulturelt og andre ting)og Horten ( og ferja over til Moss, og Montessoriskolen).
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Jeg har aldri bodd i Oslo, men vil ikke anbefale Holmestrand. Det er veldig lett sted å skaffe narkotika på, i tillegg så "skjer" det ikke så mye der, det er en sliten og kjedelig by, synes jeg. Da ville jeg nok heller ha flytta litt lenger sør i Vestfold, f.eks. Tønsberg eller Sandefjord. Med tanke på Montessoriskolen, så finnes det også en i Horten. Jeg skjønner jo at økonomi også titter inn i bildet, men jeg ville ha anbefalt dere å flytte til Åsgårdstrand i Tønsberg/Horten. Et lite sted, med typisk sørlandsidyll, nært både Tønsberg (hvor det skjer veldig mye kulturelt og andre ting)og Horten ( og ferja over til Moss, og Montessoriskolen). tønsberg er enda verre..
Niennas Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 tønsberg er enda verre.. Sant, det er enkelt å skaffe narkotika i Tønsberg også, men Tønsberg er et større sted, og spesielt hvis du bor litt på utkanten av Tønsberg, så trenger ikke nødvendigvis barnet ditt å bli kjent med "sånne folk". 1
MedMor Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Takk for informative svar Jeg ville helst flytta til nøtterøy, tønsberg, sandefjord, men samboer synes det er for langt unna resten av familien, som bor i Oslo. Drammen er en stygg og harry by synes jeg, og Horten er helt uaktuelt... Svelvik og Sande blir for smått for oss, må ha by i nærheten, og dessuten er det viktig med tog/buss, for kun én av oss har lappen. Narkotika får man jo tak i over alt, men lurte på om det er veldig utbredt i Holmestrand. Alternativet er egentlig å flytte til Holmlia, og der er ikke miljøet så veldig bra..... Åsgårdsstrand er kanskje en tanke, har aldri vært der så må ta turen, men er avhengig av ok priser på bolig....
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Jeg er oppvokst i Holmestrand, og selvom det virker idyllisk på utsiden er det IKKE å anbefale... Det kryr av narko (det gjør det egentlig i alle vestfold-byene...) og det er en veldig innflytter mot "innfødt"-inndeling... Og skolene (spesielt ungdomsskolen der) er ett sant helvete! Anbefaler dere heller Sande eller Våle/Re... Er en helt annen mentalitet, mer inkluderende og skolene er mye flinkere til å tilrettelegge og ta problemene på alvor. Sande er kanskje mer landlig, men det går buss til Drammen ganske ofte, og Drammen er bare 10 minutters kjøretur unna.. Sande sentrum har også blitt bygd ut, og du finner omtrent det samme utvalget der som i Holmestrand.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Må slenge meg på anbefalingen om Sande! Jeg er født og oppvokst der og synes det er et fantastisk sted for barn å vokse opp :-)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Tusen takk for masse flotte svar, de har vært til god hjelp. Vi har nå lagt Holmestrand litt på hylla etter all negativ tilbakemelding om stedet. Vi vurderer istedet Sande, og jeg lager nå en tilsvarende diskusjon om dette stedet. Feel free to join på overskriften: FLYTTE TIL SANDE?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå